Kan geen .cbr files lezen in W11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-03 07:22
Heb een nieuwe computer en werk nu met windows 11
Ik heb een hoop .cbr files en heb al 3 .cbr readers geprobeerd. Ze geven allemaal een foutmelding dat de file "corrupt or invallid is.
Met mijne vorige computer en windows 10 werkte dat gewoon.
Ik weet dat die .cbr files gewoon .RAR files zijn met een andere extensie. Trouwens als ik zoiets als windows comander gebruik; opent die de file en laat de individuele .jpeg files zien.

Hou kan ik dit "herstellen"
...

Windows 11, en natuurlijk een HEEL recente computer
...

cbrreader - CDisplay - ComiX (microsoft store)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hernoem naar rar, pak uit. Als ook dat niet gaat zijn de bestanden corrupt geraakt. Hopelijk heb je nog een backup. Er is kans dat TC om de corruptie heen werkt.

Uitpakken via Winrar, opnieuw inpakken wat heel is, hernoemen naar cbr (of cbz als je inpakt naar zip), gaat dat?

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 26-01-2025 11:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
Ronald_VR schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:34:
Ik weet dat die .cbr files gewoon .RAR files zijn met een andere extensie. Trouwens als ik zoiets als windows comander gebruik; opent die de file en laat de individuele .jpeg files zien.
RAR of ZIP inderdaad.
Je kan ook even de archieven verifiëren vanuit Total Commander via de optie "Bestanden - Archief testen" Alt+Shift+F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penosci
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-03 23:51
Heb dit probleem ook met meerdere CBR readers echter niet met alle strips maar alleen met vrij recente.
Calibre opent ze gewoon allemaal. Ook de zogenaamd corrupte.

[ Voor 8% gewijzigd door penosci op 19-02-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
penosci schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:02:
Heb dit probleem ook met meerdere CBR readers echter niet met alle strips maar alleen met vrij recente.
Calibre opent ze gewoon allemaal. Ook de zogenaamd corrupte.
Misschien is er een afwijkende/niet compatibele file compressor gebruikt?
Kom ik soms ook wel eens tegen, repack (uitpakken/inpakken) de CBR bestanden met een standaard ZIP compressie?
Je kan het hierboven genoemde Total Commander daarvoor gebruiken of andere archive tools natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 19-02-2025 19:10 ]