Dubbelzijdig tape voor vinyl vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-06 22:52
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het leggen van een vinyl vloer op mijn zolder. Momenteel is het gewoon beton en heb ik hier en daar gaten in vloer gedicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gCbYJM4QrfbKXZnEFigpDZApeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHQnlUuuUueyp6J7tzZg54xS.jpg?f=fotoalbum_large

Over het algemeen een rechte ondergrond, dus ik wil ik hier gewoon direct vinyl op leggen.
Ik wil hem er niet los in leggen maar gebruik maken van dubbelzijdig tape voor de randen.

Nu heb ik de ondergrond zo goed mogelijk stofvrij gemaakt d.m.v. een bouwstofzuiger, maar de tape die ik hiervoor heb gekocht hecht niet goed. Ik heb hiervoor dubbelzijdig tape van Tesa (https://www.tesa.com/nl-n...tapijttape-universal.html) gebruikt.

Ik ben eigenlijk opzoek naar dubbelzijdig tape die wel goed hecht op beton en die ik kan gebruiken om mijn vinyl vloer op zijn plaats te houden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bij mijn weten moet je dit verlijmen, en niet gaan klooien met tape. Daar is het niet voor bedoeld.
Met tape zul je ook bobbels in je vloer gaan krijgen, en gaat de boel schuiven.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
Hallo Nyarlathotep,

Bedankt voor je reactie.
Wij hebben de vinyl gekocht bij de Karwei. Zij zijn bij ons thuis geweest voor het inmeten en advies. Zij gaven het advies om te gaan tapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15
Het enige wat ik kan bedenken is de vloer of de tape met een verfbrander of haarföhn te verwarmen zodat de lijm wat vloeibaarder wordt en beter hecht. Je zal de tape overigens altijd gaan zien, dus beperk je tot de randen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik zou contactlijm nemen. Ook te krijgen in spuitbus.

Alle EPDM winkels hebben het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Er is speciale vinyltape voor. Hoeveel beter het hecht dan de tape die je nu hebt weet ik niet, als de ondergrond 'zanderig' is hecht niets lijkt me.

Verlijmen met een vloerlijm geeft denk ik een veel beter resultaat, maar je kunt tape altijd eerst proberen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
Misschien eerst daar war je wil tapen een baan met betonverf rollen en laten drogen zodat je tape beter plakt?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

franssie

Save the albatross

dhr_sam schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:00:
Hallo Nyarlathotep,

Bedankt voor je reactie.
Wij hebben de vinyl gekocht bij de Karwei. Zij zijn bij ons thuis geweest voor het inmeten en advies. Zij gaven het advies om te gaan tapen.
Dan maar weer terug naar de Karwei en dan mogen ze het oplossen lijkt mij?
Is niet de goedkoopste winkel (zeker voor de slechte kwaliteit die ze over het algemeen leveren) dus spreek ze er maar over aan, zeker als ze een schouw hebben gedaan bij jou thuis.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
Bedankt voor alle reacties!

Ik wist van tevoren dat de karwei niet de meest kwalitatieve keuze is. De inmeting en advies bij mij thuis is een gratis service die ze aanbieden, dus daar kan ik ze niet echt op aanspreken vind ik.

Ik ga ook ff verder kijken voor lijm (contactlijm).

Kwam zelf deze tape nog tegen https://www.broavloerisol...ig-kruipruimte-folietape/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 08:42
Ik denk niet dat het gaat lukken met tape op deze ondergrond, dan zou je moeten egaliseren dan zoubhet makkelijker moeten gaan maar is een meerkost. Beter kan je dan een goeie lijm nemen en gewoon verlijmen, nadien goed rollen om blazen te vermijden.
Pagina: 1