Ik heb een systeem van rond 2018 wat ik nu wil gaan upgraden. Moederbord is AM4 chipset en daar wil ik het deze upgrade nog mee uitzingen vanwege kostenbesparing. Mijn huidige 2 schermen gaan weg maar vind het vooral lastig een keuze te maken wat ik hiervoor in de plaats ga neerzetten. Ik wil kantoorwerk kunnen doen op 2 schermen en gamen op één van de schermen. Is het verstandig om dan één scherm met hoge refresh rate te nemen en een andere 'mindere' monitor die eigenlijk alleen als tweede scherm dient voor kantoorwerk, internetten en mogelijk soms wat streaming. Of verdient het toch aanbeveling om twee identieke schermen te nemen? Zit ook te denken aan monitor arm en dan is twee identieke schermen mogelijk nog meer een must!?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd wil ik goed kunnen werken op twee 27 inch schermen welke niet perse identiek hoeven te zijn. Eén van de schermen wil ik gebruiken om wat ARPG games mee te spelen (PoE2, Diablo IV, BG3). Misschien ook wat shooters in de toekomst (Doom dark ages) en weet ook niet wat mijn kinderen komende jaren nog aan games willen gaan spelen. Aangezien ik niet de zwaarste games zal gaan spelen wil ik met een beperkte gpu toch games op 1440P spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade PC wil ik rond de 500,- houden. Twee nieuwe schermen hooguit 400,- bij elkaar maar liefst zo goedkoop mogelijk met minimaal 1 goed game scherm die de gpu maximaal benut.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik wil vervangen is cpu, gpu, cooling gpu en ram.
Momenteel heb ik:
Huidige cpu cooler is een be quiet!, vermoed een Dark Rock 4. Heb eigenlijk geen idee of ik met een cooler master hyper 2312 (zie hieronder) een verbetering doorvoer!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk er wel uit te zijn wat upgrade componenten betreft, schermen ben ik nog beetje zoekende.
Upgrades in de kast:
Opties mbt schermen:
onderste scherm is bedoeld als 2e scherm voor kantoorwerk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en stille Pc zijn belangrijkste eisen in relatie met kunnen game op 1440P (op redelijke instellingen)
Ga je overklokken?
Alleen indien standaard in te stellen vanuit Bios
Wat verwacht je van ons?
Zie je nog hele gekke dingen in PC upgrade? Zit ik ivm mijn gaming voorkeur (hoofdzakelijk ARPG's op 1440P) goed genoeg of mogelijk zelfs te hoog? Systeem moet natuurlijk wel de nodige jaren mee kunnen gaan.
Ik kan wat hulp gebruiken bij mijn schermkeuze. Is twee verschillende schermen waarbij ik 1 beter scherm neerzet voor gaming een verstandig idee? Wat voor refreshrate kan ik überhaupt halen met bijbehorende gpu.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd wil ik goed kunnen werken op twee 27 inch schermen welke niet perse identiek hoeven te zijn. Eén van de schermen wil ik gebruiken om wat ARPG games mee te spelen (PoE2, Diablo IV, BG3). Misschien ook wat shooters in de toekomst (Doom dark ages) en weet ook niet wat mijn kinderen komende jaren nog aan games willen gaan spelen. Aangezien ik niet de zwaarste games zal gaan spelen wil ik met een beperkte gpu toch games op 1440P spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade PC wil ik rond de 500,- houden. Twee nieuwe schermen hooguit 400,- bij elkaar maar liefst zo goedkoop mogelijk met minimaal 1 goed game scherm die de gpu maximaal benut.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik wil vervangen is cpu, gpu, cooling gpu en ram.
Momenteel heb ik:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | LG 22MP58VQ Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | LG 24MP59G-P Zwart | € 197,- | € 197,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 27,35 | € 27,35 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 224,35 |
Huidige cpu cooler is een be quiet!, vermoed een Dark Rock 4. Heb eigenlijk geen idee of ik met een cooler master hyper 2312 (zie hieronder) een verbetering doorvoer!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk er wel uit te zijn wat upgrade componenten betreft, schermen ben ik nog beetje zoekende.
Upgrades in de kast:
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 155,99 | € 155,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 308,90 | € 308,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black (2023) | € 28,80 | € 28,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 54,51 | € 54,51 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,20 |
Opties mbt schermen:
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | Gigabyte GS27QC Zwart | € 169,- | € 169,- |
1 | Monitors | MSI MAG 274QRF QD E2 Zwart | € 219,- | € 219,- |
1 | Monitors | Philips E-line 275E1S Zwart | € 129,- | € 129,- |
Totaal | € 517,- |
onderste scherm is bedoeld als 2e scherm voor kantoorwerk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en stille Pc zijn belangrijkste eisen in relatie met kunnen game op 1440P (op redelijke instellingen)
Ga je overklokken?
Alleen indien standaard in te stellen vanuit Bios
Wat verwacht je van ons?
Zie je nog hele gekke dingen in PC upgrade? Zit ik ivm mijn gaming voorkeur (hoofdzakelijk ARPG's op 1440P) goed genoeg of mogelijk zelfs te hoog? Systeem moet natuurlijk wel de nodige jaren mee kunnen gaan.
Ik kan wat hulp gebruiken bij mijn schermkeuze. Is twee verschillende schermen waarbij ik 1 beter scherm neerzet voor gaming een verstandig idee? Wat voor refreshrate kan ik überhaupt halen met bijbehorende gpu.