Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone met een Android besturingssysteem.
Het huidige toestel (S21 ultra) heeft een heel broos gekromd scherm, wordt tijdens multitasken en in de auto bij de airco oververhit. De camera is de glans wel nog steeds niet kwijt, de 10* optische zoom doet het nog steeds prima en wordt enorm gewaardeerd. Advies is van harte welkom.

Het nieuwe toestel zal gebruikt worden voor;
  • videovergaderingen onderweg,
  • foto- en video opname,
  • bekijken van video,
  • beluisteren van muziek,
  • satellietnavigatie,
  • PIN-betalingen
  • spraakoproepen en sms onderweg, zowel binnen als buitenland
Tevens is belangrijk:
  • Dat het apparaat multitasken mogelijk maakt, zowel qua prestaties als batterijduur en hardwarekoeling. Bijv videogesprek en browsen of muziek via bluetoothspeaker, navigatie en Flitzmeister tegelijkertijd
  • Bouwkwaliteit, geen beeldscherm met ronde hoeken naar beneden, stof- en waterdicht, beschikbaarheid hoesjes en schermbeschermers
  • Het apparaat moet langere tijd zonder stopcontact kunnen in verband met reizen
  • Dual SIM, liefst met ESim mogelijkheid erbij
  • Een redelijke camera, liefst met optische zoom
  • Een grote batterij en snellaadfunctie
  • Ondersteuning voor VoLTE/VoWiFi bij de grote aanbieders
  • Genoeg opslagruimte voor beeldmateriaal en chatbackups(op huidige toestel zo'n 120GB)
  • Minimaal één(1) jaar fabrieksgarantie
Uitgaand van de bovenste lijst zou het toestel een werkgeheugen van minimaal 8GB en opslaggeheugen van minimaal 256GB moeten hebben. Het zou helemaal fijn zijn als het toestel ondersteuning heeft voor de in de VS ondersteunde frequenties, maar dat is geen harde eis. De kleur en het uiterlijk maken weinig uit, aangezien het toestel naar alle waarschijnlijkheid in een high duty case gestopt zal worden. Vanwege breekbaarheid neig ik naar een scherm zonder hoekige randen(slechte ervaring mee met huidige toestel, een behuizing van plastic of metaal, zonder glas(afgezien van het beeldscherm).

Het huidige budget voor een toestel is zo'n €250. Ik ben mij er van bewust dat het budget klein is voor alle "requirements", dus ik sta ook open voor eventuele oudere modellen dan wel tweedehands toestellen.

Ik heb het volgende zelf gevonden:

uitvoering: Samsung Galaxy A16 5G, 8GB ram, 256GB opslag Grijs, niet stof- en waterdicht.
Xiaomi POCO X6 5G (€177,00 bij bol.com plaza)
uitvoering: Motorola Edge 50 Fusion, 8GB ram, 256GB opslag Donkerblauw Maar deze heeft gekromd scherm en reviews over software en Motorola support zijn niet best.
Galaxy S22/S23 tweedehands via de bekende sites vanaf zo'n €250-300 euro, al dan niet met enkele krasjes op het scherm of andere gebruiksporen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Al die eisen en dan kom je zelf met een A16? :+
Die Edge 50 Fusion is wel leuk, maar je wou geen gekromd scherm, zeg je. Die Poco ken ik niet, maar voor dat geld haal je volgens mij 0 van je requirements. Je S21 Ultra is superieur t.o.v. waar je mee komt.

Ik denk dat je òf je budget moet herzien, òf je eisen flink moet bijstellen. Misschien dat je het budget kunt besteden aan een reparatie van je S21U?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 08:03

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je echt je budget moet verhogen voor een S23 nieuw of iets verhogen en voor een S22/S23 refurb moet gaan.

Een A16 is het een stap omlaag vanaf je S21, moto en Xiaomi mwha dan wordt het echt budget.

Als je nieuw wil eventueel de A55 256 maar dan moet je je budget verhogen naar 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
FooLsKi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:20:
Al die eisen en dan kom je zelf met een A16? :+
Die Edge 50 Fusion is wel leuk, maar je wou geen gekromd scherm, zeg je. Die Poco ken ik niet, maar voor dat geld haal je volgens mij 0 van je requirements. Je S21 Ultra is superieur t.o.v. waar je mee komt.

Ik denk dat je òf je budget moet herzien, òf je eisen flink moet bijstellen. Misschien dat je het budget kunt besteden aan een reparatie van je S21U?
Dank voor het bericht.

Ik zie net dat de prijs van de Poco weer €100 hoger is. Die is nu geen optie meer. Budget herzien is mogelijk, maar dan wordt het hoogstens tot zo'n €300-350. Voor meer moet ik een andere baan gaan zoeken :+

Reparatie van de S21U kost ongeveer €350,00. Dit heb ik al eens gedaan in verband met gebroken scherm. Ondanks alle genomen maatregelen(high duty spigen case, glazen schermbeschermer) krijg ik het bij dit toestel nog steeds voor elkaar om het scherm te breken, nota bene binnen enkele weken na reparatie. Dit is het eerste toestel waarbij het mij überhaupt gelukt is om het scherm te breken. Achteraf heb ik gelezen dat gekromde schermen inderdaad veel brozer zijn en sneller breken van platte schermen. Ter voorkoming van herhaling kijk ik dus rond voor een plat toestel.
Barrycade schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:21:
Ik denk dat je echt je budget moet verhogen voor een S23 nieuw of iets verhogen en voor een S22/S23 refurb moet gaan.

Een A16 is het een stap omlaag vanaf je S21, moto en Xiaomi mwha dan wordt het echt budget.

Als je nieuw wil eventueel de A55 256 maar dan moet je je budget verhogen naar 350 euro.
Ik ga eens kijken naar die A55 256, die €359,00 zou eventueel nog kunnen. Heb je enkele voorbeelden van prijzen en betrouwbare verkopers van refurbished S22/S23's?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

timmie1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:31:
[...]

Dank voor het bericht.

Ik zie net dat de prijs van de Poco weer €100 hoger is. Die is nu geen optie meer. Budget herzien is mogelijk, maar dan wordt het hoogstens tot zo'n €300-350. Voor meer moet ik een andere baan gaan zoeken :+

Reparatie van de S21U kost ongeveer €350,00. Dit heb ik al eens gedaan in verband met gebroken scherm. Ondanks alle genomen maatregelen(high duty spigen case, glazen schermbeschermer) krijg ik het bij dit toestel nog steeds voor elkaar om het scherm te breken, nota bene binnen enkele weken na reparatie. Dit is het eerste toestel waarbij het mij überhaupt gelukt is om het scherm te breken. Achteraf heb ik gelezen dat gekromde schermen inderdaad veel brozer zijn en sneller breken van platte schermen. Ter voorkoming van herhaling kijk ik dus rond voor een plat toestel.

[...]

Ik ga eens kijken naar die A55 256, die €359,00 zou eventueel nog kunnen. Heb je enkele voorbeelden van prijzen en betrouwbare verkopers van refurbished S22/S23's?
OPPO Reno series is ook best okee. Geen eSIM, helaas, maar wel redelijke camera. Vallen ook aardig in je budget.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 08:03

Barrycade

Through the...

timmie1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:31:
[...]
.
[...]

Ik heb zelf die A55 256, koop meestal in deze prijsklasse nieuw.

Niet zo bekend met refurbished, maar dochter heeft een iPhone 11 bij Refurb vandaan en die is prima maar das n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
Is de poco X6 Pro voor je geen optie, aangezien je de "normale" versie al benoemde?

Prijzen zijn binnen je budget, eventueel beschikbaar met 512GB opslag en prijzen zullen misschien nog iets zakken, aangezien de X7 eraan komt.

Zelf heb ik ook de X6 Pro btw, erg tevreden over, accuduur vind ik goed, rekening mee houdend dat ik er ook nog spellen op speel.. Dagje niet spelen en een beetje navigatie gebruiken en accu gaat makkelijk een dag mee. Met de meegeleverde lader kun je hem binnen een uurtje weer aardig vol krijgen.

Ter indicatie, ik heb hem net opgeladen en nu alleen ff op internet bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNvoPQ-VS3ye475Dxe3fGlMGv_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkuV63vniqkj3yOgg1dk9OD0.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1