Toon posts:

3 fouten met memtest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu op een andere comp 3 fouten op 2x 178 mb en 1x op 177,1 mb. Hij is nu op 60% maar betekend dit gewoon dat het geheugen kapot is? Ik heb nogal veel probs bij booten, zo dit er mee te maken kunnen hebben?

BTW ik heb 1x 128 spectec 2x 64 mb hyundai

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Ja dat zou idd duiden op geheugen wat niet helemaal toppie is.
Als je zo wat andere reepjes bij de hand hebt zou ik het daar eens mee proberen en anders ligt het misschien aan iets anders.. :?

Verwijderd

Als het mogelijk is, prop dan ff de reepjes in een andere pc, dan weet je meteen of het aan de reepjes ligt.

Of probeer eens andere manieren van insteken, bijv de hiunday's in bank 0 en 1 en die andere in bank 2....dan eens de hiunday's in bank 1 en 2 en dan die andere in bank 0, maybe werkt dat?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39

ThaDude

Hang Loose

Waar test je dit eigenlijk mee :?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ik gebruik memtest 86. Ik heb de test de hele nacht laten draaien en uiteindelijk 38 errors!!

De fouten zitten allemaal rond de 170 a 180 mb. Maar hoe kan ik dan zien welke reepje kaput is?

Ik heb in bank 1 64 mb zitten bank 2 128 bank 3 64

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 15 september 2001 10:44 schreef Schuursleutel het volgende:
Hmmz ik gebruik memtest 86. Ik heb de test de hele nacht laten draaien en uiteindelijk 38 errors!!

De fouten zitten allemaal rond de 170 a 180 mb. Maar hoe kan ik dan zien welke reepje kaput is?

Ik heb in bank 1 64 mb zitten bank 2 128 bank 3 64
test ieder dimmetje apart :) dan weet je het zeker

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

als je fouten krijgt is je geheugen stuk
hij begint te testen met DIMM slot 1.

FF kijken op je moederbord en docu. welke dat is.

Verwijderd

Hoeft trouwens niet direkt te betekenen dat je RAM defect is, kan ook incompatibiliteit met mobo zijn, of verkeerde bios-instellingen. Een test doen in een ander systeem ter bevestiging dus... en je kunt ook de test nog es doen met de meest behoudende bios-timings.

Meestal is het echter gewoon een defecte RAM-module.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me 128 reepje er uit gehaald en hij heeft nu 0 fouten! Ik denk dus dat reepje gewoon brak is.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 15 september 2001 19:16 schreef Schuursleutel het volgende:
Ik heb me 128 reepje er uit gehaald en hij heeft nu 0 fouten! Ik denk dus dat reepje gewoon brak is.
Eerst effe die andere ook testen, misschien geeft die nu ook 0 fout.

Altijd even uitsluiten waar het probleem zit!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

dit heb ik met mijn KA7:
Als ik 1x 128MB en 2x64MB erin douw(alledrie 133Mhz), dan krijg ik allerlei rare vastlopers(maakt nie uit welke BIOSinstelling ik gebruik). Test ik de bankjes los dan is er nix aan de hand(ik test ze met GoldMem)
errug vaag, misschien is dit bij jou ook wel het geval

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Nou .. bij mij andersom: als ik met willekeurig welke memtester uren en uren test heb i kgeen fouten. Maar als ik wil downen heb ik CRC-errors.
Pagina: 1