Wandlampen doorlussen achter voorzetwand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-08 13:29
Ik heb een voorzetwand met isolatie geplaatst en wil op deze wand graag 2 wandlampen plaatsen. De elektrakabels wil ik nu natuurlijk netjes wegwerken achter de voorzetwand. Wat is de beste manier om dit netjes en veilig weg te werken.

Duw ik de elektrische aansluiting van de wandlamp (en de kabel voor de volgende wandlamp) gewoon in een gat in de voorzetwand of plaats ik 2 inbouwdozen waar ik later de wandlamp overheen zet? In het eerste geval kan ik me voorstellen dat dit misschien niet veilig is aangezien de elektra kabels los achter de voorzetwand hangen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:54

dragonhaertt

@_'.'

Ymvk of xmvk mag je in principe gewoon direct achter die wand proppen, maar ik zou persoonlijk hollewand-dozen en pvc buizen plaatsen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Is gewoon onderdeel van de vaste installatie dus werken met afgeschermde kabel of pvc buis en inbouwdozen. Inbouwdozen zijn er ook in kleinere maten zodat ze makkelijker achter de lamp wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Qua veiligheid: gebruik rechte trajecten. Je weet dat je in een rechte lijn boven/onder en rechts/links van een lamp, stopcontact, schakelaar een draad in de muur kan tegenkomen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.