Grand Theft Auto Vice City - Next Gen (Modificatie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:27
Hallo allemaal! :*)

Gisteren heeft de groep Revolution Team, bestaande uit vier kerels uit Rusland, een modificatie gepubliceerd van het spel Grand Theft Auto IV, waarbij zij het volledige spel Grand Theft Auto Vice City hebben nagemaakt. Alle dialogen, hoofdmissies en bijna alle zijmissies (zoals de vigilante missies, motormissies en specifieke bedrijfsmissies) zitten erin. Het enige wat er niet in zit, zijn de Rampage-missies.

De openingsvideo: YouTube: GTA Vice City Nextgen Edition | Launch Trailer
De sociale media van Revolution Team: https://vk.com/vice_city_2

Wijziging van donderdag 30 januari 2025: Take-Two Interactive heeft inmiddels de introductievideo van deze modificatie laten verwijderen van zowel YouTube als VKontakte. De video en de modificatie staan nu op mijn webpagina: https://www.markwiering.nl/gtavc

De facto is dit eigenlijk Grand Theft Auto Vice City, maar dan met een mooier uiterlijk, realistischere autobesturing en met het schiet- en vechtrealisme van GTA IV. :)

Een vergelijking tussen deze modificatie en Rockstars definitieve editie van GTA Vice City: YouTube: GTA Vice City - Definitive Edition vs Nextgen Edition | Physics and ...

Sommige mensen beweren dat deze vier jongens met deze modificatie beter werk geleverd hebben dan een miljardenbedrijf (Rockstar Games). :)

Verdere uitleg over de Next Gen editie: YouTube: This GTA Vice City Remake is beyond insane.. (BIGGEST Mod Ever)

Het bedrijf Take-Two Interactive heeft het oude YouTube-kanaal van Revolution Team twee dagen voor de aangekondigde uitgavedatum laten verbannen, maar... Revolution Team laat zich niet klein maken en heeft evengoed haar modificatie gepubliceerd! :*)

YouTube wordt momenteel overspoeld met enthousiastelingen die spelvideo's maken van de Grand Theft Auto Vice City Next Gen modificatie. Als jij hierop zoekt, komen er vele tientallen recente video's tevoorschijn. Ik vind het apart dat Tweakers hier nog geen aandacht aan heeft gewijd (niet op de hoofdpagina, niet op het forum), want qua GTA-nieuws is dit toch onmisbaar. ;)

Ik wil met dit topic:
1. Het nieuws van deze nieuwe modificatie aan het licht brengen.
2. Ik wil een topic creëren voor mensen die deze modificatie geprobeerd hebben en hier hun ervaringen over willen delen.

Dus, als jij Grand Theft Auto Vice City - Next Gen gespeeld heb, laat hier weten wat jij ervan vindt! :D

[ Voor 5% gewijzigd door markwiering op 30-01-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05-05 19:44

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Wel cool. Fu.k gta 6 dit is de shit ;)

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Slecht nieuws, jongens. Take-Two Interactive heeft net de Telegramgroep van Revolution Team laten neerhalen, met 9142 mensen erin.

Er is een grote kans dat Take-Two Interactive straks achter de andere sociale media aangaat van Revolution Team, zoals hun nieuwe YouTube-kanaal of hun VKontakte-pagina.

Ik ben zo vrij geweest om hun introductievideo op mijn eigen webpagina te zetten, zodat deze niet verloren gaat. :)

https://markwiering.nl/gtavc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsticky1992
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:49
De installer wordt reeds wijd verspreid dus ik denk dat het neerhalen van de scoiale media van Revolution Team dit project niet gaat tegenhouden.

Een andere interessant topic op GTA forums is:
https://gtaforums.com/top...ovements/page/5/#comments

Hier wordt nog gewerkt aan verbeteringen met andere (reeds bestaande) mods.
Zelf heb ik wegens tijdgebrek nog maar een minuutje uitgeprobeerd. Ziet er zeker goed uit maar het geeft toch nog niet echt het 'waw' gevoel vind ik. Ik hoop dat er nog extra grafische verbeteringen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

markwiering schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:41:
Slecht nieuws, jongens. Take-Two Interactive heeft net de Telegramgroep van Revolution Team laten neerhalen, met 9142 mensen erin.

Er is een grote kans dat Take-Two Interactive straks achter de andere sociale media aangaat van Revolution Team, zoals hun nieuwe YouTube-kanaal of hun VKontakte-pagina.

Ik ben zo vrij geweest om hun introductievideo op mijn eigen webpagina te zetten, zodat deze niet verloren gaat. :)

https://markwiering.nl/gtavc/
Is volgens mij ook wel iets waar je vergif op kon innemen dat dit zou gaan gebeuren. R* / Take Two heeft altijd diens auteursrecht met hand en tand verdedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
CH4OS schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:22:
[...]
Is volgens mij ook wel iets waar je vergif op kon innemen dat dit zou gaan gebeuren. R* / Take Two heeft altijd diens auteursrecht met hand en tand verdedigd.
Ik vind dit eigenlijk een hele domme zet van Take-Two Interactive, want Revolution Team stond op het punt om deze modificatie te publiceren als modificatie. Jij had nog steeds het hoofdspel (GTA IV) nodig om dit te kunnen spelen, waardoor meer mensen GTA IV zouden hebben gekocht om deze modificatie te kunnen uitproberen.

Voor Rockstar Games was dit:
1. Gratis arbeid; de arbeid is vrijwillig geleverd door vier enthousiastelingen.
2. Gratis reclame.
3. Extra omzet, waar Rockstar Games zelf niks voor hoefde te doen.

Door gewoon niks te doen was de omzet van Rockstar Games omhoog gegaan omdat één van hun oude spellen (GTA IV) opeens vaker verkocht zou worden. :)

Maar, nadat Take-Two Interactive het YouTube-kanaal van Revolution Team getorpedeerd heeft, heeft Revolution Team besloten om deze modificatie als een op zichzelf staand spel te publiceren. Nu verdient Rockstar Games geen cent meer aan het harde wek van deze vier heren. :*)

Een gemiste kans voor Rockstar Games, dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk heeft R*/Take Two de copyright. Hoewel de mod zeker wel gewaardeerd wordt (zeker ook door gamers wereldwijd) door hen (het zal vast iemands ego strelen aldaar), vind de legal afdeling dat niet en steekt er liever een stokje voor, zoals ze eigenlijk altijd al doen (en het dus beleid is van ze). Dat betekend niet dat medewerkers persoonlijk het niet tof kunnen vinden natuurlijk.

Gratis omezet, omdat consumenten wel weer eens GTA IV konden gaan spelen? Ik denk dat die kans vrij klein is. Daarnaast zijn het die paar nieuwe klanten die vervolgens wel hulp willen van R* bij problemen en hun supportdesk dus gaan contacten. Ook omdat ze support willen op de (niet door hun gemaakte of ondersteunde) mod.

Ik denk serieus dat het voor R* minder rooskleurig is dan mening GTA fan denkt dat het is, hoewel ik de enthausiasme van hen ook wel begrijpen kan, don't get me wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Uiteindelijk heeft R*/Take Two de copyright.
Is dat echt zo? Als ik een modificatie maak voor een spel, heb ik dan niet zelf het auteursrecht over de modificatie die ikzelf gemaakt heb? :/

Want, het hoofdspel is niet van mij. Die heeft iemand anders gemaakt. Maar, de aanpassing eraan (alternatieve animaties, textuurplaatjes, eigen dialogen, eigen ingesproken teksten enzovoort), die zijn dan door mij gemaakt. Dan mag de ontwikkelaar van het hoofdspel daar toch niet het auteursrecht van claimen?

Ik weet niet precies hoe dit wettelijk geregeld zit in bijvoorbeeld Amerika, Nederland of Rusland, maar ik zou het ontzettend krom vinden als de ontwikkelaar van een spel niet alleen het auteursrecht heeft over het spel dat hij gemaakt heeft, maar ook over alle aanpassingen aan dat spel die onafhankelijk van hem gemaakt zijn door andere mensen.
Gratis omezet, omdat consumenten wel weer eens GTA IV konden gaan spelen? Ik denk dat die kans vrij klein is. Daarnaast zijn het die paar nieuwe klanten die vervolgens wel hulp willen van R* bij problemen en hun supportdesk dus gaan contacten. Ook omdat ze support willen op de (niet door hun gemaakte of ondersteunde) mod.
Zelfs als er maar één iemand GTA IV gekocht heeft om de modificatie GTA Vice City Nextgen Edition te kunnen spelen, dan is dat alsnog meer omzet voor Rockstar Games dan wanneer niemand GTA IV zou kopen (zoals nu, omdat Rockstar Games het verknald heeft).

Ik hoop overigens dat mensen wel slim genoeg zijn om niet bij Rockstar Games aan te kloppen met klachten over een modificatie i.p.v. bij de makers van de modificatie zelf. Anders moet Rockstar Games aan iedereen uitleggen: "Nee, het probleem zit niet in ons product, maar in de modificatie van Revolution Team. Neem a.u.b. met hen contact op!" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

markwiering schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:17:
Is dat echt zo? Als ik een modificatie maak voor een spel, heb ik dan niet zelf het auteursrecht over de modificatie die ikzelf gemaakt heb? :/
Niet als je de modificatie op basis van een bestaand iets (GTA Vice City nu dus) maakt.
Want, het hoofdspel is niet van mij. Die heeft iemand anders gemaakt. Maar, de aanpassing eraan (alternatieve animaties, textuurplaatjes, eigen dialogen, eigen ingesproken teksten enzovoort), die zijn dan door mij gemaakt. Dan mag de ontwikkelaar van het hoofdspel daar toch niet het auteursrecht van claimen?
Het gaat niet alleen om de animaties, maar ook gelijkenissen e.d. Je kunt dus niet een character 'even' remodellen in een andere engine en dan doen alsof het van jou is.
Ik weet niet precies hoe dit wettelijk geregeld zit in bijvoorbeeld Amerika, Nederland of Rusland, maar ik zou het ontzettend krom vinden als de ontwikkelaar van een spel niet alleen het auteursrecht heeft over het spel dat hij gemaakt heeft, maar ook over alle aanpassingen aan dat spel die onafhankelijk van hem gemaakt zijn door andere mensen.
Het gaat dan dus vooral om de gelijkenis van de characters bijvoorbeeld.
Ik hoop overigens dat mensen wel slim genoeg zijn om niet bij Rockstar Games aan te kloppen met klachten over een modificatie i.p.v. bij de makers van de modificatie zelf. Anders moet Rockstar Games aan iedereen uitleggen: "Nee, het probleem zit niet in ons product, maar in de modificatie van Revolution Team. Neem a.u.b. met hen contact op!" :)
Genoeg mensen die er stom genoeg voor zijn, helaas.
Pagina: 1