Nieuwe radiator aansluiten op oudere leidingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:11
Beste Tweakers,

Over een maand of 3 wordt mijn keuken verbouwd. Deze wordt iets groter en zorgt ervoor dat een radiator die momenteel nog naast de keuken zit, vervangen moet worden en een stukje naar rechts op moet schuiven. Zelf dacht ik om van de linker situatie naar de rechter situatie met onderblok te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsNUEGoV_ZfWZYuKzk1ozodPnJ8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ADpDW6eb4sgAOfIH5mFF2p1c.jpg?f=user_large

Maar bij het zoeken naar de juiste componenten kom ik erachter dat dit moeilijker lijkt dan vooraf gedacht. Mijn leidingen zitten plusminus 35mm (hart tot hart) uit elkaar, en bij praktisch alle moderne onderaansluitingen is deze afstand 50mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g84Zp7CncId0Xgo8LBQyTrtZIAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd4MYMtecxs3JPEMNa69jduc.jpg?f=fotoalbum_large

Wel lees ik dat die witte leidingen flexibel zijn, maar ik heb geen idee hoe flexibel (als in: of deze op te rekken zijn naar 50mm). De vloer gaat er tijdens de verbouwing ook uit.

Iemand een idee of de huidige leidingen mooi aan te sluiten zijn op een moderne onderaansluiting?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 23:33
Als je de vloer er uit gaat halen, dan kun je ruimte maken rondom de pijpen (of een van de pijpen) waar ze door de vloer gaan. Uiteraard met de nodige voorzichtigheid. Dan krijg je die 15 mm wel geregeld.
Als de gaten door de huidige vloer wat ruim bemeten zijn, heb je mogelijk al kans dat je al een flink stuk richting 50 mm komt.
Aangezien de leidingen nog redelijk ver uit de vloer steken, zou je misschien met een buigtang nog e.e.a. kunnen bewerkstelligen.

[ Voor 40% gewijzigd door Masimo op 27-01-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waar lopen de leidingen naar toe? Is dat een kelder of kruipruimte? Als dat zo kun je natuurlijk gemakkelijk de leiding opnieuw boren (als de vloer er toch uit gaat).

Het is erg lastig om een radiator te vinden die 35mm hoh heeft midden onder (als ze uberhuapt al bestaan). Ik heb wel eens onderblokken gezien daarvoor maar dan moet je radiator natuurlijk ook passen.
Dus de leiding verleggen zou er wel voor zorgen dat je de meeste keuze vrijheid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Daar heb je s-koppelingen voor, zoek maar op s-koppeling + euroconus.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail