Opbouw binnenwand badkamer/sauna, waar folie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 21:12
Ik ben bezig om een badkamer te maken in ons tuinhuisje, daar komt ook de sauna. Nu is er een binnenmuur tussen de sauna en de inloopdouche. Ik werk aan de buitenwanden de muur (binnenzijde) af met miofol 125 dampdichte folie. Hoe de binnenwand op te bouwen tussen de sauna en inloopdouche, aan welke zijde de reflecterende dampdichte folie? Ik denk aan de sauna kant, maar wat dan aan de andere zijde?

Dank dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVofPk-WzyPi2cvCz6oKcad746I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FnpfGWjBcTpAtSHRuB07Mxem.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gooje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:16
Waarom zou je aan de binnenwanden folie moeten plaatsen? Er is toch geen koudebrug en dus ook geen condensvorming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Gooje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:29:
Waarom zou je aan de binnenwanden folie moeten plaatsen? Er is toch geen koudebrug en dus ook geen condensvorming?
In het geval van een sauna met een groot verschil qua temperatuur t.o.v. andere ruimtes vind ik het geen gekke gedachte om wel folie te plaatsen bij binnenmuren zolang deze aan de sauna grenzen.

Ik zou deze wanden dan zien als een soort buitenmuren met de warme kant aan de kant van de sauna.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gooje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:16
Ik snap je redenering wel, en als je het al doet dan wel aan de sauna kant doen. Maar het is weggegooid geld en moeite. Die sauna is maar een paar uurtjes warm en de lucht is dan zo droog als maar kan zijn. Dat is het hele princiepe. Als je bijvoorbeeld van die houten hokjes koopt zit daar ook geen folie bij hoor.