Toon posts:

Asus A7V-E of toch CUSL2-C? (Duron/PIII)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nogal te twijfelen of ik nu voor AMD of Intel ga met het aanschaffen van 7 nieuwe computers voor m'n werk.
We hebben een redelijk beperkt budget, dus in dat opzicht is het duron systeem een stuk aantrekkelijker, maar ik wil eigenlijk niet het risico lopen dat ik vervolgens uren of dagen in de weer ben om allerlei stabiliteits of andere problemen op te lossen.

In principe worden deze systemen alleen gebruikt voor internetten en office 2000 applicaties. Verder wil ik ook graag windows 2000 gebruiken.

Hoe is het nu gesteld met de stabiliteit/betrouwbaarheid van dit AMD moederbord? Ik wil namelijk het liefst natuurlijk dat de systemen gewoon een dag lang blijven draaien zonder crashes.

Hardware lijstje andere onderdelen:
- Standaard Coolermaster / Thermaltake coolertje afhankelijk van cpu
- TNT 2 M64 32MB
- Creative PCI 128
- Miditower met 300W voeding
- 256 MB SDRAM
- Maxtor HD, CDROM, FD etc.

Bij voorbaat dank :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Als je gewoon een goed koelertje hebt dan mogen die AMD's niet zoveel problemen geven. Intel staat daarentegen bekend als uitermate stabiel en dus het meest geschikt voor dit soort dingen. Het is maar net of je dat (overigens niet zo heel groot) risico wilt nemen.

Verwijderd

Nou ik heb een Asus A7V-E plank met een Duron900@900, en die bevalt me prima. :9 En wat betreft die applicties die je wilt draaien die draai ik ook allemaal en meer. Tot nu draait ie als een tierelier :) 8-)
Dus ik zou zeggen GO AMD + Asus >:)

Ps als je bijv. ook autocad of dergelijke zware progjes gaat draaien dan zou ik wel een Intel ( he bah :r ) kopen, die zijn beter in de berekeningen

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Of natuurlijk een Abit TH7II en een P4 :9~ *D

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
En wat is dan bijvoorbeeld uit het assortiment van MyCom een goed koelertje?
Is die Thermaltake Volcano II bijvoorbeeld goed?

Het scheelt iets van 500*7 gulden als ik voor AMD ipv voor Intel ga dus ik ben wel bereid om een klein risico te nemen. Maar ik wil het dan natuurlijk wel zoveel mogelijk minimaliseren.
Op vrijdag 14 september 2001 23:46 schreef Phreak het volgende:

Als je gewoon een goed koelertje hebt dan mogen die AMD's niet zoveel problemen geven. Intel staat daarentegen bekend als uitermate stabiel en dus het meest geschikt voor dit soort dingen. Het is maar net of je dat (overigens niet zo heel groot) risico wilt nemen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
Ik heb het ook aangedurfd voor m'n ouders vorig jaar een Duron te bouwen met een KT133 bord (anders was er toen nog niet). Zelfs enigszins getweaked en met W98 is dat ding nooit vreemd aan het doen geweest (geen BOSD o.i.d.). Moet er wel bijvertellen dat er niet veel uitbreidingskaarten in zitten (alleen MX AGP en PCI modem) en dat ze er vrij simpele dingen mee doen (dus geen 24*7 aan etc.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een MSi K7T Turbo plankje met een Amd Athlon 900MHz gekocht, draait zonder problemen, eerst even wat warmte problemen maar dat werd steeds minder, nu heb ik geen vastloper of een blauw scherm gezien de afgelopen week. :) Succes! ;)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52

ChUcKiE

Dus........

Ten eerste...en veel zullen het hier met mij eens zijn, zou ik altijd voor een A-merk PC gaan! Het zal je budget wel ver overstijgen, maar je dekt jezelf perfect in tegen instabiliteit en goede driver ondersteuning! A-merk PC's zijn samengesteld om goed en stabiel te werken.
Wellicht kom jij na je aanschaf erachter, dat bijvoorbeeld je SB128 niet lekker samenwerkt met een ander onderdeel, en dan?

Verder kan er veel onboard! Een I815 bordje met een celeron erop, met onboard Intel Lan, Audiomax sound en I815 videokaartje is verreweg voldoende voor Office. Een voorbeeld van dergelijke PC's is de Compaq Deskpro EP/EN/EXD. Ik praat hier dan over de bussines reeks en niet over de thuiscomputers van Compaq.

Je weet dan zeker dat je 7 identieke PC's koopt, die je met 1 image perfect kunt uitrollen!

Verder valt hij mij op, als je kijkt naar keuze tussen Intel of AMD, dat veel (overgrote deel)A-merk PC's opgebouwd zijn rond een Intel processor!

Niet om hier een flame war op te roepen, maar ik denk dat dat al genoeg zegt over de stabiliteit van een Intel als werkstation.

Mijn advies:

1. Indien budget toelaat: Compaq Deskpro EXD
2. Anders: Intel I815 bordje met hele meuk geintegreerd + Celeron/PIII

Sux6!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 09:25 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb een MSi K7T Turbo plankje met een Amd Athlon 900MHz gekocht, draait zonder problemen, eerst even wat warmte problemen maar dat werd steeds minder, nu heb ik geen vastloper of een blauw scherm gezien de afgelopen week. :) Succes! ;)
Heb ik ook. Alleen kreeg ik die niet aan de praat in win2k.
Ik werk nu in Win Xp en Be Os 5.0 pro en dat werkt heerlijk

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1