Windows 11 installatie ISO met meerdere talen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek636
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 15:15
Mijn vraag

Microsoft levert alleen ISO per taal op.

Ons bedrijf heeft een nieuw label overgenomen in België. Daar werkt een jongen die IT-werkzaamheden voor ons uitvoert, maar hij is geen IT'er. Nu wil ik het voor hem zo makkelijk mogelijk maken voor het geval een pc opnieuw moet worden ingespeeld of iets dergelijks, door een ISO beschikbaar te stellen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Je kan natuurlijk met Yummi 3 versies van windows op 1 usb zetten. Alleen dan heb het EUFI probleem dat het je elke keer de HKEY moet registeren met de stick.

Dit troep is alleen om een pack in de ISO te krijgen maar je krijgt niet de optie om met die taal te installeren in het setup menu 8)7

Is er iemand anders met dit probleem? Denk ik er te moeilijke over na. Ik wil graag jullie mening _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harkonnen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 16:05
Probeer ventoy eens
Supermakkelijk, gewoon meerdere iso’s erop knikkeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12

pistole

Frutter

Geef hem twee of drie sticks?

[ Voor 19% gewijzigd door pistole op 30-01-2025 08:09 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Waarom niet gewoon gebruik maken van WindowsPE om óf verschillende installation media te gebruiken, óf achteraf een language pack toe te voegen? En je kunt ook nog allerlei andere settings voor hem automatiseren, hoeft ie helemaal niet meer na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
Dit troep is alleen om een pack in de ISO te krijgen maar je krijgt niet de optie om met die taal te installeren in het setup menu
Volgens MS zelf wel, of wat bedoel je precies?
When you add languages to a Windows image (install.wim), add a list of languages (lang.ini) so that during installation, the technician or user can select which language is installed as the default language.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek636
iedereen bedankt voor jullie antwoorden. I wou dus het dus vermijden dat hij 3 usb nodig had. Puur om het makkelijker voor hem te maken.

@Christoxz Ja het komt niet in de setup lijst te zien en sommige onderdelen blijven dus nog steeds engels.

lijstAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i97p350UpoHhUBjuAXyrRrW7UHU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a5reQZNVitqU1DGK2nHeYiYU.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek636
@harkonnen Yummi is een fork van Ventoy en bij elke EUFI bios moet je dus een Hkey ophale voordat je iets mag installeren. Als niet IT'er is dat ook teveel stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek636
@Croga Dan blijven sommige onderdelen toch NL of Frans of engels op basis van originele installatie.

Het rechtsklik menu of de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

niek636 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:44:
@Croga Dan blijven sommige onderdelen toch NL of Frans of engels op basis van originele installatie.

Het rechtsklik menu of de instellingen
Nope. Afgelopen week nog gedaan. Nederlandse Windows geïnstalleerd, Engels language pack toegevoegd, sindsdien geen woord Nederlands meer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

niek636 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:41:
iedereen bedankt voor jullie antwoorden. I wou dus het dus vermijden dat hij 3 usb nodig had. Puur om het makkelijker voor hem te maken.
Of dat ie een selectie in het menu moet maken of een selectie in de doos USB sticks maakt volgens mij erg weinig uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek636
Ik heb hier hetzelfde gedaan. Het rechtklick menu is nog steeds nederlands. Somigge instellingen ook Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8Os_772L5od7fLdnqzeSEwQBP4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/afwJ7I6LXICRTgWnCsHk7N7K.png?f=user_large
Pagina: 1