Data van Centric verschijnt op site van ransomwarebende

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 22:14
Artikel: nieuws: Data van Centric verschijnt op site van ransomwarebende
Auteur: @TijsZonderH

Hoi Tweakers,

In dit geval wil ik toch even aandacht voor

wica in 'Data van Centric verschijnt op site van ransomwarebende'

en de reacties daarop. Ondanks dat het allemaal niet op de FP hoort en een beetje gechargeerd overkomt, ben ik het wel met de kern eens. Gebruikers krijgen voor minder een tik op de vingers, en in dit geval biedt het tonen van een deel van de URL 0 toegevoegde waarde aan het artikel.

Vergeet Tweakers hier even dat zij zelf journalisten zijn, met dus bovengemiddelde capaciteiten op het gebied van datavergaring, die "alles wel makkelijk kunnen vinden", maar er tegenwoordig ook een grote subset van FP gebruikers is voor wie dat zeker niet het geval is?

Ik zou toch zeggen, haal die hele .onion link weg, zeker voor in de toekomst bij soortgelijke artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Als journalisten hebben we iets meer vrijheid om zulke dingen te posten als ze relevant zijn voor het verhaal. Ik vind het in dit geval te verdedigen dat we de url er wel bij zetten. Het ondersteunt het verhaal, en het laat zien dat we dat ook hebben kunnen verifiëren. Door de url deels te obfusceren maken we het niet té makkelijk om de url te vinden, terwijl dat voor iedereen met een klein beetje Google-skills heel simpel is.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.