Na heel wat jaartjes weer is kijken voor nieuwe game pc, belangrijkste waar ik na kijk is eigenlijk dat de pc lange levensduur heeft en tussentijds upgraden is altijd prima, maar omdat het moederbord en processor zo verouderd is wordt het nu kijk en voor nieuw systeem.
Beeldschermen die ik gebruik is onderstaand:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt puur gebruikt voor gaming zoals Sons of the Forest, PUBG, COD maar later ook natuurlijk gta6
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en de 2000 euro zit ik zelf aan te denken. Belangrijkste is dat ik er alles weer op kan doen en dat het systeem in iedere geval weer wat jaren mee mag gaan en ook goed valt up te graden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten om een hele nieuwe kast te bouwen. Al wel het een en ander ingelezen op wat er is en wat de kenmerken zijn, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. de 7900XT staat eigenlijk redelijk vast, maar welke fabrikant kies je dan weer? Ik heb de round-up gelezen over de 7800XT, is het dan dezelfde fabrikanten voor de 7900XT die goed naar voren zullen komen? In dat geval zal de powercolor een betere keus zijn, want die is op dit moment ook nog het goedkoopst
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Heb in het verleden altijd Nvidea kaarten gehad maar zit nu sterk te neigen om over te stappen naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet perse, een toekomstbestendig systeem voor gamen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou willen weten wat jullie van deze combinatie vinden, daarnaast heb ik hiermee alles? De combinatie heeft die voldoende performance of raad je wat anders aan? Ik hoorde van een collega dat de 7900XT wat spikes kan hebben, vandaar de 1000W voeding. Zelf heb ik hier niks over kunnen vinden, misschien dat iemand van jullie hier iets van weet? anders kan er nog mooi wat van de prijs af. Daarnaast de fabrikant van de videokaart ben ik een leek in.
Verder ben ik van de videokaart vrij zeker dat het de 7900xt gaat worden, alle andere componenten kan voor mij sowieso alle kanten nog op gaan Mocht ik nog op componenten kunnen besparen is dat altijd mooi meegenomen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Beeldschermen die ik gebruik is onderstaand:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG 27GS60QC-B Zwart | € 169,99 | € 169,99 |
Totaal | € 169,99 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt puur gebruikt voor gaming zoals Sons of the Forest, PUBG, COD maar later ook natuurlijk gta6
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en de 2000 euro zit ik zelf aan te denken. Belangrijkste is dat ik er alles weer op kan doen en dat het systeem in iedere geval weer wat jaren mee mag gaan en ook goed valt up te graden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten om een hele nieuwe kast te bouwen. Al wel het een en ander ingelezen op wat er is en wat de kenmerken zijn, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. de 7900XT staat eigenlijk redelijk vast, maar welke fabrikant kies je dan weer? Ik heb de round-up gelezen over de 7800XT, is het dan dezelfde fabrikanten voor de 7900XT die goed naar voren zullen komen? In dat geval zal de powercolor een betere keus zijn, want die is op dit moment ook nog het goedkoopst
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 236,81 | € 236,81 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC | € 714,99 | € 714,99 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2024) | € 165,05 | € 165,05 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,- | € 129,- |
Totaal | € 1.662,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Heb in het verleden altijd Nvidea kaarten gehad maar zit nu sterk te neigen om over te stappen naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet perse, een toekomstbestendig systeem voor gamen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou willen weten wat jullie van deze combinatie vinden, daarnaast heb ik hiermee alles? De combinatie heeft die voldoende performance of raad je wat anders aan? Ik hoorde van een collega dat de 7900XT wat spikes kan hebben, vandaar de 1000W voeding. Zelf heb ik hier niks over kunnen vinden, misschien dat iemand van jullie hier iets van weet? anders kan er nog mooi wat van de prijs af. Daarnaast de fabrikant van de videokaart ben ik een leek in.
Verder ben ik van de videokaart vrij zeker dat het de 7900xt gaat worden, alle andere componenten kan voor mij sowieso alle kanten nog op gaan Mocht ik nog op componenten kunnen besparen is dat altijd mooi meegenomen.
Alvast bedankt voor het meedenken!