Probleem met linker shift en option key Macbook Pro 15" 2013

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
Ik heb een Macbook Pro 15 inch late 2013.

Eerst had ik probleem dat soms de linker option/alt key leek als of deze ingedrukt was (typte alleen maar symbolen ipv letters). Mechanisch lijkt er niks mis te zijn met de keys.

Later werkte de linker shift key ook niet meer. Heb NVRAM en SMC reset meermalen gedaan, herinstallatie MacOS gedaan, probleem bleef. Kon ook niet meer via alt boot menu kiezen. Alleen via Internet Recovery eerst Maverick geinstalleerd en daarna naar Catalina geupgrade (via USB keyboard). Nu start MacOS soms in veilige modus op (lijkt alsof shift key is ingedrukt?). Als ik beide option keys ingedrukt houdt bij opstarten, start MacOS nogmaal op. 8)7

Iemand hiermee bekend?

[ Voor 13% gewijzigd door zx9r_mario op 25-01-2025 20:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms helpt het om even de keycap er af te halen en er onder even schoon te maken. Denk er om dat de rubber dome (als die toetsenborden dat hebben tenminste) niet wegraakt. Verder even met een zacht kwastje wat vegen en even blazen. Vervolgens de keycap er weer op klikken en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Voordat ik de caps ga losmaken, heb ik via event viewer van Karabiner-Elements gekeken welke keys niet reageren.

De left option key genereert een event, alleen left shift doet niks (andere keys erom heen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb de keycap losgemaakt, geen reactie als ik het rubbertje indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG50Sf-PAiaxpeuJcFf3VgP3kRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHpiRUPbAQgPjau9EqNZoDhJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door zx9r_mario op 25-01-2025 23:01 ]