Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Begin Januari is mijn ouwe trouwe pc van 15 jaar oud overleden. Nu gebruik ik eigenlijk 90% van de tijd mijn werk laptop en gebruikte ik dit ding voornamelijk om wat te surfen, films te downloaden, email te checken en zo nu en dan te gamen. Met een nieuwe pc wil ik weer wat jaartjes vooruit kunnen en wat modernere spellen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro is wel het maximum wat ik er nu aan wil spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker! Ik heb
- een Gtx 1070 (2 stuks) liggen
- wat sata schijven die ik over wil zetten
- toetsenbord en muis werken prima
- speakertjes heb ik ook
- 2x G-Master Red Eagle G2770HSU-B1 - LED-Monito 27" IPS - 165 Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik zat zelf aan deze lijst te denken:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik kom van kamp intel en wil voor deze build weer een stap naar AMD maken.
Verder vind ik de kast die ik uitgekozen heb erg mooi, dus die houd ik er graag in
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een tijdje vooruit kunnen en ik wil er op termijn een 3070 of 4070 in zetten als de prijzen wat aantrekkelijker zijn.
Ga je overklokken?
nee, dat zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?
1. Is de bovenstaande build ok, of zijn er nog verbeteringen mogelijk?
2. Hoe is deze voeding en kan deze straks een zwaardere videokaart aan?
3. Is het geheugen goed genoeg.
4. Ik had eerst de ASrock b650 pro rs gekozen als mobo, maar heb nu de gigabyte gedaan. Dit scheelt een kleine 30 euro en ze ondersteunen beide argb. Is dat een acceptabele keuze?
5. De gelid solutions tranquilo rev5 processorkoeler is nauwelijks/niet verkrijgbaar. Ik ben daarom uitgeweken naar de Thermalright Peerless Assassin 120 SE. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en is deze goed in staat om een 7700 te koelen?
Begin Januari is mijn ouwe trouwe pc van 15 jaar oud overleden. Nu gebruik ik eigenlijk 90% van de tijd mijn werk laptop en gebruikte ik dit ding voornamelijk om wat te surfen, films te downloaden, email te checken en zo nu en dan te gamen. Met een nieuwe pc wil ik weer wat jaartjes vooruit kunnen en wat modernere spellen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro is wel het maximum wat ik er nu aan wil spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker! Ik heb
- een Gtx 1070 (2 stuks) liggen
- wat sata schijven die ik over wil zetten
- toetsenbord en muis werken prima
- speakertjes heb ik ook
- 2x G-Master Red Eagle G2770HSU-B1 - LED-Monito 27" IPS - 165 Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik zat zelf aan deze lijst te denken:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 234,- | € 234,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M D3HP | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,78 | € 96,78 |
1 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 82,57 | € 82,57 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 129,99 | € 129,99 |
Totaal | € 760,09 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik kom van kamp intel en wil voor deze build weer een stap naar AMD maken.
Verder vind ik de kast die ik uitgekozen heb erg mooi, dus die houd ik er graag in
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een tijdje vooruit kunnen en ik wil er op termijn een 3070 of 4070 in zetten als de prijzen wat aantrekkelijker zijn.
Ga je overklokken?
nee, dat zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?
1. Is de bovenstaande build ok, of zijn er nog verbeteringen mogelijk?
2. Hoe is deze voeding en kan deze straks een zwaardere videokaart aan?
3. Is het geheugen goed genoeg.
4. Ik had eerst de ASrock b650 pro rs gekozen als mobo, maar heb nu de gigabyte gedaan. Dit scheelt een kleine 30 euro en ze ondersteunen beide argb. Is dat een acceptabele keuze?
5. De gelid solutions tranquilo rev5 processorkoeler is nauwelijks/niet verkrijgbaar. Ik ben daarom uitgeweken naar de Thermalright Peerless Assassin 120 SE. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en is deze goed in staat om een 7700 te koelen?