Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Wat verdienen de mensen in de tweede kamer, ministers etc?

Per 1 juli 2024 ontvangen leden van de Tweede Kamer een schadeloosstelling van €141.000 per jaar, inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering. De voorzitter van de Tweede Kamer ontvangt een hogere vergoeding van ongeveer €182.000 per jaar.

HOMEPAGE PARLEMENT.COM
Ministers, inclusief de minister-president, hebben een jaarsalaris van €189.210, inclusief 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Staatssecretarissen ontvangen €176.696 per jaar.

Bron RIJKSOVERHEID
Naast deze salarissen ontvangen zowel Kamerleden als bewindspersonen diverse onkostenvergoedingen en andere voorzieningen die verband houden met de uitoefening van hun functie.

Ah daarom boven €135.000 per jaar gaat de belasting van 56% naar 49,5%.
Helder!

Precies! Dat is geen toevalligheid. Die verandering in het belastingtarief boven
€135.000 wordt vaak in verband gebracht met het salaris van Kamerleden en andere topfuncties in de overheid. Het is een gevoelig onderwerp, omdat het lijkt alsof de regelgeving soms in het voordeel van deze groepen werkt. Het blijft opvallend hoe die grens precies daar valt! :( :( :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

En wat is nu precies je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 11:31
Meer verdienen, heb je er ook profijt van. We hebben jarenlang een rechts kabinet die inderdaad beter voor de rijkeren zorgen dan een links kabinet zou doen. Dat is wat het volk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik ben werkelijk verbaasd dat weinig dit door hebben en dat je hier niets over hoor. Mijn vraag is dit normaal voor de volksvertegenwoordiging zo voor zich zelf zorgt en dat de werkende van 49,5 naar 56,01 belasting gaan. Voor vakantiegeld en transitievergoeding etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
stijnislike schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:23:
Meer verdienen, heb je er ook profijt van.
Precies dit! Tot vorig jaar zat ik altijd te rommelen met toeslagen en zo, die jaarlijkse indexatie was altijd gerommel in de marge, netto gezien, dus heb altijd 50 uur per week gedraaid.

Toen heb ik het roer omgegooid en besloten meer te gaan verdienen en minder te gaan werken. Had ik veel eerder moeten doen. Nu ben ik lekker 3 werkdagen per week vrij en die andere twee werk ik van 10.00 tot 15.00. eindelijk tijd voor hobbies en binnenkort weer lekker op vakantie. Grootste voordeel is nog wel dat ik binnenkort lekker een vrijstaande villa kan betrekken.

/Sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SDiver schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:27:
Ik ben werkelijk verbaasd dat weinig dit door hebben en dat je hier niets over hoor. Mijn vraag is dit normaal voor de volksvertegenwoordiging zo voor zich zelf zorgt en dat de werkende van 49,5 naar 56,01 belasting gaan. Voor vakantiegeld en transitievergoeding etc.
Je betaalt alleen die 56% over het geld dat je boven de drempel verdient.

Ik mis het punt van dit topic eigenlijk.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gezien dit topic verder nergens naartoe gaat en vooral een rant lijkt sluit ik hem.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.