Eerste Soundbaradvies, kleine TV én een platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 11:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Soundbar met Subwoofer, max 95cm breed

Wat is je budget?
Max 250, tweedehands is zeker een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik eens uitproberen hoe een soundbar in mijn situatie past. Mijn huidige audio gebruik ik te weinig, omdat telkens weer de speakeraansluitingen het laten afweten (gewoon draad, niks aansluiting op het eind). Een eerste soundbar om eens te testen hoe het bevalt, geef er dus liever niet de hoofdprijs aan uit.

Soundbar moet werken met een oudere Samsung LED tv, bluetoothapparaten die ik eraan hang en ja, een platenspeler waar alleen Tulp uit komt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Loop eigenlijk een beetje vast, soundbars zijn of te low-end (dan ga ik sowieso afknappen op het geluid) of goed maar te breed (TV is zelf 92cm in de breedte, kast waar ie op staat is niet heel veel breder dan dat.

Cash is king.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 15:50
Dus je wilt eerst random 250 euro uitgeven om te kijken of je het wat vind?
maar geluid mag niet minder zijn? maar je budget is laag?
Daarna wil je een duurdere kopen? dus 250 euro weg gooien?

Weet niet precies wat je verwacht, of wat je wilt..
je huidige audio geen idee wat dit is, maar gebruik je te weinig? waarom?
wat gaat daar mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 14:05
Gewoon draad is toch gewoon prima? Daarnaast hebben soundbars nooit een ingebouwde phono-versterker. Dus zal je platenspeler dit ingebouwd moeten hebben. Of je moet gebruik maken van een losse phono-versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Een soundbar, zeker de goedkope, vallen qua geluid erg tegen.
En €250 voor een soundbar met sub is niet veel.

Als je muziek wil luisteren zou ik er niet aan beginnen.
Budget verdubbelen en kijken naar een setje actieve speakers is denk ik een beter idee.

https://www.hifiklubben.n...---actief/argfenrisa5ash/

https://www.wifimedia.eu/nl/elac-debut-connex-dcb41.html

https://www.hifiklubben.n...--actief/argfortea5mk2bk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mk1992 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:16:
[i]Graag wil ik eens uitproberen hoe een soundbar in mijn situatie past. Mijn huidige audio gebruik ik te weinig, omdat telkens weer de speakeraansluitingen het laten afweten (gewoon draad, niks aansluiting op het eind). Een eerste soundbar om eens te testen hoe het bevalt, geef er dus liever niet de hoofdprijs aan uit.
even een zijstapje.....hoe bedoel je dit?

allicht los je liever je probleem in zonder over te gaan op een bedroevende beleving met een soundbar.

even in het kader: outside the box. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Mijn speakers, die een veelvoud van jouw budget zijn, zijn ook gewoon aangesloten met kaal draad zonder aansluiting (banaanplug) op het eind. Dat moet toch niet het probleem zijn?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mk1992 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:16:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Soundbar met Subwoofer, max 95cm breed

Wat is je budget?
Max 250, tweedehands is zeker een optie.

Graag wil ik eens uitproberen hoe een soundbar in mijn situatie past. Mijn huidige audio gebruik ik te weinig, omdat telkens weer de speakeraansluitingen het laten afweten (gewoon draad, niks aansluiting op het eind). Een eerste soundbar om eens te testen hoe het bevalt, geef er dus liever niet de hoofdprijs aan uit.

Soundbar moet werken met een oudere Samsung LED tv, bluetoothapparaten die ik eraan hang en ja, een platenspeler waar alleen Tulp uit komt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Loop eigenlijk een beetje vast, soundbars zijn of te low-end (dan ga ik sowieso afknappen op het geluid) of goed maar te breed (TV is zelf 92cm in de breedte, kast waar ie op staat is niet heel veel breder dan dat.
Ik weet niet welke speakers je had, maar met iedere soundbar zul je erop achteruit gaan, ten opzichte van normale speakers. Is het echter vooral om de spraak van de tv te verbeteren en af en toe muziek dan kan het wel. Het is van belang om te weten of je platenspeler een ingebouwde phonovoorversterker heeft, want anders zal de soundbar dat moeten hebben en die kans acht ik zeer klein. Een derde optie is een losse phonovoorversterker ertussen te zetten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1