Mijn vraag
...
Ik merk dat wanneer logrotate zijn werk doet, dat e2fsck blijft hangen / zijn file handle verliest over de fixoutput.txt en dan niet meer zijn append kan doen en dan vast blijft hangen?
Probleem is de external destination kan volraken, we praten hier over systemen welke > 6tb aan data bevatten.
Ik wil af van het script en wil het eigenlijk dedicated onder brengen in een linux native app.
Zoals je bijvoorbeeld in kan typen curl - params.
Zoiets als hddfix -device -options -logfile
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
qnap Linux variant kernel 5.10.60
e2fsck_64 programma
command:
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende setups met en zonder logrotate.
Probleem is, e2fsch spit veel uit maar soms ook niks, overwriten verlies ik de data.
Wat ik wil doen is als de file groter wordt dan 500mb, dan truncate en zippen en verder gaan met een nieuew file.
Maar het programma dat daarheen schrijft crasht dan / gaat freezen. het is een background process.
enig idee of richting voor mij?
...
...
Ik merk dat wanneer logrotate zijn werk doet, dat e2fsck blijft hangen / zijn file handle verliest over de fixoutput.txt en dan niet meer zijn append kan doen en dan vast blijft hangen?
Probleem is de external destination kan volraken, we praten hier over systemen welke > 6tb aan data bevatten.
Ik wil af van het script en wil het eigenlijk dedicated onder brengen in een linux native app.
Zoals je bijvoorbeeld in kan typen curl - params.
Zoiets als hddfix -device -options -logfile
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
qnap Linux variant kernel 5.10.60
e2fsck_64 programma
command:
- e2fsck_64 -y -b 32768 -C 0 /dev/mapper/ > /share/external/DEV3304_1/logs/fixoutput.txt 2>&1 &
code:
1
| e2fsck_64 -y -b 32768 -C 0 /dev/mapper/ > /share/external/DEV3304_1/logs/fixoutput.txt 2>&1 & |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Logrotate file: /share/external/DEV3304_1/logs/fixoutput.txt { su admin administrators hourly size 14M copytruncate rotate 4 compress missingok notifempty create 0640 admin administrators } cron job -e 0 * * * * /usr/sbin/logrotate /opt/logrotate/hddfix , dit is de logrotate file |
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende setups met en zonder logrotate.
Probleem is, e2fsch spit veel uit maar soms ook niks, overwriten verlies ik de data.
Wat ik wil doen is als de file groter wordt dan 500mb, dan truncate en zippen en verder gaan met een nieuew file.
Maar het programma dat daarheen schrijft crasht dan / gaat freezen. het is een background process.
enig idee of richting voor mij?
...
[ Voor 4% gewijzigd door R.G op 24-01-2025 13:47 ]