Cryptos ophalen van oud XRP account ik heb mijn adres + ww

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
Hallo,

Ik heb nog een XRP account waar zo'n 300 XRP opstaan, echter heb ik geen flauw idee meer hoe ik er bij kan komen. Voorheen had ik een XRP wallet en daar voerde ik mijn adres + wachtwoord etc in en was ik in mijn account, echter dit is iets van jaren geleden.
Ik vind zo'n soort wallet niet meer?

Ik heb een tekst document met daarin mijn adres en mijn secret key. Maar hoe en waar vul ik dit in?
Geen idee of het mogelijk is maar het zou fijn zijn als het via bitvavo kan, dit omdat ik daar in het verleden al eens uitbetalingen heb gedaan en ik daar dus nog een account heb.

Ik had gehoopt dat er ergens een optie was bij bitvavo om mijn XRP adres toe te voegen en daarmee ook mijn secret key en dat ik op die manier toegang zou hebben tot mijn XRP.

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt het over een XRP account, was dat op een site? Had je het op een ledger gezet? Dan is terugzetten goed te doen: https://support.ledger.com/article/4404382560913-zd

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49
Wat je ook doet lees je goed in en vul niet zomaar ergens je secret in. Reageer ook niet op eventuele DM's hier van mensen die je zogenaamd willen helpen.. Krijg je zo'n DM zou ik het voor de zekerheid ff checken bij de mods zoals @Taro of @tomtom901
XRP heb ik helaas geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
DaWizza schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:28:
Je hebt het over een XRP account, was dat op een site? Had je het op een ledger gezet? Dan is terugzetten goed te doen: https://support.ledger.com/article/4404382560913-zd
Nee echt via XRP zelf destijd, had echt een wallet/ software van hun maar kan die nergens meer vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
Acidrain schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:44:
Wat je ook doet lees je goed in en vul niet zomaar ergens je secret in. Reageer ook niet op eventuele DM's hier van mensen die je zogenaamd willen helpen.. Krijg je zo'n DM zou ik het voor de zekerheid ff checken bij de mods zoals @Taro of @tomtom901
XRP heb ik helaas geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen.
tnx voor de tips, die neem ik zeker mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@fifanoob Je hebt een eigen private key / seed phrase, die heeft Bitvavo ook, maar dat is een andere. Je kunt dus niet direct je XRP bij Bitvavo laten spawnen, maar moet dat eerst in een eigen XRP wallet dmv de private key / seed phrase ophalen, daarna kan je het naar bijv. Bitvavo sturen en daar omzetten naar Euro.

Je eerste stap is dus een veilige XRP wallet vinden. Ik heb wel wat XRP, maar niet in een eigen wallet, weet je nog welke software wallet je destijds hebt gebruikt?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Taro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:47:
@fifanoob Je hebt een eigen private key / seed phrase, die heeft Bitvavo ook, maar dat is een andere. Je kunt dus niet direct je XRP bij Bitvavo laten spawnen, maar moet dat eerst in een XRP wallet dmv de private key / seed phrase ophalen, daarna kan je het naar bijv. Bitvavo sturen en daar omzetten naar Euro.

Je eerste stap is dus een veilige XRP wallet vinden. Ik heb wel wat XRP, maar niet in een eigen wallet, weet je nog welke software wallet je destijds hebt gebruikt?
Klopt die stappen inderdaad. Maar daar loop ik een beetje vast, had al wat wallets geprobeerd maar daar kon ik nergens iets vinden van een adres toe te voegen, of ik vertrouw het niet..

Hoe doe ik deze stappen, via waar kan ik het ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

fifanoob schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:48:
[...]

Klopt die stappen inderdaad. Maar daar loop ik een beetje vast, had al wat wallets geprobeerd maar daar kon ik nergens iets vinden van een adres toe te voegen, of ik vertrouw het niet..

Hoe doe ik deze stappen, via waar kan ik het ophalen?
Stap 1: Een veilige XRP wallet vinden waarin je de seed phrase / private key kan importeren. Heb je toevallig een Ledger hardware device? Mogelijk kan het daarmee ook.

Nogmaals: Ik zit niet heel erg in de XRP wereld, dus ken geen native XRP wallets, dat wordt je eerste zoektocht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
Taro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:49:
[...]

Stap 1: Een veilige XRP wallet vinden waarin je de seed phrase / private key kan importeren. Heb je toevallig een Ledger hardware device? Mogelijk kan het daarmee ook.

Nogmaals: Ik zit niet heel erg in de XRP wereld, dus ken geen native XRP wallets, dat wordt je eerste zoektocht.
Nee heb ik niet.. Heb enkel een account bij bitvavo.. Hoe zoek ik op een native XRP wallet?
Snap ook niet dat ik nergens op de XRP sit zelf meer zo'n wallet kan vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:00
Ik zit zelf ook niet in de XRP wereld maar ik weet dat er tweakers zijn die de Exodus desktop app en/of Exodus mobile app gebruiken voor XRP. Misschien kun je die eens proberen, en zodra dat gelukt is en je je xrp ziet een transactie maken naar je bitvavo adres (volg hun instructies).

https://www.exodus.com/su...do-i-import-a-private-key

Let wel goed op dat je de juiste software uit betrouwbare bron downloadt, en klik nooit op ads (die leiden vaak naar malafide software).

[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 26-01-2025 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fifanoob
The Redman schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:00:
Ik zit zelf ook niet in de XRP wereld maar ik weet dat er tweakers zijn die de Exodus desktop app en/of Exodus mobile app gebruiken voor XRP. Misschien kun je die eens proberen, en zodra dat gelukt is en je je xrp ziet een transactie maken naar je bitvavo adres (volg hun instructies).

Let wel goed op dat je de juiste software uit betrouwbare bron downloadt, en klik nooit op ads (die leiden vaak naar malafide software).
Tnx, ff proberen! ik laat het nog wel weten of het mij gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
The Redman schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:00:

Ben ik perse ook die 12 verschillende woorden nodig? Kan het niet met adres + secret adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

fifanoob schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:24:
[...]

Ben ik perse ook die 12 verschillende woorden nodig? Kan het niet met adres + secret adres?
Je gebruikt OF de private key OF de 12 woorden, het adres heb je niet nodig, die komt voort uit de private key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Taro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Je gebruikt OF de private key OF de 12 woorden, het adres heb je niet nodig, die komt voort uit de private key.
hm krijg steeds een error, als ik de link er in zet ziet hij wel het account en de 300 xrp maar hij wil het niet verplaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Wat voor "link" zet je erin? Niet hier copy pasten he, maar bekijk je het saldo op een adres, of importeer je de private key en zie je daarna een saldo in je wallet? Je moet iets duidelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Taro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:22:
Wat voor "link" zet je erin? Niet hier copy pasten he, maar bekijk je het saldo op een adres, of importeer je de private key en zie je daarna een saldo in je wallet? Je moet iets duidelijker zijn.
Ik zet mijn secret key erin. Die begint met ss, als ik dat doe zie ik mijn account met het adres daar weer bij en de Amount, vervolgens kan ik kiezen voor cancel en move, als ik move doe, krijg ik de melding Funds were not moved :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Je moet volgens mij minimaal 20 stuks laten staan (of is dat inmiddels opgeheven?), dus doe eens het totaal - 20 en probeer dat aantal te moven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Taro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:25:
Je moet volgens mij minimaal 20 stuks laten staan (of is dat inmiddels opgeheven?), dus doe eens het totaal - 20 en probeer dat aantal te moven?
Ik kan niet eens kiezen voor een aantal, ik zie enkel het Adres waar het vandaan gehaald wordt, mijn Amount en de Fee.

De opties die ik heb zijn cancel en Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Ik heb het even gegoogeld, blijkbaar is de XRP funds reserve voor het houden van een adres tegenwoordig 1, maar kan Exodus nog niet omgaan met die reserve, en adviseert hun eigen support team een andere Wallet app:
https://www.reddit.com/r/ExodusWallet/s/BQ6zE4EQfv

Heel klunzig, maar misschien heb je iets aan de ervaring van deze gebruiker (lees de comments)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hufnNiEbEDVtYyOBB_JI32Y7fc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo63WLJlP3PmeKXk382A8UdV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door The Redman op 26-01-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
The Redman schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:29:
Ik heb het even gegoogeld, blijkbaar is de XRP funds reserve voor het houden van een adres tegenwoordig 1, maar kan Exodus nog niet omgaan met die reserve, en adviseert hun eigen support team een andere Wallet app:
https://www.reddit.com/r/ExodusWallet/s/BQ6zE4EQfv

Heel klunzig, maar misschien heb je iets aan de ervaring van deze gebruiker (lees de comments)
Zo dat moet ik allemaal ff vertalen, maar wat diegene omschrijft als zijn probleem, precies dat heb ik dus ook.

Het zal wel aan mij liggen maar snap er nog vrij weinig van.. Of komt het erop neer dat ik iets anders moet gebruiken dan exodus?

Heb het geprobeerd met Xaman maar die is weer niet voor windows.. Pff wat een gedoe zeg. Ik snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn. Toen ik het 8 jaar geleden kocht was het veel makkelijker..

[ Voor 22% gewijzigd door fifanoob op 26-01-2025 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fifanoob
wat een gedoe zeg.. Ik kom er nog steeds niet uit. Zonde van die 300 XRP zijn toch wel wat waard. Maar ik krijg ze maar niet op mijn account. Ik heb die Xaman wallet geprobeerd maar daar snap ik echt niks van.
Bij Exodus heb ik nu 10 XRP opgestaan, maar ook dat helpt niet.

Mocht iemand nog de gouden tip hebben en het geduld hebben om het mij uit te leggen heel graag.

Ik heb nog altijd mijn secret key van mijn oude XRP wallet waar het dus op staat. Alleen ik krijg het dus nergens naar toe verplaatst. Ik had gehoopt dat ik het via Exodus kon doen en vanuit daar naar bitvavo maar nee het lukt mij niet..

Bah :(

EDIT:

Het is mij gelukt! Wat een gedoe maar hey, het is gefixt het staat nu lekker op mijn bitvavo account :)

Tnx voor de hulp.
Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met de Xaman app op mijn telefoon :)

[ Voor 14% gewijzigd door fifanoob op 26-01-2025 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
fifanoob schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:40:

Het is mij gelukt! Wat een gedoe maar hey, het is gefixt het staat nu lekker op mijn bitvavo account :)

Tnx voor de hulp.
Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met de Xaman app op mijn telefoon :)
Fijn!

Veel plezier met je gains *O*
Pagina: 1