Ik heb sinds april 2022 de Samsung S22. Opzich tevreden met het toestel, maar de batterij is echt slecht aan het worden. Soms moet ik op één dag meerdere keren de telefoon opladen. Nu is de korte batterijduur een bekend kritiekpunt van de Samsung S22. Nu heb ik even op Google gekeken en de batterij vervangen kost zo'n € 80,-. Nu vraag ik mij af of het loont om de batterij te vervangen of dat ik ga sparen voor de Samsung S25. Het voordeel van de Samsung S25 is de Qualcomm Snapdragon-CPU in het toestel en het is onbekend of de Samsung S26 en de Samsung S27 een Qualcomm Snapdragon-CPU hebben. Weet iemand of het beter is om de batterij van de Samsung S22 te vervangen of om te sparen voor de Samsung S25 met Qualcomm Snapdragon-CPU?
Vraag
Alle reacties
80 euro is een schijntje vergeleken met de prijs van een nieuw toestel. Als ie verder goed is...
Koop de accu los en doe het zelf. Ergste wat er kan gebeuren is dat je de achterkant sloopt maar die zijn ook niet de hoofdprijs.
heb zelf in mijn s20 een nieuwe originele accu gemonteerd en nu is die als nieuw
rond de 30,00 ben je klaar.
rond de 30,00 ben je klaar.
Ik zou sowieso de accu vervangen, zelf of laten doen.
Daarna pas zou ik nadenken over vervanging. De S25 lijkt ook mij een mooi toestel, maar het geeft je de tijd om er langer over na te denken.
En pluspunt, je hebt een goede backup telefoon mocht er iets met je nieuwe telefoon gebeuren. Ondersteuning van de S22 loopt tot het voorjaar 2027 lees ik dus die kan nog wel even mee.
edit: en de S25 is nu nieuw en erg gewild, met een beetje geduld kan je de vervanging van de accu waarschijnlijk makkelijk terugverdienen.
edit 2:
Zie ook uitvoering: Samsung Galaxy S25, 128GB opslag Zilver
Je ziet dat voor nu iedereen en zijn moeder de adviesprijs van 899 hanteert, er is ook een zeer recent levertijden topic dus zoalng dat actief is, betaal je relatief (te?) veel.
[Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
Daarna pas zou ik nadenken over vervanging. De S25 lijkt ook mij een mooi toestel, maar het geeft je de tijd om er langer over na te denken.
En pluspunt, je hebt een goede backup telefoon mocht er iets met je nieuwe telefoon gebeuren. Ondersteuning van de S22 loopt tot het voorjaar 2027 lees ik dus die kan nog wel even mee.
edit: en de S25 is nu nieuw en erg gewild, met een beetje geduld kan je de vervanging van de accu waarschijnlijk makkelijk terugverdienen.
edit 2:
Zie ook uitvoering: Samsung Galaxy S25, 128GB opslag Zilver
Je ziet dat voor nu iedereen en zijn moeder de adviesprijs van 899 hanteert, er is ook een zeer recent levertijden topic dus zoalng dat actief is, betaal je relatief (te?) veel.
[Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
[ Voor 43% gewijzigd door franssie op 01-02-2025 17:10 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
S22 is precies het toestel wat het minst goed omspeelt met de batterij vanwege een niet echt efficiente Exynos chip. Nieuwe batterij zal de boel verbeteren, maar vraag me wel af of je daadwerkelijk een veel langere batterijduur gaat ervaren. Mijn S22 hield het, al in het eerste jaar, de helft minder lang vol dan de S21 van mijn partner. Vooral de idle battery drain is gewoon niet goed.
Mijn advies zou zijn: Kijk wat je nog kan krijgen voor de S22 via een inruilwebsite, onderzoek dan wat de prijs van een S25 is incl. een abonnement (vaak wordt op het toestel inclusief abonnement een grote korting op de totale toestelprijs gegeven). Bij sites als mobiel.nl kun je ook (tegen een iets lagere prijs) je toestel inruilen. Je zal in ieder geval langer plezier hebben van de S25 dan de S22.
Mijn advies zou zijn: Kijk wat je nog kan krijgen voor de S22 via een inruilwebsite, onderzoek dan wat de prijs van een S25 is incl. een abonnement (vaak wordt op het toestel inclusief abonnement een grote korting op de totale toestelprijs gegeven). Bij sites als mobiel.nl kun je ook (tegen een iets lagere prijs) je toestel inruilen. Je zal in ieder geval langer plezier hebben van de S25 dan de S22.
Pagina: 1