Mijn vraag
Mijn pc start niet meer op. Toen ik hem aanzette, vloog de stop er uit in de meterkast. Mogelijk is er dus ergens sluiting geweest toen ik de pc aanzette, maar ik kan nergens sporen van sluiting (bv brandspoor) vinden. Alle andere apparatuur die op dezelfde groep zit werkt wel weer (na inschakelen groep uiteraard).
Pc draait al jaren zonder problemen (af en toe upgrade ik wat hardware, de laatste is ruim een jaar geleden).
Wanneer je de aan/uit knop indrukt gebeurt er niets. De GPU zie ik 0.1 seconden aan gaan (door de verlichting) maar daarna gebeurt er niets.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 5600 met mugen5 koeler
2 x 16 gb ram (G.skill X flare X)
Kingston a2000 m.2 SSD
Aorus elite v2 moederbord
Corsair TX650w voeding
Nvidia MSI 1080 GPU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn aanname was dat de voeding defect was (want is al wat ouder). Vervangen voor een Thermaltake
Helaas was dit niet de oplossing.
- alle componenten stuk voor stuk losgehaald uit de pc
- schroevendraaier tegen +- op moederbord voor de powerknop. Dan gaat de GPU 0.1 seconden aan en direct weer uit
- CMOS 15 minuten uit het systeem
- Moederbord uit de kast geschroeft om te kijken of hij ergens de kast raakt.
- Papercliptest op de voeding, die draait gewoon met de fan.
- Ander stopcontact van andere groep in meterkast geprobeerd
Er komen geen piepjes uit de pc waaruit ik een foutcode zou kunnen herleiden.
Mijn pc start niet meer op. Toen ik hem aanzette, vloog de stop er uit in de meterkast. Mogelijk is er dus ergens sluiting geweest toen ik de pc aanzette, maar ik kan nergens sporen van sluiting (bv brandspoor) vinden. Alle andere apparatuur die op dezelfde groep zit werkt wel weer (na inschakelen groep uiteraard).
Pc draait al jaren zonder problemen (af en toe upgrade ik wat hardware, de laatste is ruim een jaar geleden).
Wanneer je de aan/uit knop indrukt gebeurt er niets. De GPU zie ik 0.1 seconden aan gaan (door de verlichting) maar daarna gebeurt er niets.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 5600 met mugen5 koeler
2 x 16 gb ram (G.skill X flare X)
Kingston a2000 m.2 SSD
Aorus elite v2 moederbord
Corsair TX650w voeding
Nvidia MSI 1080 GPU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn aanname was dat de voeding defect was (want is al wat ouder). Vervangen voor een Thermaltake
Helaas was dit niet de oplossing.
- alle componenten stuk voor stuk losgehaald uit de pc
- schroevendraaier tegen +- op moederbord voor de powerknop. Dan gaat de GPU 0.1 seconden aan en direct weer uit
- CMOS 15 minuten uit het systeem
- Moederbord uit de kast geschroeft om te kijken of hij ergens de kast raakt.
- Papercliptest op de voeding, die draait gewoon met de fan.
- Ander stopcontact van andere groep in meterkast geprobeerd
Er komen geen piepjes uit de pc waaruit ik een foutcode zou kunnen herleiden.