Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:41
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of de Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Extreme nog gerepareerd kan worden als deze witte strepen vertoont en in apparaatbeheer de foutcode 43 geeft. Deze kaart is alleen gebruikt voor gamen en komt van een familielid.

Is dit probleem nog op te lossen? Ik las op internet dat het vaak te maken heeft met defecte VRAM.

Ik hoor graag jullie suggesties, want het is zo'n mooie kaart en het zou zonde zijn als deze weggegooid moet worden. ;w

Bij voorbaat dank voor het reageren! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou met nvflash kunnen proberen de bios opnieuw te flashen. Als dat geen verbetering geeft kun je nog de kaart volledig ontdoen van koeler enzo en “reflowen” (onjuiste term maar soit).

Dan heb je wel gehad wat je nog kunt doen. Het is al een oude kaart, dus repareren op bord niveau heeft sowieso geen zin meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
@nelizmastr Kijk wist niet dat je een bios makkelijk kan flashen van een gpu. Heb nu eentje gevonden met dezelfde overclock snelheid en fans op de kaart. Een MSI variant van de RTX 2080 TI. Is denk wel het proberen waard 8)

Zo meteen even testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk22
Ik heb een nieuwe BIOS-versies geïnstalleerd, een originele van Gigabyte voor deze kaart. Daarna heb ik de kaart geopend, schoongemaakt en de chip verwarmd met een föhn, waarna ik nieuwe koelpasta heb aangebracht. Nu werkt de kaart weer goed, met een temperatuur van 60-65 graden bij zware belasting. Had niet verwacht dat ik de kaart nog zou kunnen maken, hahaha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
Helaas naar meerdere stress testen en gamen komen de problemen terug. Wel blijft die werken na herstart maar na 10 minuten gamen crash die nu opeens weer. Is wel Samsung geheugen die zou beter zijn.

Ben bang dat de kaart toch echt klaar is ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je het geheugen niet underclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 06:57:
Kan je het geheugen niet underclocken?
Gezien de extreme benaming zal die wel af fabriek OC snelheden hebben, knal er een gigabyte bios in van een simpeler model met lagere (mem)speeds en hop weer verder met testen... ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
@Verwijderd undervolten hielp ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
@SAiN ONeZ Zal dit ook nog eens proberen. Meerdere berichten ontvangen ook privé en hartelijk dank voor het meedenken. Gaan weer verder knutselen en hopelijk met positief resultaat 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-07 20:42
Er is een hier op het forum een goede reparateur: DRChipz.
Ben overtuigd dat hij de kaart wel kan repareren voor je.
Klinkt namelijk wel als een hardware defect....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
@IT-Gaming Zal hem een bericht sturen welke mogelijkheden er zijn. Dankjewel voor het meedenken :)
Pagina: 1