Refurb Alienware 32 4K QD-OLED na defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Beste Tweakers,

Op Sep. 3, 2024 heb ik via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een Alienware 32 4K QD-OLED AW3225QF gekocht.

Vorige week op een doodnormale dag.. opeens allemaal blauwe lijnen..terwijl het scherm er als nieuw uitziet, geen enkele kras, stofje of vingerafdruk.. ik ben echt extreem zuinig op mijn spullen.

Contact opgenomen met Dell via de mail, netjes foto's toegestuurd en toegelicht.
Ze hebben gemailed dat ze het direct voor mij gaan oplossen en een "NIEUW" scherm zullen toesturen.
Ik blij uiteraard, maar toen..

Afgelopen zaterdag (17 januari 2025) heb ik tot mijn verbazing een "refurbished" product ontvangen vol met schade.. over het gehele scherm krassen.

Uiteraard direct contact opgenomen met Dell, foto's gestuurd van de schade en ik krijg via de mail te horen dat het "vervangende" beeldscherm functioneert.. een hele aparte reactie.

Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan aangezien ik 1000EURO heb neergelegd voor een scherm welke binnen 5 maanden het begeeft.. Nu gaan ze weer een "NIEUW" scherm opsturen, maar wat blijkt als ik in mijn Account kijk bij Dell.. het wordt weer een refurbished.

Iemand enig advies wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ik mijn geld terug krijg of nog liever een NIEUW beeldscherm dat werkt?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Robert

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2025 17:11 . Reden: Naam winkel in mo-tags gezet conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Vraag of ze jouw scherm kunnen repareren, in plaats vervangen.
Maar mogelijk is dit tweede scherm wel in goede staat, en is het enkel een "de doos is open geweest" refurbished product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Garantie betekent niet dat je een nieuw scherm krijgt. Dat betekent niet dat een bekrast exemplaar ok is, maar je moet wel realistische verwachtingen hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 20:54
Ik had dit ook met Dell. Ze hebben mij ooit 5 refurb schermen gestuurd en de 6de was een gloednieuwe gewoon contact blijven zoeken ze escaleren vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperchaser
gambieter schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:55:
Garantie betekent niet dat je een nieuw scherm krijgt. Dat betekent niet dat een bekrast exemplaar ok is, maar je moet wel realistische verwachtingen hebben.
Het scherm is gekocht op Sep 3, 2024.. dat is nog geen 6 maanden geleden?

Dan kan het toch niet zo zijn dat hij binnen die periode stuk gaat en dat je vervolgens exemplaren terugkrijgt die overduidelijk zijn gebruikt..

Op mijn scherm zat geen enkele vingerafdruk, krasje.. kortom gebruikersspoor..
En ik krijg een scherm wat vol zit met krassen.. een realistische verwachting is volgens mij gewoon een nieuw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
bumtroll schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:22:
Ik had dit ook met Dell. Ze hebben mij ooit 5 refurb schermen gestuurd en de 6de was een gloednieuwe gewoon contact blijven zoeken ze escaleren vanzelf.
Ah super - hier was ik al bang voor maar dat ga ik dan inderdaad maar blijven doen..

Echt onwijs slechte service van Dell.. om kosten te besparen sturen ze gewoon gebruikte producten op als vervanging.. terwijl je voor 1000 EURO mag uitgaan van een goed product en niet een product wat binnen 5 maanden blauwe strepen vertoont :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
99ruud99 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:34:
Vraag of ze jouw scherm kunnen repareren, in plaats vervangen.
Maar mogelijk is dit tweede scherm wel in goede staat, en is het enkel een "de doos is open geweest" refurbished product.
Het scherm is helaas overduidelijk gebruikt.. over het gehele scherm zitten gebruikerssporen..

Als ik ook trustpilot bekijk en andere websites mbt Dell, zie ik dat ze deze truc bij iedereen toepassen..

Had ik het maar van te voren gelezen, had ik nooit een alienware gekocht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is een consumentenvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
br00ky schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:34:
Schopje naar SF want dit is een consumentenvraag.
Excuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
Hartelijk dank!

Ik ga ze een mailtje sturen vandaag met o.a deze twee artikelen.

Echt ongelooflijk dat je een scherm koopt van €1000,- , binnen 5 maanden technische mankementen ondervind en ze het willen afdoen met gebruikte monitoren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23
Paperchaser schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Hartelijk dank!

Ik ga ze een mailtje sturen vandaag met o.a deze twee artikelen.

Echt ongelooflijk dat je een scherm koopt van €1000,- , binnen 5 maanden technische mankementen ondervind en ze het willen afdoen met gebruikte monitoren :|
En dan zegt Dell straks stuur 'm op en stellen ze ineens 'user abuse' vast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
henri86 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:33:
[...]

En dan zegt Dell straks stuur 'm op en stellen ze ineens 'user abuse' vast :X
Het hoofdkantoor van Dell is daadwerkelijk 10 minuten verwijderd van mijn woning.

Mocht ik een vreemde reactie krijgen op mijn email, denk ik dat ik daar naar binnen loop..

Mij gaat het ook puur om de "eerlijkheid", ze vertellen mij dat ze een "Gloednieuw" scherm toesturen en vervolgens geven ze toe via de mail dat het een refurbished model is.. het beeldscherm functioneert JA, maar over het gehele scherm zitten dikke krassen..

Hopelijk lossen ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:55:
Wat zijn realistische verwachtingen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23
Olaf van der Spek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
[...]

'Vergelijkbaar'
Dus - imo- bijv. een puntgaaf scherm dat 4000 branduren heeft, hoeft niet voor een nieuw scherm vervangen te worden, maar mag prima voor een scherm met een evenredig aantal branduren vervangen worden. Enige gebruikssporen is ook aanvaardbaar, maar uiteraard niet voor een scherm met defecten, waar je diepe krassen toe kan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Olaf van der Spek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
De TS wil gelijk zijn geld terug of een spiksplinter nieuw scherm. Zo werkt garantie niet.

Wat denk je zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 26-01-2025 13:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
gambieter schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:42:
[...]

De TS wil gelijk zijn geld terug of een spiksplinter nieuw scherm. Zo werkt garantie niet.

Wat denk je zelf?
Hoe werkt garantie dan wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:11
[...]

Wat denk je zelf?
Ik zou de linkjes even doornemen van fopjurist. Een refurb scherm dat niet minimaal in dezelfde staat bevindt als toen het scherm kapot ging, is heel duidelijk nonconform. In het tweede linkje wordt dit nog doorgezet naar refurb in het algemeen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_O op 26-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
[...]

Wat denk je zelf?
Nouja gelijk mijn geld terug.. het defect (de blauwe lijnen) blijkt een bekent probleem te zijn bij dit model scherm (was ik niet van op de hoogte).
Het scherm is pas 5 maanden oud.. je mag er toch wel vanuit gaan dat als je het scherm 3-4 uurtjes per dag gebruikt en echt super zuinig bent erop (geen kras, vingerafdruk of whatever) er 1000 EURO voor betaald je toch wel meer mag verwachten als een bedrijf als DELL dan een refurbished product wat overduidelijk meer gebruikt is als mijn exemplaar?

Na mijn inzichten is het vragen om een nieuw scherm niet onrealistisch..vooral als het product pas 5 maanden oud is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

In zo'n situatie is het beter om naar het Hof van Justitie van de Europese Unie te luisteren dan naar gambieter of henri86. Het Hof gaat immers over de uitleg van de Nederlandse wetgeving inzake consumentenkoop en garantie.
Het Hof stelt dat ingeval de verkoper een niet-conform goed levert, hij de verbintenis die hij bij de verkoopovereenkomst is aangegaan, niet correct uitvoert en dus moet opkomen voor de gevolgen van de slechte uitvoering van die verbintenis. Indien een consument een nieuw goed ontvangt ter vervanging van het niet-conforme goed, ontvangt hij slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen. Daaruit kun je afleiden - zoals rechtbank Amsterdam heeft gedaan - dat indien een defect scherm wordt vervangen, het vervangende exemplaar nieuw hoort te zijn.

Als de verkoper het scherm kan en wil repareren of vervangen door een nieuw exemplaar, heb je geen recht op je geld terug. Nu de verkoper voor de tweede keer een refurbished scherm heeft opgestuurd terwijl TS om een nieuw scherm heeft verzocht (en dat ook kan aantonen), twijfel ik er niet aan dat TS de overeenkomst kan ontbinden en zijn volledige aankoopprijs kan terugvorderen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paperchaser
fopjurist schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:30:
In zo'n situatie is het beter om naar het Hof van Justitie van de Europese Unie te luisteren dan naar gambieter of henri86. Het Hof gaat immers over de uitleg van de Nederlandse wetgeving inzake consumentenkoop en garantie.
Het Hof stelt dat ingeval de verkoper een niet-conform goed levert, hij de verbintenis die hij bij de verkoopovereenkomst is aangegaan, niet correct uitvoert en dus moet opkomen voor de gevolgen van de slechte uitvoering van die verbintenis. Indien een consument een nieuw goed ontvangt ter vervanging van het niet-conforme goed, ontvangt hij slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen. Daaruit kun je afleiden - zoals rechtbank Amsterdam heeft gedaan - dat indien een defect scherm wordt vervangen, het vervangende exemplaar nieuw hoort te zijn.

Als de verkoper het scherm kan en wil repareren of vervangen door een nieuw exemplaar, heb je geen recht op je geld terug. Nu de verkoper voor de tweede keer een refurbished scherm heeft opgestuurd terwijl TS om een nieuw scherm heeft verzocht (en dat ook kan aantonen), twijfel ik er niet aan dat TS de overeenkomst kan ontbinden en zijn volledige aankoopprijs kan terugvorderen.
Ik krijg mijn volledige aankoop bedrag terug, het sturen van "NIEUWE" schermen doen ze niet, behalve REFURBISHED.

Dank voor de hulp aangezien de 'artikelen' ze zeker heeft overtuigd om over te gaan op het terug betalen van het volledige aankoop bedrag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En met een beetje mazzel is de prijs gedaald en bestel je een nieuw scherm voor minder….
(Met pech net andersom)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
ZeRoC00L schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:45:
En met een beetje mazzel is de prijs gedaald en bestel je een nieuw scherm voor minder….
(Met pech net andersom)
Hij is 100 euro duurder geworden, maar voor mij nooit meer DELL want ze belazeren de boel..

20 emails verder.. 2 REFURBISHED schermen verder terwijl ze per email bevestigen dat het echt "NIEUWE" schermen zijn om vervolgens een paar emails later weer te bevestigen dat het toch echt "REFURBISHED" is..

Allemaal tijd verspilling want je moet thuis zijn om de schermen aan te nemen.. de eerste volgende werkdag thuis zijn om het "oude" scherm te laten ophalen.. een grote puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:25

ManiacsHouse

Scheisse!

Paperchaser schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Ik krijg mijn volledige aankoop bedrag terug, het sturen van "NIEUWE" schermen doen ze niet, behalve REFURBISHED.

Dank voor de hulp aangezien de 'artikelen' ze zeker heeft overtuigd om over te gaan op het terug betalen van het volledige aankoop bedrag! _/-\o_
Bizar. Dus eigenlijk zadelen ze je dan op met simpelweg tweedehands zooi... Rare manier van doen.
ZeRoC00L schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:45:
(Met pech net andersom)
Denk niet dat ts na deze ervaring nog wat koopt bij Dell :) (Haha nee dus)
Pagina: 1