MacBook Pro 2017 gaat niet aan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 10:16
Mijn vraag
Toen ik mijn MacBook Pro 2017 13" non-touchbar aan het gebruiken was, viel hij spontaan uit. Hierna ging hij bootloopen en bleef hij steeds minder lang aan. Na een paar minuutjes opladen ging hij weer aan.
Sindsdien gaat alleen de ventilator draaien op maximale snelheid, verder gebeurt er niets.

Ik dacht: vast een accu probleem. Dus heb een nieuwe accu en lader besteld, maar dit heeft niet geholpen. De accucapaciteit was namelijk nog maar 66% (was ook duidelijk te merken).

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro 2017 13" non-touchbar A1708.
Het probleem trad op met een Dell Dockingstation. Heb nu een Apple lader.
Accu van Fixje.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-SMC en PRAM reset (meerdere keren)
-Connectors gecheckt (niets gevonden)
-Power button ingedrukt houden
-Command+R
-Een tijdje aan laten staan
-Een tijdje uit laten staan

Dat heeft allemaal niet geholpen. Het scherm blijft zwart.

Bij de SMC en PRAM reset gaat de ventilator wel even uit en weer aan.

Hoe nu verder? Heb ik genoeg informatie gegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door JoshuaO038 op 25-01-2025 17:40 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Er staan hier wat troubleshooting guides, kan je eens kijken of daar iets tussen zit wat je zou kunnen proberen: https://www.ifixit.com/De..._13%22_Function_Keys_2017 ?

De 'MacBook won't turn on' lijkt nuttig te zijn. Misschien kan je daar een stap verder mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@Archer_VC10
Bedankt voor de tip. Helaas heeft het niet geholpen. Trackpad klikt wel, caps-lock lampje werkt niet. Scherm doet ook niets. Kan het een defect onderdeel zijn die de MacBook 'confused' maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Er staan in die troubleshooting guide acht onderdelen genoemd die het kunnen zijn, dus ja, dat kan. Er staan ook wat zaken in die je zou kunnen testen maar dan moet je de MacBook wel openen en wat zaken loshalen. Laat even weten wat daar uitkomt, maar je komt hoe dan ook bij een reparatie dus ik zou ook even kijken of er überhaupt onderdelen te vinden zijn en of je het ziet zitten om dat uit te voeren. Zo nee... zou ik serieus overwegen om je spaarpot te openen. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Archer_VC10 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:50:
Er staan in die troubleshooting guide acht onderdelen genoemd die het kunnen zijn, dus ja, dat kan. Er staan ook wat zaken in die je zou kunnen testen maar dan moet je de MacBook wel openen en wat zaken loshalen. Laat even weten wat daar uitkomt, maar je komt hoe dan ook bij een reparatie dus ik zou ook even kijken of er überhaupt onderdelen te vinden zijn en of je het ziet zitten om dat uit te voeren. Zo nee... zou ik serieus overwegen om je spaarpot te openen. ;-)
Apple en diens resellers repareren geen EOL machines meer zoals de 2017 dus dan moet je inderdaad zelf donor onderdelen gaan zoeken. Gezien de bedragen waar je een simpele M1 MacBook Air of Pro kunt oppikken zou ik niet meer gaan schroeven…

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@Archer_VC10 Ik heb zojuist het moederbord eruit gehaald, USB-C lader erin en USB-C naar HDMI. Er gebeurt niets. Ook toetsenbord, trackpad, scherm of ventilator loskoppelen verandert niets. Connector schoonmaken hielp ook niet. Met of zonder accu maakt ook geen verschil.

De laatste keer dat de Mac werkte zat hij aan een Dell Dockingstation. Op de connector zit een wit lampje die gaat branden als hij aangesloten is en werkt. Dit lampje brandt ook niet meer.

Ook Apple Diagnostics komt niet op het scherm. De ventilator reageert dan wel, net zoals bij alle toetscombinaties. Dan stopt hij even met draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik heb inmiddels opgegeven en besloten een nieuwe laptop te kopen.
Bedankt voor het meedenken allemaal en een fijne dag gewenst.
Pagina: 1