PM's zijn niet voldoende gebruiksvriendelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Als moderator verstuur ik met enige regelmaat een PM. Deze voorkomt dat de gebruiker Tweakers kan gebruiken totdat de PM gelezen en geaccepteerd is, precies zoals de bedoeling is. De problemen komen wanneer de gebruiker wat wil met de PM.
  1. Linkjes in de PM (binnen Tweakers) kunnen niet geopend worden omdat de PM eerst geaccepteerd moet worden. Deze linkjes bevatten vaak context bij de sturing in de PM.
  2. Na het accepteren van de PM kunnen de gebruikers de PM niet meer terugvinden. Ze staan niet bij de DM's, maar onder een aparte lijst.
  3. Bij het reageren wordt de tekst van de PM niet getoond.
Punt 1 is redelijk onvermijdelijk, maar is vooral een probleem vanwege punt 2 en 3.

Wat mij betreft zijn er een aantal mogelijke oplossingen, die misschien ook gecombineerd moeten worden.
  1. Sluit de PM niet bij het accepteren, maar houd hem in beeld.
  2. Houd de tekst van de PM in beeld bij het reageren.
  3. Laat, net als bij de notificaties, alle recente berichten in het berichtensnelmenu zien, en niet alleen de ongelezen exemplaren.
Ik ben ook benieuwd hoe de gebruikers die wel eens een PM hebben ontvangen de interactie ermee hebben ervaren. Daarbij gaat het niet om de boodschap van de PM, daarover mag je in overleg met de moddereter die de PM heeft verzonden en als je er daarmee niet uitkomt diens admin, maar puur om het lezen, reageren, terugvinden en eventuele andere interacties met de PM.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
De vindbaarheid van de PM kan inderdaad verbeterd worden. Het langer in beeld houden (1 en 2) en het tonen van de recente PM in het berichtensnelmenu (3) kunnen daarbij helpen.