Ik heb een vreemd issue met mijn AirPods Pro Gen 1's. De linker oordop produceerd een continue ruis als je hem in je oor zet. Waar kan dit door komen en hoe kan ik het fixen?
Heb je ze al een volledige factory reset gegeven en gekeken of dat hielp? Zie hier: https://support.apple.com.../airpods/iph561965261/web
Had hetzelfde met mijn gen 3.
Doosje open op de knop drukken tot hij oranje knippert en klaar is kees.
Doosje open op de knop drukken tot hij oranje knippert en klaar is kees.
Shit happens yk
De stappen (meerdere keren) gevolgd uit de link, maar ze willen niet resetten lijkt het.Archer_VC10 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:42:
Heb je ze al een volledige factory reset gegeven en gekeken of dat hielp? Zie hier: https://support.apple.com.../airpods/iph561965261/web
De case gaat even kort oranje/wit knipperen en blijft vervolgens wit knipperen. Vervolgens moet ik ze wel opniuew verbinden, maar m'n iPhone ziet nog steeds de 'oude' Airpods (met mijn naam) en de ruis is er dus ook nog steeds.
Het support artikel geeft toch aan dat amber/wit het gevolg is van resetten? Dus dan heb je wel meerdere keren je Airpods gereset. Als dat de ruis niet oplost dan is er wellicht iets groters aan de hand en verder valt er weinig te testen of te repareren. Heb je al eens met Apple gebeld hierover? Of een afspraak gemaakt in de Apple Store? Wat gaven die aan? Heb je deze AirPods ook al eens aan een ander apparaat gekoppeld om te zien of ze dan hetzelfde gedrag laten zien?
Klinkt als een van de mogelijke issues die toen voor het vervangingsprogramma in aanmerking kwamen. Als je verder geen waterschade hebt is het aannemelijk dat het de productiefout is, de eerste generatie was enkele jaren geleden stilletjes vervangen voor een ander modelnummer. Naar mijn weten is het programma nu gestopt en kan je ze niet meer kosteloos vervangen. Toen ik nog bij een AASP werkte was vervanging van 1 AirPod ~79 eur, dus als dit het issue is waar je last van hebt ben je misschien beter af met een nieuwe set van de huidige generatie.
vandaag apple gebeld met idem klacht, beide kanten. Geen service, niets aan te doen, jammer dat ik de klacht niet eerder had. gewoon weer op kosten jagen. dus nieuwe AirPods kopen. zij doen het af met de afgelopen garantie, terwijl zij in mijn ogen een renall hadden moeder uitvoeren.-Muncky- schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:05:
Ik heb een vreemd issue met mijn AirPods Pro Gen 1's. De linker oordop produceerd een continue ruis als je hem in je oor zet. Waar kan dit door komen en hoe kan ik het fixen?
HEEL SLECHT VAN APPLE
Even advocaat van de duivel spelend: De AirPods Pro zijn in 2019 op de markt gekomen. Even er van uitgaand dat deze niet meteen in de eerste maand zijn aangeschaft dan kan je deze toch al ruim vier jaar in gebruik hebben. Als er dan nu een technisch probleem opduikt met deze doppen, dan denk ik dat je niet veel anders kan verwachten van een fabrikant dan 'helaas'. Dit om twee redenen:
1. Er is sowieso niet veel te repareren aan een setje AirPods. Individuele AirPod omwisselen kan, doosje omwisselen kan, maar alle andere reparaties die op Youtube worden getoond zijn aardig complexe knutselsessies waar Apple volgens mij zich zelf niet aan brandt. (Daar zijn meningen over, dat weet ik, maar die parkeer ik nu even.)
2. Omdat dit apparaten zijn die intensief en op het lichaam gebruikt worden... kan je echt zeker zijn dat het om een technisch probleem gaat dat door de fabrikant vermeden had kunnen worden? Is er echt nooit vocht in gekomen? Nooit een paar keer flink laten stuiteren ergens?
Samenvattend: Je AirPods lijken hun nuttige levensduur bereikt te hebben. Dat is jammer, maar niet elk stukje electronica heeft het eeuwige leven. Volgens RefurbMe worden AirPods ontworpen voor een levensduur van zo'n 2 tot 3 jaar, dus daar zit je intussen al overheen (https://www.refurb.me/blo...ods-last-battery-lifespan). Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je ze gebruikt, dus als je altijd heel zuinig bent geweest op je apparaten dan is het jammer als het toch een keer voorbij is.
1. Er is sowieso niet veel te repareren aan een setje AirPods. Individuele AirPod omwisselen kan, doosje omwisselen kan, maar alle andere reparaties die op Youtube worden getoond zijn aardig complexe knutselsessies waar Apple volgens mij zich zelf niet aan brandt. (Daar zijn meningen over, dat weet ik, maar die parkeer ik nu even.)
2. Omdat dit apparaten zijn die intensief en op het lichaam gebruikt worden... kan je echt zeker zijn dat het om een technisch probleem gaat dat door de fabrikant vermeden had kunnen worden? Is er echt nooit vocht in gekomen? Nooit een paar keer flink laten stuiteren ergens?
Samenvattend: Je AirPods lijken hun nuttige levensduur bereikt te hebben. Dat is jammer, maar niet elk stukje electronica heeft het eeuwige leven. Volgens RefurbMe worden AirPods ontworpen voor een levensduur van zo'n 2 tot 3 jaar, dus daar zit je intussen al overheen (https://www.refurb.me/blo...ods-last-battery-lifespan). Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je ze gebruikt, dus als je altijd heel zuinig bent geweest op je apparaten dan is het jammer als het toch een keer voorbij is.
Pagina: 1