Sinds gister een nieuw systeem gebouwd met de 9800x3D en MSI x870 Tomahawk Wifi.
Bij een een eerste run, was het booten erg traag en het Bios ook. Heb hier alleen Expo aangezet. Daarna Windows 11 geïnstalleerd.
Nadat dit allemaal klaar was en ik op mijn bureaublad was, zijn de drivers voor videokaart geinstaleerd en heeft MSI zijn software geïnstalleerd (MSI Center)
Ineens geen internet meer, moederbord herkende de kabel niet meer en zo ook het wifi niet meer. Op dit probleem gezocht en kwam heel veel ellende tegen op zowel de forums van MSI als Reddit.
Booten duurt eeuwen (niet gewend ivm oud systeem Intel wat gewoon snel was)
Ook in games merk ik geen verschil en ik juistnhet gevoel dat ik meer inlever dan dat ik meer prestaties heb.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 7 9800x3D
- MSI x870 Tomahawk WiFi
- Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 CL30
- MSI RTX 2070super Gaming X Trio
- 2x 2TB Samsung 990 EVO Plus NVME
- BeQuiet Dark Power 13 1000watt
- Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS gereset, heeft het internet probleem verholpen maar verder is en blijft het systeem traag en zit ik met mijn handen in het haar.
Alle hulp is welkom,
Bij een een eerste run, was het booten erg traag en het Bios ook. Heb hier alleen Expo aangezet. Daarna Windows 11 geïnstalleerd.
Nadat dit allemaal klaar was en ik op mijn bureaublad was, zijn de drivers voor videokaart geinstaleerd en heeft MSI zijn software geïnstalleerd (MSI Center)
Ineens geen internet meer, moederbord herkende de kabel niet meer en zo ook het wifi niet meer. Op dit probleem gezocht en kwam heel veel ellende tegen op zowel de forums van MSI als Reddit.
Booten duurt eeuwen (niet gewend ivm oud systeem Intel wat gewoon snel was)
Ook in games merk ik geen verschil en ik juistnhet gevoel dat ik meer inlever dan dat ik meer prestaties heb.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 7 9800x3D
- MSI x870 Tomahawk WiFi
- Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 CL30
- MSI RTX 2070super Gaming X Trio
- 2x 2TB Samsung 990 EVO Plus NVME
- BeQuiet Dark Power 13 1000watt
- Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS gereset, heeft het internet probleem verholpen maar verder is en blijft het systeem traag en zit ik met mijn handen in het haar.
Alle hulp is welkom,