Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman45
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-05 18:32
sinds 2 maanden ziek thuis wegens burn-out
vast contract - 3 jaar werkzaam

vanuit Arbo wordt er geadviseerd dat WN belastbaar is voor re-integratie 3 x 4 uur p w.
WN is het hier niet mee eens. Heeft om second opinion gevraagd maar is pas over 3 weken.
Re-integratie is geprobeerd 2 x op eigen locatie lukte niet. Vervolgens overgeplaatst en op andere locatie ook 4 uur geprobeerd en aangegeven bij leidinggevende dat klachten toenemen en niet in staat is voor werk.

Werkgever dreigt nu met loonopschorting omdat werknemer zich niet aan re-integratieplicht houdt terwijl Werknemer wel meewerkt en juist aangeeft dat dit niet gaat i.v.m. klachten.

dus tijdens re-integratie geef je aan last te hebben van dezelfde (burn-out) klachten en dat deze toenemen en dus hierdoor niet in staat bent om te re-integreren.

is de loonopschorting terecht ?
helaas geen rechtsbijstandsverzekering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Dit bespreek je normaal met de bedrijfsarts...
Je werkgever heeft er niet veel van te vinden...

[ Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 27-01-2025 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

Thompson

Beeromaniac

Zoals @99ruud99 aangeeft inderdaad.
Daarnaast lijkt 3x4 uur om mee te beginnen wellicht wat heftig ook. Lijkt me goed om er wel positief in te staan wat betreft reïntegratie maar begin eens met 1x2u. Gaat dat goed 2x2, 3x2, 2x3 etc. Zoals je ook een hardloopschema opbouwt.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:41
99ruud99 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:19:
Dit bespreek je normaal met de bedrijfsarts...
Ik denk dat daar een deel van het probleem zit. Ben zelf vorig jaar (overspannen) uitgevallen. Toen de bedrijfsarts de eerste keer begon over opbouwen was dat echt nog te vroeg en uiteindelijk ben ik na 3 maanden weer begonnen, maar dan met 2x2u en rustig uitbouwen. Heb het traject redelijk kunnen sturen (altijd vanuit goede wil overigens) maar wellicht geluk gehad dan met werkgever en bedrijfsarts. Ik weet voor TS helaas niet hoe dit officieel zit maar het klinkt wel apart en sowieso als een te snelle en te heftige start, maar dat moet je terug koppelen aan de bedrijfsarts idd.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 27-01-2025 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Nee joh, normaal is t eerste 2 maanden enkel kopje koffie drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman45
Southern Sun schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat daar een deel van het probleem zit. Ben zelf vorig jaar (overspannen) uitgevallen. Toen de bedrijfsarts de eerste keer begon over opbouwen was dat echt nog te vroeg en uiteindelijk ben ik na 3 maanden weer begonnen, maar dan met 2x2u en rustig uitbouwen. Heb het traject redelijk kunnen sturen (altijd vanuit goede wil overigens) maar wellicht geluk gehad dan met werkgever en bedrijfsarts. Ik weet voor TS helaas niet hoe dit officieel zit maar het klinkt wel apart en sowieso als een te snelle en te heftige start, maar dat is aan je bedrijfsarts om aan terug te koppelen.
zeker geluk gehad dan met beiden
bedrijfsarts gaf na 1e telefoongesprek al aan om te starten met 3 x 4 uur Aangepast werk.
flauwekul vond ik het. alsnog meegewerkt aan re-integratie maar met moeite.
nu word ik gewoon gedwongen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de reïntegratie zou de belastbaarheid moeten volgen. ik snap niet goed waarom er wordt vastgehouden aan een te stijle opbouw, dat werkt alleen maar averechts.

of heeft werkgever geen belang bij reïntegratie en zoekt een manier tot versnelde exit?

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bedrijfsarts ligt in beginsel je probleem.

Als het goed is, zal je werkgever de adviezen van de bedrijfsarts opvolgen. De werkgever krijgt ook maar beperkte inhoudelijke informatie. Ook kan het een beetje afhankelijk zijn hoe de informatie wordt opgeschreven.

Daarnaast is het ook een afhankelijk hoe de relatie is met je werkgever en hoe 'open' je bent naar je werkgever. Jij gaat / wilt namelijk een advies van de bedrijfsarts niet opvolgen, niet de werkgever.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 27-01-2025 21:15 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:11
Je hebt het recht om een second opinion aan te vragen bij je bedrijfsarts. Klinkt inderdaad alsof je bedrijfsarts je klachten niet helemaal serieus neemt, zeker als de reintegratie al meteen wordt ingezet na een telefoongesprek (heb je hem/haar ook al in persoon gesproken?).

Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de bedrijfsarts.

Bedrijfsartsen zijn onderhevig aan medisch tuchtrecht, als die de schreef overgaat, dan kan je hem/haar aansprakelijk stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:27
Heb je überhaupt een bedrijfsarts gesproken? Vanwege de hoge kosten c.q. bezuinigingen spreken werknemers tegenwoordig zelden een bedrijfsarts. De verzuimorganisaties hebben vele arboverpleegkundigen in dienst die werken onder toezicht van een bedrijfsarts.

Ik heb geen goede ervaringen met dergelijke constructies. Mensen in mijn omgeving ervaren hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman45
ik heb bedrijfsarts niet direct gesproken maar telkens een 'inzetbaarheidsdeskundige die werkt onder taakdelegatie van bedrijfsarts'

heb inderdaad om een second opinion gevraagd en staat gepland over 2 weken,
zojuist ook deskundigenoordeel aangevraagd bij UWV.
en ook huisarts geweest en medicatie gekregen voor depressie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:11
Zorg dat je alle communicatie schriftelijk vastlegt op een medium waar je 100% zelf controle op hebt. Dus alle emails doorsturen naar je privé adres, dit hoort zich aan dat het een staartje kan krijgen en dan wil je de harde eisen zelf hebben.

Schrijf daarnaast ook op wat er precies gebeurd is, besproken is, etc. Leg voor jezelf een dossier aan, dan kan je later gemakkelijk teruglezen wat er precies gebeurd & gezegd is geworden. Plus dan is het uit je hoofd, en draag je het niet langer mee.
Pagina: 1