Webwinkel levert verkeerde kleur wandelwagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 09:46
Hai mede tweakers,

Ik vroeg me af of iemand een beetje licht kan schijnen op de volgende situatie. Het is de slechtste service van een webwinkel die ik ooit heb meegemaakt, en ik weet niet zo goed of ik nu bedonderd ben of niet.

22 oktober hebben wij een wandelwagen besteld. Deze zou een levertijd hebben van 2-4 weken. We hebben nog gebeld met de webwinkel, om te kijken of dat wel waargemaakt kon worden. Ze beloofden dat hij dezelfde dag nog mee kon gaan met de order en dat we op de hoogte gehouden zouden worden.

Na een tijd lang niks gehoord te hebben, hebben we zelf weer even gebeld. Er waren problemen bij de leverancier, maar als ze nieuws zouden hebben, zouden ze een bericht sturen.

20 december is onze dochter geboren, we hebben nog niets van de webwinkel gehoord.

Drie weken later missen we toch echt wel de wagen, dus opnieuw achteraan gebeld. De medewerker was verbaasd, want de wagen was allang op voorraad. Hij zou dezelfde dag een track en trace sturen. Er kwam geen track en trace.

Na een paar dagen, op vrijdag, opnieuw gebeld over de track en trace. Hadden eigenlijk willen annuleren, maar de medewerker gaf aan dat hij het "10 minuten wilde uitzoeken en dan terug zou bellen".

Na 1,5 uur werden we gebeld, hij zou diezelfde dag verstuurd worden, en op dinsdag of woensdag bezorgd worden. Ik vroeg om bevestiging via E-mail.
Geen bevestiging gekregen.

Op maandag kregen we een bericht van DPD dat het pakket was aangemeld, maar dat hij nog niet was verstuurd.

Woensdag niets ontvangen, opnieuw gebeld. De medewerker was helemaal in de war, want hij had naar eigen zeggen een bevestiging gestuurd en het pakket had het magazijn al verlaten, dus het zou een probleem zijn bij dpd.
Hij ging uitzoeken waar ons pakket was, en als hij het niet te weten kon komen zou hij het "maandag persoonlijk langs komen brengen". Ook kregen wij de bevestigingsmail die zogenaamd die afgelopen vrijdag zou zijn verstuurd. En een mail waarin gezegd werd dat het pakket afgeleverd was op "het" pakketpunt.

Maandag om 3 uur gemaild met de vraag hoe laat we ze konden verwachten of dat ze al wisten bij wel pakketpunt we het konden ophalen? Mail werd niet beantwoord. Om 10 voor 5 weer gebeld, er werd gezegd dat ze "net de mail hadden gezien" en of het uit kwam dat ze dinsdag tussen 10 en 12 langs zouden komen, want "het duurde al veel te lang en hij is gewoon op voorraad".

Dinsdag om 12 komt er inderdaad een man een pakket afleveren, maar de sticker verraad dat dit een andere kleur is dan die we hadden besteld. De bestelde kleur bleek niet op voorraad, maar zodra die er weer zou zijn, mochten we hem omruilen.
Omdat we allang blij waren dat er eindelijk een wandelwagen was, en we niet onze 1000 euro kwijt waren, hebben we hem aangenomen.

De volgende dag heb ik gemaild, met de vraag of wij een bevestiging konden krijgen van de afspraak die we hadden gemaakt aan de deur, en dat we nog graag de factuur tegemoet zien.

Tot op heden hier uiteraard geen reactie op gehad.

Aan de ene kant: we zijn allang blij dat we een wagen hebben.

Aan de andere kant: we hebben nu geen garantie, en de kleur is ook niet wat we hebben besteld.

Wat kunnen we nog doen? Ik heb het gevoel dat deze webshop alles alleen telefonisch wil regelen omdat ze niks zwart-op-wit willen afspreken.

Ik vind het schandalig dat ze zo slordig te werk gaan en keer op keer valse beloftes maken. Dit heeft ons heel veel tijd gekost en stress opgeleverd tijdens de zwangerschap en kraamtijd, dat was echt niet fijn.
Bedankt voor het lezen, ik moest eigenlijk vooral even mijn verhaal en frustratie kwijt. :o

Lang verhaal kort:

Website levert wandelwagen na veel valse beloftes ruim 2 maanden te laat in een verkeerde kleur en brengt persoonlijk langs waardoor er geen factuur aanwezig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:10
Beetje mosterd na de maaltijd maar waarom heb je niet gewoon alles teruggestuurd en de koop ontbonden.

Een wandelwagen kopen bij een lokale toko die wel klantvriendelijk is. Dan kon je hem gelijk meenemen.

Nu zit je met de gebakken peren. Vraag me af of ze überhaupt de afspraak nakomen en als ze dit dus niet doen kan je ook niet meer terugsturen omdat de wandelwagen in gebruik is genomen. (Lijkt me dat de beperkingen in de WKOA in het voordeel van de webshop zijn. Bij wijze van kan je de boel uitpakken, bekijken en wellicht door de woonkamer rijden. Maar als je een week buiten door de blubber rijdt kan dat niet meer).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:10
Rene schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:45:
Beetje mosterd na de maaltijd maar waarom heb je niet gewoon alles teruggestuurd en de koop ontbonden.

Een wandelwagen kopen bij een lokale toko die wel klantvriendelijk is. Dan kon je hem gelijk meenemen.

Nu zit je met de gebakken peren. Vraag me af of ze überhaupt de afspraak nakomen en als ze dit dus niet doen kan je ook niet meer terugsturen omdat de wandelwagen in gebruik is genomen. (Lijkt me dat de beperkingen in de WKOA in het voordeel van de webshop zijn. Bij wijze van kan je de boel uitpakken, bekijken en wellicht door de woonkamer rijden. Maar als je een week buiten door de blubber rijdt kan dat niet meer).
Zover ik weet kan dat ook. Alleen ben je dan veder gegaan dan noodzakelijk is en zal je dus met een mogelijke waarde vermindering zitten. En dat zal dan al snel een stomerij kosten en misschien een setje wielen. De rest kan je makkelijk zelf een doekje overheen halen. Dus dat is de kosten niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
In principe is er nog niet geleverd wat je besteld hebt. Wellicht dat het een goed idee ze in gebreken te stellen en je alsnog levering van het bestelde artikel wenst en als ze dit niet binnen 14 dagen doen je de koopovereenkomst ontbindt en ze het "leen artikel" ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Dank voor de reacties!
We hebben het niet gelijk ontbonden omdat we de wagen gewoon nodig hadden. We voelden ons heel erg opgesloten in ons huis. Daarnaast is de wagen duurder geworden sinds wij hadden besteld, en is hij ook niet af te halen bij de meeste winkels. En eigenlijk was ik gewoon heel erg bang dat we ons geld niet terug zouden zien, of dat het heel lang zou duren en het een juridisch proces zou worden.

Anyway, de kleur is nog nieteens het ergste, maar gewoon al die leugens en dat we nu geen garantie hebben staat me heel erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat betekent dus reviews plaatsen... Op verschillende plekken. Houd het wel bij de feiten en laat emotie en aannames buiten je berichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54
Allereerst gefeliciteerd met je dochter!

Terugsturen binnen 14 dagen wettelijke bedenktijd, veel foto's maken van onbeschadigde staat voor verzending, en denk om het verzendbewijs.

Zoek op marktplaats met prijsrange €100 - €250 een degelijke tweedehands in je omgeving.

Iedereen heeft die dingen na een, hooguit twee kinderen alleen maar in de weg staan, en ze nemen veel plek in. Ze groeien er bovendien snel uit - minder snel als hij ook als buggy kan, maar echt wandelwagen is binnen 1 jaar echt wel klaar.

Wil je toch graag een nieuwe, ga dan naar een babypark vestiging en je komt gegarandeerd thuis met iets dat meer kost dan je in je hoofd had, maar die kunnen je tenminste wel alles in de winkel laten zien, proberen, en fatsoenlijk adviseren, wat als het iets mag kosten dan toch ook wel fijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik zou het dus niet terug sturen onder de wet koop of afstand want dan heeft topic starter niets. Zoals webwinkel aangeeft heeft hij de verkeerde ontvangen en mag hij deze gebruiken tot de juiste geleverd kan worden.

Het bestelde product is dus niet geleverd en dus is er niet voldaan aan de koopovereenkomst, wat heeft de topicstarter dan terug te sturen om afstand van te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik mis even het punt waarom je geen garantie zou hebben? Omdat die webwinkel eikels zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35
No Hands schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:35:
Ik mis even het punt waarom je geen garantie zou hebben? Omdat die webwinkel eikels zijn?
Ik denk dat TS denkt dat hij zonder factuur geen garantie heeft. Maar met alle correspondentie rondom de levering, kan hij de leverdatum ook wel aantonen. Ik zou me meer zorgen maken over hoe eventuele garantieafhandeling zal zijn, als een levering waar ze wèl aan verdienen al zo stroef verloopt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Ik dacht inderdaad, zonder factuur geen garantie. Maar alle correspondentie is via telefoon verlopen, dus ik kan ook niet aantoonbaar maken dat er een wandelwagen is geleverd. Alleen een mail met "pakket is ons magazijn uitgegaan en afgeleverd bij het pakket punt" (niet duidelijk welk punt).

Vind het gewoon heel raar dat de koop nu op papier niet lijkt afgehandeld, omdat er dus nooit iets is verzonden maar alleen langs gebracht. Geen factuur, geen uitnodiging tot review, niks.

Is toch een rare gang van zaken. Niet per se heel ernstig, maar gewoon heel slordig. Weet in elk geval waar ik de volgende keer niet ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En kun je ze niet vragen om je alsnog ook even een factuur te sturen van hetgeen je hebt ontvangen? Dan heb je ook je garantie ‘op papier’ geregeld en is dat weer een zorg minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo leer je ook weer: Na ieder telefoontje een e-mail sturen met daarin een korte samenvatting wat afgesproken is. Samen met je belgeschiedenis levert dat een aardig spoor van gegevens op waar je iets mee kunt. @Miyek, mocht je nog telefoontjes plegen met deze winkel stuur dan vooral die mail met samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Thanks @sypie , ik dacht dat zoiets alleen nuttig zou zijn als de verkoper iets op de mail zou zetten, maar inderdaad handig om dat zelf ook te doen.
Pagina: 1