Onkyo DX-7333: cd gaat (meestal) niet draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik heb een Onkyo DX-7333 CD-speler. Als je een CD in de speler plaatst gebeurt er meestal niets, de cd draait niet.

Met de kap eraf kun je een beetje op de cd zelf drukken en dan gaat ie vaak draaien en werkt alles normaal. Als hij eenmaal draait gaat alles goed.

Ik kan alleen niet vinden waarom het rondje, waar de cd op rust en dat magnetisch geklemd zit met een elementje aan de bovenkant van de cd, niet uit zichzelf wentelingen gaat maken. Het lijkt alsof er iets nét niet pakt waardoor dat rondje niet gaat draaien, totdat ik druk uitvoer op de cd. Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en wat ik er aan zou kunnen doen?

Ben heel benieuwd! Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al op youtube gezocht? Staat redelijk wat filmpjes over diverse reparaties van Onkyo. Dikke kans dat er iets herkenbaars tussen zit :)
Neig zelf naar een nieuwe snaar omdat de oude slipt, of misschien zelfs wel gewoon alleen een drupje smering.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
Dank voor je snelle antwoord... Ik had idd op Youtube gezocht en kon inderdaad veel vinden, maar niet dit specifieke probleem. Al moet ik wel zeggen dat ik het lastig vindt om het probleem goed te beschrijven. Ik ga nog een poging wagen en ik hoop op je laatste suggestie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
The Eagle schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:08:
Al op youtube gezocht? Staat redelijk wat filmpjes over diverse reparaties van Onkyo. Dikke kans dat er iets herkenbaars tussen zit :)
Neig zelf naar een nieuwe snaar omdat de oude slipt, of misschien zelfs wel gewoon alleen een drupje smering.
Toch nog een keer gezocht met het lijkt met enig succes! Meer voltage naar de laser lijkt vooralsnog iets te werken! Dus nogmaals dank de tip! Ik had beter moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb met een andere cd-speler een vergelijkbaar probleem gehad. Schoonmaken, en smeren hielp niet. Uiteindelijk een nieuw loopwerk ingezet en toen speelde hij weer perfect.

De oorzaak: de kracht van de laser neemt af. Dat kun je inderdaad verhelpen met verhogen van het voltage, maar die oplossing werkt vaak maar tijdelijk. Maar misschien doet ie het voorlopig bij jou.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
pporrio schreef op zondag 26 januari 2025 @ 00:02:
Ik heb met een andere cd-speler een vergelijkbaar probleem gehad. Schoonmaken, en smeren hielp niet. Uiteindelijk een nieuw loopwerk ingezet en toen speelde hij weer perfect.

De oorzaak: de kracht van de laser neemt af. Dat kun je inderdaad verhelpen met verhogen van het voltage, maar die oplossing werkt vaak maar tijdelijk. Maar misschien doet ie het voorlopig bij jou.
Ja ik heb vanavond heel veel zitten 'tweaken' met die voltage... Hij doet het een stuk beter nu, maar... nog niet altijd. Soms gaat hij wel draaien maar vindt hij geen nummers en soms gaat hij niet eens draaien. Maar in 70% van de gevallen doet ie het goed, dus dat is al winst.

Het luistert allemaal nauw, dus misschien wijzig ik die voltage nog een fractie, al heb ik denk ik alle mogelijkheden wel een keer geprobeerd. Ben bang dat ie niet stabiel te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zeg op MP dat ding en andermans probleem maken. Alternatief is nieuwe laser en/ of loopwerk, dat kost je meer dan het ding waard is. Dan moet je wel erg aan het apparaat gehecht zijn ;)

Sowieso, voltage tweaken: snap dat je het probeert, maar kan er echt niet goed voor zijn lijkt me :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1