Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:31

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Sinds kort heb ik een draadloze headset, de Sony WH-1000XM4. Wanneer ik deze bij mijn computer gebruik wil ik hem echter met draad gebruiken, zodat de accu langer meegaat. Nu heb ik een 3m lange jack kabel gekocht, maar het geluid is bijzonder slecht. Ik moet hem er echt stevig indrukken, en dan nog kraakt het en het is zeer instabiel. Dat het minder versterkt zou worden had ik wel verwacht, maar dit niet.

Waar zou dit aan kunnen liggen? De headset zelf defect, of toevallig de nieuwe kabel defect? Hoe sluit ik dit uit?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Andere kabel, andere koptelefoon, andere computer proberen. Beetje systematisch werken.

Maar de kwaliteit gaat bedraad belabberd zijn. De soundchip wordt dan niet gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:10:
Andere kabel, andere koptelefoon, andere computer proberen. Beetje systematisch werken.

Maar de kwaliteit gaat bedraad belabberd zijn. De soundchip wordt dan niet gebruikt.
Dat het wat minder is kan ik me voorstellen. Ik zal eens een andere kabel proberen, even een opzoeken want gebruik jack naar jack eigenlijk nooit. En ook eens op mijn werk computer anders, kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@LankHoar welke kabel gebruik je exact (type nr)? 3 tip, 4 tip?

edit: omdat je hoofdtelefoon ook een microfoon zal hebben verwacht ik dat je een 4 tip kabel nodig hebt aan je hoofdtelefoon-kant, computer zijde is het afhankelijk van wat er daar in zit. Laptops zijn eigenlijk altijd 4 tip.

[ Voor 77% gewijzigd door franssie op 26-01-2025 16:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LankHoar schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:50:
Dat het wat minder is kan ik me voorstellen. Ik zal eens een andere kabel proberen, even een opzoeken want gebruik jack naar jack eigenlijk nooit. En ook eens op mijn werk computer anders, kijken of dat verschil maakt.
Ik heb de XM3 en die is bedraad nutteloos. Zelfde voor de Bose QC45, NC700 en de Sony MDR-1000x (de XM1).

Dat van de accu is onnodig, gewoon Bluetooth gebruiken. Daar zijn ze voor bedoeld. Een 3m kabel zal ook niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
franssie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:54:
@LankHoar welke kabel gebruik je exact (type nr)? 3 tip, 4 tip?

edit: omdat je hoofdtelefoon ook een microfoon zal hebben verwacht ik dat je een 4 tip kabel nodig hebt aan je hoofdtelefoon-kant, computer zijde is het afhankelijk van wat er daar in zit. Laptops zijn eigenlijk altijd 4 tip.
Deze: uitvoering: LogiLink 3.5mm - 3.5mm, 3m Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:58:
[...]

Ik heb de XM3 en die is bedraad nutteloos. Zelfde voor de Bose QC45, NC700 en de Sony MDR-1000x (de XM1).

Dat van de accu is onnodig, gewoon Bluetooth gebruiken. Daar zijn ze voor bedoeld. Een 3m kabel zal ook niet helpen.
Net met een korte jack kabel even geprobeerd, en dat werkte een stuk beter. Het was de bijgeleverde kabel (was vergeten dat die in de hoes zit). De kwaliteit is dan een stuk beter, maar het komt nog steeds vrij precies hoe hij er in zit. Niet praktisch gezien ik geen standbeeld ben dus mijn hoofd ook nog wel eens wat beweeg.

Hoezo is dat van de accu onnodig? Ik gebruik mijn headset als ik thuis werk zo 8+ uur op een dag, 3-4x per week. Indien ik dan de accu niet gebruik maar enkel een uur ofzo per dag, dan lijkt het mij toch dat de accu minder snel slijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat is 3 tip. Zou moeten werken maar doet het vaak niet.

Ik zou zoiets proberen https://www.kabelshop.nl/...-63826-i25595-t10523.html

EDIT: de bijgeleverde kabel is waarschijnlijk 4 tip /polig? Heeft je computer een aparte ingang voor microfoon en hoofdtelefoon?

edit 2: en als de bijgeleverde kabel inderdaad 4 polig is en je PC niet, dan kan dat ook knarsen. Maar er kan ook vuil of oxidatie in een van de twee poorten zitten natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 26-01-2025 17:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je hem aanzet met kabel heb je ANC maar dat kost wel weer accu, minder dan LDAC over Bluetooth neem ik aan. ANC kan wel weer invoed hebben op de kwaliteit. Persoonlijk hoor ik het verschil in kwaliteit niet, ANC wel of niet hoor ik wel natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LankHoar schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:04:
Hoezo is dat van de accu onnodig? Ik gebruik mijn headset als ik thuis werk zo 8+ uur op een dag, 3-4x per week. Indien ik dan de accu niet gebruik maar enkel een uur ofzo per dag, dan lijkt het mij toch dat de accu minder snel slijt?
Die accu gaat heel lang mee,vooral als hem niet helemaal leegmaakt voor opladen. Mijn MDR-1000x is 8 jaar oud, nog steeds goede batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een XM2, en daar is het onhandige dat de connector zo weggewerkt zit dat veel kabels niet lekker contact maken. De meegeleverde kabel wel, maar als je die vergeten was op vakantie en een andere kabel wil kopen voor de terugvlucht, dan is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
franssie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Dat is 3 tip. Zou moeten werken maar doet het vaak niet.

Ik zou zoiets proberen https://www.kabelshop.nl/...-63826-i25595-t10523.html

EDIT: de bijgeleverde kabel is waarschijnlijk 4 tip /polig? Heeft je computer een aparte ingang voor microfoon en hoofdtelefoon?

edit 2: en als de bijgeleverde kabel inderdaad 4 polig is en je PC niet, dan kan dat ook knarsen. Maar er kan ook vuil of oxidatie in een van de twee poorten zitten natuurlijk.
Mijn computer heeft inderdaad een aparte uitgang voor in- en output. Ik heb deze computer kast: uitvoering: Fractal Design Define Mini C Tempered Glass

Indien 4-polig kan helpen (wist helemaal niet dat dit verschil bestond, zo leer je nog eens wat), dan zal ik zo'n kabel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Die accu gaat heel lang mee,vooral als hem niet helemaal leegmaakt voor opladen. Mijn MDR-1000x is 8 jaar oud, nog steeds goede batterij.
Dat is goed om te horen! Hoeveel gebruik je hem ongeveer gemiddeld? Dan heb ik iets om mee te vergelijken. Ik ging er van uit dat de accu niet zo lang mee zou gaan, gezien mijn ervaring met smartphone accu's. Mijn vorige headset heb ik 10 jaar gebruikt, en zou deze ook het liefste 5+ jaar gebruiken, vandaar mijn overweging voor het gebruik van een kabel om de accu te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Met de draad komen alle ritselingen van de draad in de schelp terecht.
Een gevlochten soepele kabel zou ik aanbevelen.

En je moet hem wel aan zetten, anders werkt de versterker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:22
Bij de XM3 had ik dat het geluid ook versterkt werd zodra je hem inschakelde met draad, zonder in te schakelen was het net alsof je een 250Ohm studio monitor in je telefoon prikt zonder externe versterker(plat zwak geluid)
Pagina: 1