Soundbar of versterker met speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator187
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02 21:38
Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers! Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht, de LG B4 65-inch, en ben ik Ultra HD 4K-films gaan kopen. Deze speel ik af op mijn Xbox Series X en ik ben eraan verslaafd geraakt; ik kan niet meer terug naar streamen. Niet alleen is het beeld beter, maar ook het geluid is veel, veel beter. Ik was het niet van plan, maar aangezien het geluid nu zoveel beter is dan bij streaming via Netflix of HBO, wil ik een nieuwe home cinema-setup. Ik woon in een rijtjeshuis, dus het geluid kan niet te overdreven zijn. Ik heb ook jonge kinderen die vroeg naar bed gaan, dus als de speakers luid moeten, zal dat in het weekend of op een vrije dag zijn.

Ik weet dat je eigenlijk niet voor een soundbar moet kiezen als je waarde hecht aan geluidskwaliteit, maar ik neig er sterk naar omdat ik vind dat het er beter uitziet dan boekenplankluidsprekers op mijn tv-meubel. Ik kan ook geen speakers achter me plaatsen, dus ik ben van plan om voor een soundbar met een subwoofer te gaan. Ik overweeg de Sonos Beam Gen 2 of de Sonos ARC, en ik zal deze aanvankelijk alleen gebruiken en later uitbreiden met een subwoofer en misschien ooit met achterspeakers voor een 5.1-setup (maar ik verwacht dat dat niet zal gebeuren omdat ik de look ervan achter mijn bank niet mooi vind, en mijn vrouw wil het helemaal niet). Is dit een goede keuze, of is er een betere optie voor rond de €500? Misschien kan iemand me overtuigen om te kiezen voor een versterker met 2 boekenplankluidsprekers en een subwoofer, maar het moet er mooi en modern uitzien en rond de €500 kosten. Ik gebruik momenteel de Samsung HW R550 soundbar met een subwoofer, en ik vind het geluid al mooi, maar ik zou willen upgraden naar iets beters. Wat me nog een beetje tegenhoudt om de Sonos Beam 2 te bestellen, is dat deze nu 3 jaar oud is, en tussen Gen 1 en 2 zat ongeveer 3 jaar, dus Gen 3 zou ook binnenkort kunnen uitkomen. Ik hoor graag jullie bevindingen en tips. Alvast bedankt.

ik zoek een
soundbar met woofer of versterker met front speakers en woofer.

Wat is je budget?
budget is +/- €600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4k ultra HD films te kijken, tv kijken, Xbox.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Als je later wilt gaat uitbreiden met rear speakers en/of subwoofer ben je met een receiver veel flexibeler dan met een soundbar.
Met een soundbar zit je doorgaans vast aan het ecosysteem van je soundbar, waarmee je keuze opties enorm beperkt zijn.
Als je begint met 2 boekenplank speakers, kan je die later vervangen door grote staanders en verhuis je de boekenplank speaker naar achter je bank.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
600 euro budget voor een versterker, speakers en een sub is vrij krap. Hoe velen beginnen is met de aanschaf van een versterker en 2 speakers om deze set vervolgens uit te gaan breiden met een center, rears en later eventueel een sub en in sommige gevallen zelfs hoogte kanalen (atmos)

2e hands is het best aardig shoppen voor dat geld.

Nieuw is dit wellicht een leuk begin die veel (vrijwel alle) soundbars makkelijk wegspeelt
uitvoering: Denon AVC-S670H
uitvoering: Dali Spektor 1 (Bruin)

Nog wat kabels erbij en dan ben je rond de 600 euro wel klaar. Zeker in de audio wereld loont het om even contact te zoeken met de webshop en een aanbieding op maat aan te vragen.

Deze set kan je makkelijk uitbreiden met een center, achterspeakers en een sub zoals deze:

uitvoering: Dali SUB E-9F (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 12:13
Gezien beperkte budget zou ik niet voor Sonos gaan... Dat blijft relatief duur, (wel goed spul) maar je zit vast in het eco systeem.
Ik zou ook eerder voor een versterker/receiver gaan en dan paar mooie boxen. De genoemde Dali zijn mooi. Later kan er een sub en/of een center speaker bij. En meer consoles ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator187
mr.DJ95 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:01:
600 euro budget voor een versterker, speakers en een sub is vrij krap. Hoe velen beginnen is met de aanschaf van een versterker en 2 speakers om deze set vervolgens uit te gaan breiden met een center, rears en later eventueel een sub en in sommige gevallen zelfs hoogte kanalen (atmos)

2e hands is het best aardig shoppen voor dat geld.

Nieuw is dit wellicht een leuk begin die veel (vrijwel alle) soundbars makkelijk wegspeelt
uitvoering: Denon AVC-S670H
uitvoering: Dali Spektor 1 (Bruin)

Nog wat kabels erbij en dan ben je rond de 600 euro wel klaar. Zeker in de audio wereld loont het om even contact te zoeken met de webshop en een aanbieding op maat aan te vragen.

Deze set kan je makkelijk uitbreiden met een center, achterspeakers en een sub zoals deze:

uitvoering: Dali SUB E-9F (Zwart)
Bedankt voor de reactie! Ik had al wel een idee dat het krap zou zijn maar ik vind het geen probleem om klein te beginnen en langzaam uit te breiden.
Wel vind ik dit soort speakers echt spuuglelijk. Is er misschien iets vergelijkbaars met een wat moderne look?
Ik heb hier echt totaal geen verstand van en kan op het internet mijn weg niet echt vinden. Ik sta zeker open voor een 2e handse set of 2e handse items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Als je design speakers wil kan ik B&W van harte aanraden.De lagere Dali series zijn qua looks ook niet mijn smaak.

Weet niet of doorklinken naar marktplaats gewenst/toegestaan is maar dit is dan wel leuk om mee te starten. Inclusief standaarden.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Als je de smaak goed te pakken hebt kan je vervolgens kijken naar een groter formaat zoals de 606 of zelfs doorsparen voor vloerstaanders.

Let wel op, zulke speakers lusten wel wat meer vermogen dan de budget versterkers kunnen leveren.

Sorry voor het begin van je audio verslaving. Vanaf hier gaat het alleen nog maar berg afwaarts 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Monitor audio speakers zien er wat mij betreft ook mooi uit. De Monitor Audio Bronze 100 is een optie.

Zelf heb ik bij de PC een setje actieve Argon Audio Forte A5 MKII staan (zwart met bronzen details). Ik vind ze erg mooi en klinken goed. Zit ook ARC op voor de tv en je kan er eventueel nog een subwoofer op aansluiten. Voordeel van actieve speakers is dat je geen versterker nodig hebt. Nadeel is dat je vast zit aan de techniek in die speaker en je niet zo flexibel bent als met een losse receiver/versterker. Je kunt actieve speakers ook niet zonder receiver uitbreiden tot een surround opstelling. Die speakers kosten nieuw € 600. Op marktplaats komen ze soms voorbij voor bijna de helft.

KEF heeft met de LS50 lijn ook moderne ogende speakers. Die zijn wel een stuk duurder dan je budget (ca € 1.100), maar op marktplaats komen ze wel eens voorbij voor richting je budget (€ 750 voor een paar). Als looks belangrijk zijn, is dat het overwegen waard, maar daar betaal je wel voor. Dan moet je wel bereid zijn wat door te sparen. Helemaal omdat er dan ook nog een receiver/versterker bij moet.

[ Voor 36% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 08:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Elac levert ook een mooie actieve speaker: https://www.wifimedia.eu/nl/elac-debut-connex-dcb41.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Die Argon Audio Forte A5 MKII heb ik voor vrienden voor bij de TV besteld een tijd geleden, die gebruiken ze om TV te kijken en muziek te luisteren (platenspeler en bluetooth) en zijn er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
Ik begrijp je volledig, als je de hele tijd op speakers moet aankijken zou ik die Dali's ook niet willen (puristen vervloeken me nu waarschijnlijk dood maar ik vind uiterlijk bij speakers heel belangrijk)
Die genoemde Argon Audio speakers (Alto, Forte,...) zijn modern, strak én klinken aardig.
Zelf heb ik goede ervaringen met de Alto 5 mk2 (tip ze staan te koop 8) ), maar ben onlangs over geschakeld naar kef Q350 voor nog meer cinema gevoel. Z'n kleine broertje Q150 is mogelijks iets minder lomp.

Als je zeker bent dat je nooit rear of center spreakers gaat plaatsen is deze Argon Audio SA1 + Forus 4 een leuke combinatie, een subwoofer kan wel worden toegevoegd.

Kwa subwoofer heb ik zeer goede ervaring met SVS, kost een duit maar het laag voel je gewoon!

[ Voor 7% gewijzigd door jastas op 27-01-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
jastas schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:26:
Ik begrijp je volledig, als je de hele tijd op speakers moet aankijken zou ik die Dali's ook niet willen (puristen vervloeken me nu waarschijnlijk dood maar ik vind uiterlijk bij speakers heel belangrijk)
Nee hoor, het oog wil immers ook wat. Al heeft elk degelijk merk wel mooi afgewerkte en modern ogende speakers, maar die vind je lang niet altijd in het instapsegment.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator187
mr.DJ95 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:48:
Als je design speakers wil kan ik B&W van harte aanraden.De lagere Dali series zijn qua looks ook niet mijn smaak.

Weet niet of doorklinken naar marktplaats gewenst/toegestaan is maar dit is dan wel leuk om mee te starten. Inclusief standaarden.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Als je de smaak goed te pakken hebt kan je vervolgens kijken naar een groter formaat zoals de 606 of zelfs doorsparen voor vloerstaanders.

Let wel op, zulke speakers lusten wel wat meer vermogen dan de budget versterkers kunnen leveren.

Sorry voor het begin van je audio verslaving. Vanaf hier gaat het alleen nog maar berg afwaarts 🤡
Is dit iets?
https://www.hifiklubben.nl/sa1mk2-forus4-cables/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik heb een persoonlijke afkeer tegen Argon die niet onderbouwd is. Hou rekening dat je met deze center geen center of achter speakers kan aansluiten in de toekomst.

Als je stereo wilt veranderd de zoektocht maar is wel iets waar het handig van is dat je er zo vroeg mogelijk belists wat je wilt.
Pagina: 1