Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 19:01
Goedeavond,

Wij zijn bezig een inventarisatie te maken voor onze verbouwing waarbij we van het gas gaan.
Beganegrond ligt vloerverwarming en op de 1e en 2e etage gaan we over op ltv radiatoren, met de mogelijkheid tot matig koelen.

Waarschijnlijk de type 21 van Jaga strada hybrid. Zijn er hier mensen met ervaring van dit specifieke type, en of zijn er nog gelijkwaardige merken/varianten. Zelf vermoed ik van niet.

De ervaringen die ik lees gaan van matig enthousiast tot zeer tevreden, en mijnsinziens hangt alles af van goede isolatie in de eerste plaats, dit is ook waar onze prioriteit ligt.

Enige nadeel zover is de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-09 16:28
Voor verwarming werkt het goed maar normale jaga’s met zelfbouw ventilatoren is echt veel goedkoper. Kijk eens in het heatbooster topic voor ervaringen. Je kunt ook nog fancoils overwegen. Daar is ook een topic van. Bij ons houden de huidige radiatoren met 35 graden aanvoer het prima op temperatuur boven. Dus weet je zeker dat je lt radiatoren nodig hebt? Als de huidige radiatoren groot genoeg zijn is het misschien niet eens nodig.

Voor verkoeling kun je beter investeren in zonnewering en centraal een airco ophangen bijvoorbeeld in het trappenhuis. Niet condenserend koelen werkt matig vanwege de relatieve luchtvochtigheid die omhoog gaat waardoor de gevoelstemperatuur ook omhoog gaat.

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 13:17
Ik heb ze afgelopen jaar laten plaatsen en ben meer dan tevreden over dit type radiator.
Het prijsverschil tussen met en zonder fans is verwaarloosbaar. Achteraf fans erin stoppen is duurder.

Koelen doe ik niet, heb gewoon rolluiken om de warmte buiten te houden in de slaapkamers gedurende de zomer.

Verwarmen is ideaal en aangenaam op de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1974deV
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-04 11:41
Mocht prijs een groot nadeel voor je zijn. Hier nog een tip ... kijk ook eens bij het Nederlandse merk Betherma. Vrijwel onbekend bij de consument maar deze levert nagenoeg dezelfde prestaties (soms nog iets beter zelfs) en is vaak nog voordeliger qua prijs en levertijd. Zie bijvoorbeeld: https://www.123radiatorvo...toren/betherma-forza-hpu/

Doe 'r je voordeel mee :)