Gedrag [tab] toets aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Hallo,

Ik ben al een tijdje over naar een macbook. Een van de dingen waar ik nog geregeld tegen aanloop is het gedrag van de [tab] toets welke wezenlijk anders werkt onder Windows en Linux. Op eerder genoemde OS'en zal deze op een website met meerdere invoervelden omschakelen naar het volgende veld. Op de mac voegt de toets enkel een paar spaties toe, iets wat ik echt vrijwel nooit gebruik. Bovendien, de programma's die iets met indentie doen zijn dan weer slim genoeg om de tab te interpreteren als een indent actie.

Ik heb o.a. al gekeken naar full keyboard access inschakelen, waarna je dus het hele operating system zou moeten kunnen bedienen met een keyboard. Dat is echter ook niet helemaal wat ik zoek. De optie is overduidelijk gericht aan mensen met een beperking (je krijgt hele dikke kaders om de focus/selectie getekend) en het conflicteert met keyboard shortcuts van andere programma's.

Als iemand ideeën heeft, dan zou ik je heel dankbaar zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door MainframeX op 26-01-2025 08:42 ]

Idempotent.

Beste antwoord (via MainframeX op 26-01-2025 09:24)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk of onder Systems Settings > Keyboard > Keyboard navigation aan staat (of type ctrl-F7). V.z.i.w. staat dit standaard uit, en dan krijg je dit gedrag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk of onder Systems Settings > Keyboard > Keyboard navigation aan staat (of type ctrl-F7). V.z.i.w. staat dit standaard uit, en dan krijg je dit gedrag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
@Daedalus dank je, dat is echt precies wat ik zocht. Ik snap even niet hoe ik daar overheen gekeken heb 😂

Idempotent.