Toon posts:

Vcore Voltage anders na installatie nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel gedoe een nieuwe voeding (300W ipv 240W) in mijn pc gezet om zo de stroomvoorziening stabieler te krijgen. Nieuwe koeler had ik gister al omgebouwd voor m'n PIII 450 mhz slot 1 met wat moeite. Maar na de eerste boot met de nieuwe voeding ga ie ipv de oude 1.6V Vcore nu 2.0V aan!!! En dat was de laagste in te stellen waarde in de bios! De bios ga ook een cpu temp van 127,5 C aan !! Dus ik direct uit de bios gegaan en de ps uitgezet. Oude voeding er weer in gezet en jawel hoor, de Vcore stond nog steeds op 2.0V en de temp nog steeds onveranderd. Weer pc uitgezet en eens aan de ribben gevoeld, maar die waren nog koel???
Dus dacht ik dat het wel aan de pcprobe zou liggen van asus, aangezien ik daar wel eens wat over gelezen had.
Vervolgens bios geflasht met versie 1.005 en daarna nieuwe pc probe geinstalleerd. pffff toen gaf ie een aan dat de cpu info n/a was...
Nu draait ie al een uur helemaal stabiel, maar wil ik wel graag weten waarom ie nu wel een Vcore voltage aangeeft van 2 volt terwijl mijn oude voeding er weer in zit.

Wie weet een antwoord???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dat is wel erg vaag. Als je aan je heatsink voelt en hij is koud en het BIOS geeft 125C aan dan zit je BIOS toch echt fout :)

Verwijderd

Je hebt het over een P3 450, dus een katmai. Dan moet je iig 2 Volt hebben voor Vcc.

tabel