Tekst netjes naast foto in Dreamweaver

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 15:36

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
het lukt me niet om tekst netjes naast een foto te krijgen in Dreamweaver. Als ik bijv. links een foto heb en ik wil er aan de rechterkant tekst bijzetten, dan zet Dreamweaver die tekst onderaan, oftewel hij maakt 1 regel naast de foto. Ik wil dus gewoon meerdere regels tekst *naast* een foto kunnen plaatsen. Iemand die dit weet?

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Verwijderd

je zou het met tabels kunnen doen, plaatje in de linker table en dan de tekst in de rechter table...

• Scally

Scally

Topicstarter
Dat is een mogelijkheid ja, maar je ziet dan wel de randen van de table, ik ben benieuwd of het ook zonder kan (denk aan een krant waar tekst naast een foto staat)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Allign de foto eens in plaats van de tekst,
of als je dat al deed, juist andersom.

Ik align altijd alles met tables; scheelt zoveel geklooi.

http://mrfloris.com

• Scally

Scally

Topicstarter
Heb de table kleur aangepast aan de achtergrond: weg rand.
Denk dat dit de manier is om tekst naast een foto te krijgen, helaas alignt ie em in het midden zodat je niet bovenaan kunt beginnen met je tekst.

Verwijderd

wat ook wel helpt is table border dikte op 0 zetten...dat doe je in het properties palet, waar je ook de eigenschappen van je tekst mee kan regelen...dit is toch wel heel simpel in dreamweaver...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
[img]"blah.gif"[/img] tekst blaat blaat blaat ...etc

met CSS (margin) kun je ruimte om het plaatje heen genereren zodat de tekst mooier om het plaatje meeloopt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

in het properties panel, zie je, als je het plaatje geselecteerd hebt, een uitklapmenuutje met daarin oa browser default kies right en klaar ben je)

Don't mind Rick

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:16
Op zaterdag 15 september 2001 02:53 schreef RM-rf het volgende:
code:
1
[img]"blah.gif"[/img] tekst blaat blaat blaat ...etc

met CSS (margin) kun je ruimte om het plaatje heen genereren zodat de tekst mooier om het plaatje meeloopt
Ja, of gewoon met
code:
1
[img]'blah.gif'[/img]

:?

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Volgens mijn is de oplossing idd heel simpel, als je netjes dingen wilt uitlijnen --> tabellen!

Wil je niet dat anderen de tabel zien, dan geef je hem de property border="0" mee (in de table tag)

Met CSS kun je zelfs bepalen welke randen wel en niet een bepaalde kleur krijgen (check het in dat geval ook ff in Netschaap, dat wil nog wel es lastiger worden)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 15 september 2001 13:21 schreef Jasper het volgende:

[..]

Ja, of gewoon met
code:
1
[img]'blah.gif'[/img]

:?
hmm, ik vind hspace en vspace vaak onpraktisch, vooral omdat de ruimtes zowel links als rechts cq boven én onder verschijnt.
met CSS-margins kun je verschillende margins definieren, links een andere dan rechts, zodat je uitlijning veel netter is.

naturlijk kan je ook de hele align-attribute vervangen door STYLE="float:right;" maar meen dat qua ondersteuning dat nog problemen oplevert in 4-browsers

tabellen gebruiken voor uitlijning van een plaatje in tekst is niet echt goed, daarvoor is een tabel een beetje onpraktisch en een overschot aan code, tabellen zelf kun je beter enkel gebruiken voor indelen van je pagina in grote vlakken en hierbij rekening houden met wat er gebeurt bij rescalen van de pagina. maar als het je lukt om tabellen te voorkomen is dat beter (zeker ook het nesten van tabellen) ook ivm met de geheugenruimte die de rendering van de pagina inneemt, tabellen vreten geheugen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 13:51 schreef RM-rf een verhaal waar ik het mee eens ben
Maar ik denk dat de topicstarter weinig verstand van HTML en helemaal van CSS heeft, wat maar weer weergeeft dat je niet met een DRAG&DROP editor moet beginnen om webpagina's te leren maken.

Met een WYSIWYG editor gaat het al beter, zolang je zelf maar alle HTML intypt.
Als je een beetje ervaren bent kun je overstappen op Dreamweaver/GoLive/etc. en kun je wat sneller en efficienter werken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je toch altijd met de hand de code fine-tuned, waarvoor je dus HTML moet kennen.

Correct me if i'm wrong :)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

offtopic:
Je hept helemaal gelijk... ik ben zelf ook begonnen met WYSIWYG, en gebruik nu DW (ook op mijn werk) en het is een heel mooi progje, alleen gooit hij er soms nog wat troep doorheen (ook bij 4) dus dan moet je dat maar met de hand weer ff rechtzetten he? (dank u MS voor het maken van het geweldige tooltje notepad :D)

Ik zou het ook in een tabel doen, maar je kan de tekst van een tabel ook weer boven of onderin of links of rechts in centeren hoor... gewoon ff goed zoeken in je WYSIWYG dingetje... en anders gooi je er toch gewoon wat   dingen in? is wel niet zo netjes, maar het werkt wel...

whatever

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
<table width="0" border="5" cellspacing="5" cellpadding="0" height="0">
  <tr>