Wifi dimmer bestaande lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:32
Goedenavond Tweakers!

Sinds langere tijd weer eens wat meer bezig met home automation! Dit bestuur ik onder andere via Amazon Alexa, meerdere externe (veelal oosterse) apps en een rfxcom.

Nu heb ik een tweetal simpele armaturen met knip schakelaar met daarin mooie LED lampen. Deze zijn dimbaar, echter de "standaard" welke aanspringt op het moment dat de knip omgaat is mij iets teveel.

Nu zoek ik een device welke op de plek van de knipschakelaar kan komen waarna Alexa (met eventueel hulp van externe app) de boel overneemt. Hierbij is het dus een must dat ik via de app kan dimmen en deze uiteraard aan en uit kan zetten. Handmatig mag dus overboord.

Ik heb al gezocht via Amazon, Ali, etc. Maar ik kom er niet uit. Het device komt namelijk op 220. De LED Lamp is 4w. De meeste kunnen enkel max 24V aan. Uiteraard zou het mooi zijn als de kosten niet de kosten van de lampen overstijgen. En dit was 20 euro per stuk :) met name in verband met de WAF.

Hopenlijk kunnen jullie mij op weg helpen!

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom neem je dan niet smart lampen? Hoef je niets aan je armatuur/schakelaar te veranderen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:32
DukeBox schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:35:
Waarom neem je dan niet smart lampen? Hoef je niets aan je armatuur/schakelaar te veranderen.
WAF (wife acceptance factor). Dit waren DE led bulbs die er moesten komen :). Dus daar kan ik niets aan veranderen.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:02

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er zijn niet veel dimmer voor in een snoer. Wel eens wat gezien maar zijn moeilijk te krijgen.

Wel vaker gezien dat iets als een Shelly Dimmer 2 in een behuizing gedaan wordt. Zeker als je daar geen knop meer hoeft wel makkelijk weg te stoppen. Maar ook wel eens een 3D print ervoor gezien.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13
Chefferson schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:32:
Ik heb al gezocht via Amazon, Ali, etc.
Dit voor de volgende keer: daar moet je alleen gaan zoeken als je al weet wat je wil hebben en je alleen nog hoeft te zoeken waar je het ding het goedkoopst kan krijgen.

Dit is volgens mij wat je zoekt:
https://www.robbshop.nl/shelly-dimmer-2-wifi

Edit: moet idd wel een doosje om heen of je moet hem weg kunnen moffelen in de armatuur.

[ Voor 15% gewijzigd door FredvZ op 26-01-2025 15:04 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Chefferson schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:40:
WAF (wife acceptance factor). Dit waren DE led bulbs die er moesten komen :). Dus daar kan ik niets aan veranderen.
Ben dan wel benieuwd welke ;0

However, is dit iets? uitvoering: AduroSmart Zigbee Smart Plug dimbaar

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1