Ja, dat is het goedkoopste. En die kachel vind ik overigens ook wel lachwekkend goedkoop. 145-190 euro vind ik echt niet duur.
Het is een werkplaats kachel, en in een werkplaats werken mensen niet achter een bureau die doen fysiek werk. Ik zou echt niet achter een bureau willen zitten waar op 2 meter van m'n bureau zo'n straalkachel hete lucht in m'n waffel blaast, en het papier de fax uitwaait
Vervolgens tap je een koffie uit je senseo, en verstapt je, koffie in je kachel, kachel zegt: Koop maar een vuurkorf, ik ga staken. Kortweg gezegd ding is stuk, en warm zal het niet worden.
9kW in dat apparaat, wordt in het apparaat de fases netjes verdeelt. 3 fases, dus 3kW per fase.
6 kacheltjes van 1,5kW zijn er 2 per fase
9 kacheltjes van 1kW zijn er 3 per fase
Ja, dat is misschien wat meer geld, maar je bent daardoor wel veel flexibeler, en als er 1 gewaterboard wordt met een kopje senseo zit je niet met een kapotte kachel van ±170 euro. Dan is er een kacheltje van 25-45 kapot.
Puur en alleen kijken naar de aanschaf zo laag mogelijk te houden, vind ik niet echt slim. Penny wise, pound foolisch. Goedkoop is duurkoop.
Ik zou wat meer uitgeven, en zo niet afhankelijk zijn van 1 groot apparaat (±200 euro) als meerdere kleintjes (±350-400 euro) het ook kunnen. De kosten schrijf toch af in 3 a 5 jaar, en waar heb je het dan nog over.