Marktplaats weigert mijn adres te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik heb onlangs een jaaroverzicht gekregen van het Online Payment Platform.
Daar staat een adres op, waar ik al 5 jaar niet meer woon.

Het OPP zegt dat ze dit niet kunnen veranderen omdat ze dit adres van MP hebben gekregen. Dat klinkt logisch.
Op de site van OPP bij mijn profiel staan nergens adresgegevens die ik zelf zou kunnen aanpassen.

In mijn MP profiel staat de juiste postcode.
Onder de deel adres bij Berichten staat het juiste adres.

Ergens in het MP systeem staat dus nog mijn oude adres en ik wil dat dit gewijzigd wordt.
Ik heb via de MP chat met twee personen (frustrerend) contact gehad en beiden kunnen mij niet helpen en geven mij alleen standaard antwoorden.
Een teamleider krijg je niet te spreken en een e-mail sturen kan niet.

Via de MP chat heb ik inmiddels een klacht ingediend, maar ik kreeg daar geen bevestiging van en ik heb weinig hoop dat hier wat mee gedaan wordt.

Dit vind ik onacceptabel en ik verwacht van Marktplaats dat ze mijn adres corrigeren, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:40
Onder de AVG kan je dit laten aanpassen, ze zijn wettelijk gevonden aan de validiteit van gegevens en aan het rechts op correcties.

Dus gewoon melden dat je op basis van de AVG je gegevens graag wilt corrigeren.

https://www.gegevensbesch.../het-recht-op-verbetering

[ Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 26-01-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Zoiets dacht ik ook al, maar als je alleen via een voorgeprogrammeerde chat medewerker contact kan krijgen blijft het lastig die boodschap over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33

Speedmaster

Make my day...

Ze hebben het hoofdkantoor in Amsterdam, per post een optie….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je kijkt op de website van het bedrijf (zowel Marktplaats als het betalingbedrijf) kun je de privacyverklaring opzoeken.

In de verklaring moeten contactgegevens vermeld zijn. Je kan beroep doen op de doorgifte van jouw gegevens van Marktplaats naar het betalingsbedrijf (recht op dataportabiliteit), of bij beide bedrijven een aanpassing (recht op rectificatie) eisen. Beide zijn rechten die je hebt in het kader van de AVG/GDPR. Zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 16:45

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Bijzonder. Ik heb er gewerkt en voor zo ver ik weet bestaat er geen aparte registratie van adressen naast wat je zelf opgeeft. Ik zou ook niet weten waar en hoe je dit zou moeten veranderen als Makrplaats medewerker.

[ Voor 6% gewijzigd door RoamingZombie op 27-01-2025 11:05 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:04
Nieuwsgierige vraag: waarom krijg je een jaaroverzicht? Is dat ivm de nieuwe belastingregels dat ze verkopen doorgeven als je boven een bepaald bedrag komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:49

Grannd

da Granndest

RoamingZombie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:05:
Bijzonder. Ik heb er gewerkt en voor zo ver ik weet bestaat er geen aparte registratie van adressen naast wat je zelf opgeeft. Ik zou ook niet weten waar en hoe je dit zou moeten veranderen als Makrplaats medewerker.
Er zijn wat dingen veranderd aan de koppeling tussen OPP en Marktplaats in de loop der jaren, het lijkt mij het meest logisch dat er in dit geval niet netjes (meer) gesynchroniseerd/gekoppeld wordt. Dat verklaart ook waarom er bij MP alleen nog een goed adres staat maar bij OPP alleen de verkeerde.
Kan dus prima dat marktplaats inderdaad alleen nog maar het juiste adres heeft, maar als die niet (meer) goed naar OPP synchroniseert blijven zij het oude adres tonen.

De meest logische route lijkt mij om toch bij OPP aandacht te vragen voor je probleem, zij zijn degene waarvan je 'bewijs' heb dat ze een verkeerd adres voor je hebben staan dus de verantwoordelijkheid voor de juistheid van die gegevens ligt bij hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavio
KNed schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:18:
Nieuwsgierige vraag: waarom krijg je een jaaroverzicht? Is dat ivm de nieuwe belastingregels dat ze verkopen doorgeven als je boven een bepaald bedrag komt?
Correct, boven de €2.000 of meer dan 30 transacties per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Grannd schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Er zijn wat dingen veranderd aan de koppeling tussen OPP en Marktplaats in de loop der jaren, het lijkt mij het meest logisch dat er in dit geval niet netjes (meer) gesynchroniseerd/gekoppeld wordt. Dat verklaart ook waarom er bij MP alleen nog een goed adres staat maar bij OPP alleen de verkeerde.
Kan dus prima dat marktplaats inderdaad alleen nog maar het juiste adres heeft, maar als die niet (meer) goed naar OPP synchroniseert blijven zij het oude adres tonen.

De meest logische route lijkt mij om toch bij OPP aandacht te vragen voor je probleem, zij zijn degene waarvan je 'bewijs' heb dat ze een verkeerd adres voor je hebben staan dus de verantwoordelijkheid voor de juistheid van die gegevens ligt bij hen.
OPP doet niks:

"Bedankt voor je reactie.
Begrijpelijk dat het voor jou vervelend is, echter kunnen wij hier helaas niets mee.
Het wijzigen van je adresgegevens dien je in de Marktplaats omgeving te regelen.
Online Payment Platform kan helaas niets voor je betekenen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Ik stuur MP straks een e-mail, was even zoeken maar toch een e-mail adres gevonden: privacy@marktplaats.nl
Pagina: 1