Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvddriesschen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-04 23:22
Mijn vraag is of de Pixel 8 Pro nog steeds een goede keuze is om te kopen voor 445 euro. Ik gebruik mijn telefoon veel, maar niet om te gamen. Voor mij is het apparaat essentieel voor mijn smarthome, auto en financiën. Daarnaast vind ik het belangrijk om goede foto's te kunnen maken.

De 7 jaar gegarandeerde OS-updates doen me denken dat dit nog steeds een goede keuze kan zijn.

Heeft iemand hier ideeën over?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben zelf in de markt voor een goeie mid-range smartphone, tussen 400-600 euro. De Pixel 8 Pro heb ik overwogen, maar de 'betaalbare' versie van de Pixel 8 Pro heeft maar 128GB intern geheugen zonder mogelijkheid tot uitbreiding (Micro-SD). Daarnaast zie ik in veel reviews accuduur als minpunt naar voren komen bij dit toestel. Ik vind net als jou Foto's heel belangrijk en dat is 128GB echt veel te mager voor mij.

De Motorola Edge 50 Neo vind ik bijvoorbeeld t.o.v. de Pixel 8 Pro al een stuk interessanter. Updates tot 2029, 512GB ROM, 12GB RAM.. Prima camera's en 100 euro goedkoper dan de Pixel 8 Pro Alleen ook hier is de accuduur een aandachtspunt.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-01-2025 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07
@Timvddriesschen Ja, de Pixel 8 pro heeft 7 jaar updates vanaf moment van release. Dus nu nog ruim 5,5 jaar aan updates te verwachten (oktober 2030). En dan heb je met 445 Euro veel telefoon voor relatief weinig geld. Je schrijft dan ongeveer 80 Euro per jaar af als je er tot het einde mee gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Timvddriesschen schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:15:
Mijn vraag is of de Pixel 8 Pro nog steeds een goede keuze is om te kopen voor 445 euro. Ik gebruik mijn telefoon veel, maar niet om te gamen. Voor mij is het apparaat essentieel voor mijn smarthome, auto en financiën. Daarnaast vind ik het belangrijk om goede foto's te kunnen maken.

De 7 jaar gegarandeerde OS-updates doen me denken dat dit nog steeds een goede keuze kan zijn.

Heeft iemand hier ideeën over?
Uitstekende keuze. Als je de telefoon op 4G als voorkeur instelt dan gaat de accu best lang mee. Ik haal 6-10 uur schermtijd met een diversiteit aan apps. Verder is de telefoon soepel en het werkt gewoon goed. Enige minpuntje is de vingerafdruk scanner, die doet het prima, maar niet top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:58

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mother_lepard schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Uitstekende keuze. Als je de telefoon op 4G als voorkeur instelt dan gaat de accu best lang mee. Ik haal 6-8 uur schermtijd met een diversiteit aan apps. Verder is de telefoon soepel en het werkt gewoon goed. Enige minpuntje is de vingerafdruk scanner, die doet het prima, maar niet top.
5G Is een stuk efficiënter qua energieverbruik dan 4G, mits je voldoende 5G-dekking hebt. Afhankelijk van de provider heb je tegenwoordig op de meeste plekken waar je 4G hebt ook 5G.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
FooLsKi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:21:
[...]

5G Is een stuk efficiënter qua energieverbruik dan 4G, mits je voldoende 5G-dekking hebt. Afhankelijk van de provider heb je tegenwoordig op de meeste plekken waar je 4G hebt ook 5G.
Ik ervaar met 5 verschillende telefoons, waaronder 4 pixel telefoons (6a, 6 pro, 7 pro en 8 pro) het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mother_lepard schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Ik ervaar met 5 verschillende telefoons, waaronder 4 pixel telefoons (6a, 6 pro, 7 pro en 8 pro) het tegenovergestelde.
Dan zal de 5G-dekking bij jou minder goed zijn, vermoed ik. Als 'ie harder moet "schreeuwen" verbruikt 'ie meer stroom.
Bij mij is de indoor dekking voor zowel 4G als 5G Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (HR++ glas en zit hoger dan de masten om mij heen) dus ik merk geen verschil. Ja, als ik ze op 3G zet merk ik verschil... In de negatieve zin :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@FooLsKi ik ervaar hetzelfde, ondanks prima 5g dekking. Het probleem zit mijn inziens in dat 5g niet stand alone werkt in Nederland dus alleen in combinatie met 4g werkt.
Ben nu ook al een paar weken aan het testen tussen voorkeur 5g en voorkeur 4g, waar met 5g de telefoon aanhet eind van de dag leeg is, heb ik met 4g nog ruim 40 tot 55% batterij over.

[ Voor 12% gewijzigd door plaspvd op 27-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
FooLsKi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Dan zal de 5G-dekking bij jou minder goed zijn, vermoed ik. Als 'ie harder moet "schreeuwen" verbruikt 'ie meer stroom.
Bij mij is de indoor dekking voor zowel 4G als 5G Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (HR++ glas en zit hoger dan de masten om mij heen) dus ik merk geen verschil. Ja, als ik ze op 3G zet merk ik verschil... In de negatieve zin :)
Waar ik ook was had ik dezelfde ervaring. Van het oosten tot het westen van NL. Binnen en buiten. Natuurlijk niet exact gemeten, maar het viel wel op dat de accuduur beduidend beter was met voorkeursnetwerk op 4g.

Maar on topic: fijn toestel, fijnste Pixel voor mij tot nu toe. Pixel 6 pro vond ik de bijna rechte hoeken van het scherm mooier. Maar goed, dat is dan ook het enige.

[ Voor 21% gewijzigd door Mother_lepard op 27-01-2025 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07
@FooLsKi @plaspvd Bij dekkingsproblemen binnenshuis, zet de voorkeur voor bellen op VoWifi, dan stopt de telefoon met het constante zoeken en stabiliseert het stroomverbruik. Uiteraard moet je wel een provider hebben die dat ondersteunt, maar met de goed geïsoleerde woningen van tegenwoordig is dekking binnen echt wel een puntje waar we mee moeten leren leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht je ook een abonnement nodig hebben of kunnen verlengen, de Pixel 8 Pro is te krijgen vanaf 342 euro met een 2-jarig Lebara sim-only via Belsimpel. Geen slechte deal lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

swhnld schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:49:
@FooLsKi @plaspvd Bij dekkingsproblemen binnenshuis, zet de voorkeur voor bellen op VoWifi, dan stopt de telefoon met het constante zoeken en stabiliseert het stroomverbruik. Uiteraard moet je wel een provider hebben die dat ondersteunt, maar met de goed geïsoleerde woningen van tegenwoordig is dekking binnen echt wel een puntje waar we mee moeten leren leven.
Staat 'ie ook meestal. M'n Pixel 9 Pro Fold sowieso, m'n Nothing Phone (2) meestal niet omdat sommige apps en IPv6 niet lekker samenwerken om een of andere reden.

Pagina: 1