Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb een vreemd probleem ik heb een ipad pro 11 inch model MU102NF/A
De laatste tijd is de accucapaciteit achteruit gegaan dat mag natuurlijk hij is nu 5 jaar oud.
Een laadkabel gaf een tijdje geleden problemen met dan wel dan niet laden wat frunniken aan de kabel en dan laadde ie weer dus kabel vervangen en probleem opgelost
Het intrigerende is dat hij sinds kort niet meer wil opladen met de originele lader met de bijbehorende usb c kabel.
Kabel uitwisselen geen resutaat lader uitwisselen geen resultaat (echtgenote heeft exact dezelfde)
Het rare is als ik hem laad met bv samsunglader van de telefoon dat dat gewoon werkt.
Een verloop van usbc naar usb en dan gewoon de usb-usbc kabel van de telefoon op de ipadlader werkt ook dus ergens gaat de communicatie via usbc rechtstreeks tussen lader en ipad niet goed.
Het nadeel is dat de laadstroom lager lijkt hij heeft dan moeite om de accu op peil te houden.
Is dit gewoon een accu die defect raakt of speelt er een inwendig ic op die de kont in de krib gooit.
De nieuwste update staat erop al een “hard reset’ gedaan
Heeft iemand een idee wat mij plaagt?
...

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:11
Heb je al de poort schoongemaakt met bijvoorbeeld een dunne tandenstoker? Dit probleem kan door vuiligheid komen die in de loop der tijd erin gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief

burnerchief

Topicstarter
Uiteraard schoongemaakt vind het raar dat via een omweg hij wel laadt maar usbc-usbc het niet werkt

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:11
burnerchief schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:26:
Uiteraard schoongemaakt vind het raar dat via een omweg hij wel laadt maar usbc-usbc het niet werkt
Dan kan het probleem zitten in een defect in de poort, origineel Apple zit er naast laden ook een datacommunicatie protocol op die poort, mogelijk dat daar schade zit. Via de omweg is het puur alleen laden waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief

burnerchief

Topicstarter
Dat zal dan inwendig moeten zijn want de usbconnector kun je omdraaien dus zowel aan de onder als bovenkant van de connector zitten de data contacten.
Ik zal hem eens aansluiten op de laptop om te kijken over überhaupt communicatie op de poort zit.

[ Voor 25% gewijzigd door burnerchief op 29-01-2025 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik herken dit in zoverre; met (alleen) de originele lader en USB-C kabel valt mijn iPad Pro in een bootloop na een aantal minuten laden. Als ik wat rond-Google komt dit probleem een stuk vaker voor, ook. Veelal zonder oplossingen, resets die helpen of updates die het voorkomen.

Dat was bij mij al sinds de aankoop en zonder dat er ooit een niet-originele lader op is aangesloten. Ga ik adapters of kabels uitwisselen met niet-Apple spullen, is het probleem er niet, dus ik laad ‘m nu maar op aan een deftige lader/kabel die op een vaste plek in huis alle portable devices oplaadt als het nodig is.

Dus eigenlijk geen oplossing, maar houd dus in het achterhoofd dat het niet perse zomaar opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief

burnerchief

Topicstarter
Goed vandaag de ipad aan de laptop via itunes de datapoort werkt dus perfect backup gemaakt update uitgevoerd dus mechanisch is alles inorde dus toch ergens een ic wat de spanning monitort ofzo ik weet het niet ben daar niet thuis in

Pagina: 1