geluid tegelijkertijd via de hoofdtelefoon en de tv-speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra62
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-02 15:21
Mijn vraag

Ik heb een Philips OLED televisie, model 65OLED909/12 met ingebouwde Bowers & Wilkins soundbar. Nu heeft mijn man gehoorbeschadiging en hij verstaat veel gesprekken op tv niet. Instellen van de geluidsopties op "spraak" heeft geen effect. Hij heeft een hoofdtelefoon die hij op de vorige tv (ook Philips, een 55PFL8008K/12) gebruikte (en nog gebruikt aangezien die tv nu in onze slaapkamer hangt). Met geen mogelijkheid is echter op de 909 in te stellen dat zowel de hoofdtelefoon als het geluid uit de B&W soundbar te horen zijn. Philips customer care geeft ook aan dat dit niet kan... werkelijk ovoorstelbaar. Dit had ik wel graag willen weten voordat ik ruim 2500,- neertelde voor deze televisie.
Heeft iemand nog een idee op welke wijze we dit wel voor elkaar zouden kunnen krijgen?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05 08:11
Dit had ik wel graag willen weten voordat ik ruim 2500,- neertelde voor deze televisie
Dat had je dus voor de aanschaf kunnen vragen en dus kunnen weten.

Ik verwacht niet dat er oplossingen zijn aangezien de speakers ingebouwd zijn, en deze softwarematig uitgezet wordt als er andere outputs worden gebruikt.

Een oplossing zou zijn een externe soundbar, met eventueel een splitter als dual output via BT niet wordt ondersteund.

Wellicht heeft een andere Tweaker een idee, al verwacht ik dat niet.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:14
Je kunt een externe dac aansluiten op de optische uitgang. Misschien is een bluetoothzender icm ditto hoofdtelefoon gebruiksvriendelijker, liefst op basis van AptX LL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

voz

De echte kenner

Een apparaatje aanschaffen als een HDMI audio extractor en daar de koptelefoon op aansluiten.

Wat voor koptelefoon gebruikt je man, of beter: hoe was de koptelefoon aangesloten op de oude televisie?

[ Voor 33% gewijzigd door voz op 27-01-2025 15:41 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
voz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:39:
Een apparaatje aanschaffen als een HDMI audio extractor en daar de koptelefoon op aansluiten.
Dat werkt alleen voor een enkele externe bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra62
Christoxz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Dat had je dus voor de aanschaf kunnen vragen en dus kunnen weten.

Ik verwacht niet dat er oplossingen zijn aangezien de speakers ingebouwd zijn, en deze softwarematig uitgezet wordt als er andere outputs worden gebruikt.

Een oplossing zou zijn een externe soundbar, met eventueel een splitter als dual output via BT niet wordt ondersteund.

Wellicht heeft een andere Tweaker een idee, al verwacht ik dat niet.
Had ik inderdaad kunnen vragen, maar iets wat algemeen gebruikelijk is daarvan verwacht je niet dat het opeens geen mogelijkheid meer is. Het is dan ook niet in mij opgekomen om hiernaar te vragen. Je kunt ook zeggen dat de verkopende partij het had kunnen melden, juist omdat het een bijzonderheid is dat deze functie weggelaten is...

Bedankt voor de tip van de externe soundbar. Als er verder niets mogelijk is ga ik daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra62
voz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:39:

Wat voor koptelefoon gebruikt je man, of beter: hoe was de koptelefoon aangesloten op de oude televisie?
Een Sennheiser RS 175U met oplaadstation die via een 3,5 mm jack met de audiouitgang op de tv verbonden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

https://www.amazon.nl/1Mi...nstallatie/dp/B09J21WMND/

Zou een optie kunnen zijn via optisch, heb je wel een andere hoofdtelefoon voor in de woonkamer nodig.

Deze is wel met voeding https://www.amazon.nl/SOO...B0DGTB32KC/dp/B0DGTB32KC/

EDIT je Sennheiser RS 175U heeft al een optische ingang!

edit 2: @Dijkstra62 welkom op tweakers overigens.

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 27-01-2025 16:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:53
Je dient de optische aansluiting te gebruiken i.p.v. de 3,5 mm jack en ook eventueel de instellingen in de TV wijzigen.

Hierna zul je als het goed is geluid via de interne TV speakers en via de koptelefoon tegelijk krijgen, dit is althans bij verschillende TV merken wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

voz

De echte kenner

hcQd schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Dat werkt alleen voor een enkele externe bron.
Kun je hiermee niet via ARC geluid uit je TV krijgen?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aangezien hij een gehoorbeschadiging heeft. Heeft hij überhaupt een gehoorapparaat?
Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld wel, en die heeft een kastje aan de TV hangen. Zoals hier; https://www.allesvoororen.nl/nl/tv-luisterhulp/ die verbinding maakt met het gehoorapparaat en schoonvader kan normaal TV kijken.

*disclaimer. Welk apparaat mijn schoonouders hebben, kan ik voor je kijken. Maar informeer goed of álle gehoorapparaatjes hierop aangesloten kunnen worden.

Verder eens, lijkt me iets wat je voordat je de TV had gekocht had kunnen navragen. Of de vraag is verkeerd geïnterpreteerd. Mijn sony televisie accepteert via Bluetooth wel een koptelefoon, maar dan gaat het geluid niet meer via de speakers idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Millie-ano op 27-01-2025 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
De instelling waar @Freshouttheoven naar verwijst is het forceren van PCM op de optische uitgang.
Pagina: 1