Na een heeeeeeleboel uren snijden, zagen, schuren en solderen is hij eindelijk af.
Het ontwerp lijk mischien op een die eerder is gemaakt door een tweaker, maar ik ben gewoon begonnen met bouwen en dit kwam er uit.
Hij is opgebouwd uit 3mm dikke koperplaten , op de bovenplaat na (2mm)
Het doolhof bestaat uit losse plaatjes op de grondplaat vast gesoldeert.
Dit is geen klein koelblokje, buitdenmaten 80x60x25, contact oppervlakte -> water van het doodhof is 220 cm2, en weegt behoorlijk wat.
hier wat plaatjes:

De drie onderdelen, opgepoetst totdat ik ze als spiegel kon gebruiken

Het hele zaakje in mekaar gezet, inclusief peltier element.
Het word bij mekaar gehouden door kunstof bouten om beschadigingen van het koelblok te voorkomen en om warmtestroom tussen coldplate en blok te vermijden.

Het gebeuren uitgetekend met paint.
(gotta love that program)
Prestaties:
Er zit niet veel verschil tussen water temperatuur en de temperatuur van het koelblok.
Echte metingen ga ik later nog doen.
Dit koelblokje is echt meer dan voldoende om mijn peltier element van 80 watt te koelen en mijn Celeron cpu onder het vriespunt te houden.
Hoe koud? geen idee, de moederboard temperatuursensor kapt ermee onder 0
Het ontwerp lijk mischien op een die eerder is gemaakt door een tweaker, maar ik ben gewoon begonnen met bouwen en dit kwam er uit.
Hij is opgebouwd uit 3mm dikke koperplaten , op de bovenplaat na (2mm)
Het doolhof bestaat uit losse plaatjes op de grondplaat vast gesoldeert.
Dit is geen klein koelblokje, buitdenmaten 80x60x25, contact oppervlakte -> water van het doodhof is 220 cm2, en weegt behoorlijk wat.
hier wat plaatjes:

De drie onderdelen, opgepoetst totdat ik ze als spiegel kon gebruiken

Het hele zaakje in mekaar gezet, inclusief peltier element.
Het word bij mekaar gehouden door kunstof bouten om beschadigingen van het koelblok te voorkomen en om warmtestroom tussen coldplate en blok te vermijden.

Het gebeuren uitgetekend met paint.
Prestaties:
Er zit niet veel verschil tussen water temperatuur en de temperatuur van het koelblok.
Echte metingen ga ik later nog doen.
Dit koelblokje is echt meer dan voldoende om mijn peltier element van 80 watt te koelen en mijn Celeron cpu onder het vriespunt te houden.
Hoe koud? geen idee, de moederboard temperatuursensor kapt ermee onder 0