Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart013
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-01 22:18
Hallo,

Op onze slaapkamer heb ik zelf een Jaga aangesloten (Briza 12, 2 pijps, BZMW04114512.133).
Had ik achteraf gezien beter de gebruikshandleiding moeten lezen of een professional moeten inschakelen? Was wellicht een beter idee geweest.

Nu dit niet het geval is, ik heb hem direct op 230 volt aangesloten. Hij heeft het 2 weken gedaan en nu branden de rode lampjes nog wel, de ventilatoren niet. Is de kans groot dat alles kapot is, of valt het misschien wel mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:08

DataGhost

iPL dev

Het lijkt me juist een goed iets dat de ventilatoren niet branden.

Dat gezegd hebbende is het behoorlijk karig gesteld met de informatie die je hebt gegeven. Bijvoorbeeld, wat zou het probleem moeten zijn met het ding op 230V aansluiten? Begin eens met hoe je het precies hebt aangesloten, en hoe dat niet overeen zou komen met wat in de installatiehandleiding staat? Ik zie daar namelijk gewoon in staan dat een deel van het apparaat 230V als invoer nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:00
Zolang je het domotica-gedeelte (0-10V) niet op 230V aansluit, zou er weinig fout kunnen gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Als je echt 230V op de 24V input hebt gezet kan hij niet 2 weken gewerkt hebben.
Dus iets anders klopt er niet denk ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben je 100% zeker ervan dat je hem niet inclusief voeding hebt besteld en je daar de 230V op hebt gezet? Want anders heeft hij 24V dc input, en dan gaat hij echt nooit meer gedaan hebben dan rook genereren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart013
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-01 22:18
Dankjewel voor de reacties.

De ventilatoren branden inderdaad niet, daarbij doen ze ook niet ;)
Bij thuiskomst maak ik een aantal foto's. Ik was een beetje bang dat het apparaat bij het oud ijzer kon, maar ben nu enigszins licht gerustgesteld.
Pagina: 1