Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbabakker
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-09 16:10
Mijn vraag: hoor je altijd koelpasta te gebruiken tussen de CPU (ryzen 5 7600) en cpu cooler (Corsair iCUE H150i RGB Elite)? Zo ja, welke koelpasta raden jullie aan?

Zelf dacht ik van wel, alleen zie ik op het internet verschillende filmpjes waar dat wel en niet gebeurt. Vandaar de vraag.

Relevante hardware:
- Ryzen 5 7600x
- Corsair iCUE H150i RGB Elite

Beste antwoord (via Bubbabakker op 30-01-2025 21:32)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bubbabakker schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:26:
Mijn vraag: hoor je altijd koelpasta te gebruiken tussen de CPU (ryzen 5 7600) en cpu cooler (Corsair iCUE H150i RGB Elite)? Zo ja, welke koelpasta raden jullie aan?

Zelf dacht ik van wel, alleen zie ik op het internet verschillende filmpjes waar dat wel en niet gebeurt. Vandaar de vraag.

Relevante hardware:
- Ryzen 5 7600x
Het lijkt mij dat de fabrikant het wel het beste weet, dus deze handleiding volgen:
YouTube: How to Install CORSAIR iCUE RGB ELITE Liquid CPU Cooler

En van de website van de fabrikant:
Equipped with a thermally optimized copper cold plate and pre-applied thermal compound, the low-noise pump design delivers high-performance, quiet cooling.
Dus in dit geval: JA, koelpasta tussen CPU en koelblok moet gebruikt worden maar heeft de fabrikant al vooraf aangebracht op het koelblok.

En theoretisch zou het misschien beter zijn die van de fabrikant er af te halen en zelf betere of minder koelpasta aan te brengen. Ik verwacht dat je dan mogelijk een marginaal beter koelresultaat hebt. Ik zou - zeker als je geen ervaring hebt - dat nu gewoon niet doen en de handleiding van de fabrikant volgen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je links naar die filmpjes waar het niet gebeurt?

Heel specifieke uitzonderingen daargelaten wellicht gebruik je altijd pasta.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Voor mij is het inmiddels al wel weer een tijdje geleden dat ik hier mee gespeeld heb maar geen pasta lijkt mij geen optie. Als er een thermalpad op de koeling zit hoeft dat niet maar zonder medium op elkaar monteren lijkt mij een slechte keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Van de koelpasta die je hebt liggen zo weinig mogelijk gebruiken. Dus vlaksmeren met je bankpasje en dan de cooler er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is beter om teveel dan te weinig te gebruiken. En ja het is correct dat je absoluut niet veel hoeft te gebruiken, maar het is een stuk belangrijker dat het overal zit, dan dat er wat naast gedrukt wordt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bubbabakker schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:26:

Relevante hardware:
- Ryzen 5 7600x
Het lijkt mij dat de fabrikant het wel het beste weet, dus deze handleiding volgen:
YouTube: How to Install CORSAIR iCUE RGB ELITE Liquid CPU Cooler

En van de website van de fabrikant:
Equipped with a thermally optimized copper cold plate and pre-applied thermal compound, the low-noise pump design delivers high-performance, quiet cooling.
Dus in dit geval: JA, koelpasta tussen CPU en koelblok moet gebruikt worden maar heeft de fabrikant al vooraf aangebracht op het koelblok.

En theoretisch zou het misschien beter zijn die van de fabrikant er af te halen en zelf betere of minder koelpasta aan te brengen. Ik verwacht dat je dan mogelijk een marginaal beter koelresultaat hebt. Ik zou - zeker als je geen ervaring hebt - dat nu gewoon niet doen en de handleiding van de fabrikant volgen.
Pagina: 1