Ik gebruik momenteel een oude iMac, aangesloten op m’n TV, als manier om vanop de bank wat te browsen en wat homeserver-achtig taakjes uit te voeren. Deze verbruikt echter wat te veel naar mijn zin.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het volgende draaien: Home Assistant in VirtualBox, Plex client & server, Immich in Docker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€450 - eigenlijk €700 maar als het meer dan €450 gaat kosten dan opteer ik mss liever voor een Mac Mini want ik zit in Apple’s ecosysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimum 250GB SSD en 16GB ram denk ik? Home Assistant krijgt nu 1GB, en Plex media zit op een externe HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple, maar sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is het belangrijkste, het komt in de woonkamer terecht dus geen fans die hoorbaar zijn tijdens stille filmmomentjes. Energieverbruik is het 2e belangrijkste, want dat is de reden waarom ik nu iets anders wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het volgende draaien: Home Assistant in VirtualBox, Plex client & server, Immich in Docker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€450 - eigenlijk €700 maar als het meer dan €450 gaat kosten dan opteer ik mss liever voor een Mac Mini want ik zit in Apple’s ecosysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimum 250GB SSD en 16GB ram denk ik? Home Assistant krijgt nu 1GB, en Plex media zit op een externe HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple, maar sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is het belangrijkste, het komt in de woonkamer terecht dus geen fans die hoorbaar zijn tijdens stille filmmomentjes. Energieverbruik is het 2e belangrijkste, want dat is de reden waarom ik nu iets anders wil.