Oprolbare deur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-02 11:16
Goedemorgen allemaal,

Graag wil ik iets vragen. Op onderstaande foto’s zie je onze huidige eet/speelhoek hoek van de woonkamer. Alles heb ik op een schaal getekend van 1:15.
Ik wil graag van die hoek onze zithoek maken, maar hoe ik ook schuif met de (getekende) meubels; ik kom steeds in de knoop met de deur naar de keuken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de indeling op de tweede foto waar ik de bank ook echt in de hoek kan zetten. Nu had ik bedacht om een oprolbare deur te plaatsen ipv de bestaande deur. Heb al rondgekeken op het internet, maar ik kom alleen schuif- en vouwdeuren tegen.

Een schuifdeur is alleen mogelijk bij foto 1 en dus niet bij mijn voorkeursindeling op foto 2.
Een vouwdeur zou kunnen, maar ik vind het niet mooi. Het blijft een deur waar je tegenaan kijkt.

Heeft iemand van jullie een idee waar ik een oprolbare deur (zijwaarts en niet omhoog ;-) ) kan vinden of bestaat dit alleen in de vorm van ‘hordeuren’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_fhCeA6lfMdntfeRwf-1gXcUzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0S5qw1KPLwXOIMNBofGMWuW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P9j4DiTP4JJn0cDZnRLNhp_vVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhNLmSs3oMT0cWV7XsmmOHjj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
De optie "deur tikkie verplaatsen" is neem ik aan wel in overweging genomen, maar zal de eindstreep niet gehaald hebben. Ik zou de vraag stellen aan wat roldeur-leveranciers/makers zoals Rolflex of Differentdoors. Ik ga er altijd maar van uit dat ik niet de eerste kan zijn met een vraag, dus dat een dergelijk bedrijf daar wellicht een weg in weet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:27
En een kleiner TV-meubel, of de TV aan de wand hangen? Want als het niet past kun je de omgeving aanpassen, maar je kunt natuurlijk ook de meubels aanpassen aan de ruimte die er is ;)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:30
Ik zie niet wat het probleem is. Een schuifdeur achter het tvmeubel kan toch gewoon?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
naftebakje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:36:
Ik zie niet wat het probleem is. Een schuifdeur achter het tvmeubel kan toch gewoon?
Lijkt me, op eerste gezicht, ook de meest logische optie. Vals wandje neerzetten, waarachter de schuifdeur verdwijnt. Heb je meteen een mooie plek om je TV aan op te hangen en alle kabels achter weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 21:03

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

onkl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:20:
[...]

Lijkt me, op eerste gezicht, ook de meest logische optie. Vals wandje neerzetten, waarachter de schuifdeur verdwijnt. Heb je meteen een mooie plek om je TV aan op te hangen en alle kabels achter weg te werken.
En het feit dat je een best wel flink stuk van de deuropening blokkeert is geen probleem?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 18:02

Dido

heforshe

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:24:
[...]

En het feit dat je een best wel flink stuk van de deuropening blokkeert is geen probleem?
Als je je TV aan dat wandje ophangt kun je dat TV-meubel op marktplaats zetten en blokkeer je geen keukendeur meer (of je TV moet breder zijn dan 173 cm :X )

Maar goed, als je de TV aan de muur hangt heb je sowieso geen probleem meer met de keukendeur *O*

Dit lijkt een X-Y-probleem. Er is sprake van een TV-meubel dat te breed is voor de gewenste positie, en in plaats van een ander (of geen!) TV-meubel (voor de hand liggende oplossingen) wordt er gezocht naar een manier om de rest van de muur aan te passen aan een kastje.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:24:
[...]En het feit dat je een best wel flink stuk van de deuropening blokkeert is geen probleem?
Als @grasspriet_84 die te kast van 182cm breed voor die wand van 173cm wil zetten, en dat de beste indeling vind, dan is dat blijkbaar voor hem geen probleem. Wie zijn wij om daar een probleem van te maken.
Zelf zou ik dan een smaller meubel maken/kopen, maar het is niet voor mezelf.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 21:03

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

naftebakje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Als @grasspriet_84 die te kast van 182cm breed voor die wand van 173cm wil zetten, en dat de beste indeling vind, dan is dat blijkbaar voor hem geen probleem. Wie zijn wij om daar een probleem van te maken.
Zelf zou ik dan een smaller meubel maken/kopen, maar het is niet voor mezelf.
Ik vind dat wij daar zeer zeker een probleem van moeten maken, een deur heeft afmetingen met een reden, wat dacht je van in geval van brand........

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:18
Kan deur niet achter tv meubel door schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59
Kozijn omdraaien (deur in de keuken laten open gaan?) zou zelf ook geen meubel voor mijn deuropeningen zetten..

Of je haalt de deur weg. En maakt er een soort van scharnierende wand van. ;-) “verborgen deur”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@grasspriet_84

geen idee of je het al gezien hebt maar een term die je allicht kan helpen in je zoektocht is "accordeondeur", "harmonicadeur" of "vouwdeur" mocht je producten of leveranciers zoeken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:22
Hang een mooi dik gordijn.
Misschien zijn Louvre deuren ook nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:15
Kan je de schuifdeur niet aan de kant van de keuken open laten gaan?
Een andere oplossing is een decoupeerzaag dan past je TV meubel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is een piepklein huisje, en dan ontkom je er niet aan om óók je indeling hier op aan te passen.
Beste optie: TV aan de muur hangen en een kleiner tv meubel er onder (en desnoods ook aan de muur hangen).
Qua deur ga je gewoon geen mooie oplossing vinden voor deze ruimte, dus zul je concessies moeten doen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
@ts: let er overigens op dat alle oplossingen om de deur aan te passen vermoedelijk vele malen meer kosten (in EUR of, als je het zelf wilt doen, in tijd) met zich mee brengen dan aanpassen/vervangen van het TVmeubel.

Er lijken dus wel oplossingen te zijn voor het probleem zoals jij het omschrijft, maar, zoals @Dido al aangeeft: het lijkt mij wel verstandig nog eens goed te overwegen waarom je dat specifieke tv meubel daar wilt hebben. Met een minder lange/ingekorte variant kan je de hele deur gewoon met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TV meubel om de deur heen bouwen of een kleiner meubel kopen. Allicht moet je je zooi elders kwijt, maar je bent niet met dat meubel getrouwd neem ik aan ;)

Onroerend goed aanpassen is een stuk lastiger dan een roerend goed ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49

Fe2O3

Ja das roest

Koop een nieuw TV meubel of Hang de TV aan de muur.

Je moet ruimtes ontwerpen vanuit de zaken die permanent of het langste leven hebben; je gaat nu een deur (redelijk permanent) aanpassen aan een meubel en een bank die maar een paar jaar mee moeten.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Een hoekbank is gewoon een groot ding. Iedereen koopt zo'n bank ongeacht of het in de ruimte past. Een TV-hoek van 173 cm is ook erg smal waardoor alles snel in een hoek gefrommeld lijkt. Maar heb je een deur naar de keuken nodig? Je kan een roldeur aan de keukenkant doen, zijn er in allerlei varianten. Of de deur in zijn geheel weglaten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:46
Zo iets?

[ Voor 90% gewijzigd door ozzynator op 24-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Wat een hoop reacties, bedankt!

Zal in elk geval even algemeen reageren:
- Ja, de deur naar de keuken is nodig. Het is de enige toegangsdeur naar de keuken. In de keuken zit de achterdeur. Dus de deur blokkeren is geen optie.

- vouwdeuren heb ik gezien, maar het zijn meestal van die plastic deuren en dat vind ik niet mooi. Al heb ik ook een bedrijf voorbij zien komen dat dit ook in hout doet. Kosten zullen ongeveer €500,- zijn. Is iets om over na te denken.

- tv aan de muur is eventueel een optie, maar op die plek is dat niet ideaal. De tv is 123cm bij 71cm en staat nu ‘in’ een meubel wat dus ook bescherming biedt tegen een openslaande deur. Ik kan hier prima op letten maar ik heb een klein ventje rondlopen die dit niet kan, omdat hij hier gewoonweg niet toe in staat is.

- Scharnieren van de deur verplaatsen zodat de deur naar de andere kant opengaat is niet mogelijk. Afmetingen van de keuken staan niet op de foto, maar ik zou maar 40cm loopruimte over hebben. De deur zou me continu in de weg zitten.
De deur helemaal openslaan in de keuken gaat helaas niet vanwege de grote radiator die aan de muur hangt.

- Een schuifdeur achter het meubel langs:
Een binnendeur is meestal 4cm dik. Deze dikte zou ik dan bij de diepte van het tvmeubel moeten optellen. Dit komt dan totaal op 44cm (meubel is 40cm diep). Zoals je kunt zien op de foto past dit niet. Tot aan de vensterbank heb ik 43cm ruimte. Direct onder de vensterbank begint de radiator.

[ Voor 13% gewijzigd door grasspriet_84 op 27-01-2025 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Schuifdeur kan ook van glas zijn, dan is het meestal maar 1 cm dik (maar wel 2 cm nodig tussen muur en kast).

Als je bang bent voor deur tegen tv zijn er 2 opties: koop een deurstopper, die houdt de deur op tijd tegen. Of koop kleinere tv, zodat deur de tv niet raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

P_Tingen

omdat het KAN

grasspriet_84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:55:
- Een schuifdeur achter het meubel langs:
Een binnendeur is meestal 4cm dik. Deze dikte zou ik dan bij de diepte van het tvmeubel moeten optellen. Dit komt dan totaal op 44cm (meubel is 40cm diep). Zoals je kunt zien op de foto past dit niet. Tot aan de vensterbank heb ik 43cm ruimte. Direct onder de vensterbank begint de radiator.
En als je het meubel nou eens weglaat en een valse wand plaatst waar de tv aan hang? Dat is minder dan 40cm, zelfs inclusief tv. De schuifdeur naar de keuken kan er dan achterlangs

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Houtenklaas schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:23:
De optie "deur tikkie verplaatsen" is neem ik aan wel in overweging genomen, maar zal de eindstreep niet gehaald hebben. Ik zou de vraag stellen aan wat roldeur-leveranciers/makers zoals Rolflex of Differentdoors. Ik ga er altijd maar van uit dat ik niet de eerste kan zijn met een vraag, dus dat een dergelijk bedrijf daar wellicht een weg in weet.
Dat is zeker de revue gepasseerd, maar gaat niet vanwege de indeling van de keuken die daar achter zit. Het állerliefst zou ik de bestaande deuropening dichtmaken en de muur aan de kopse kant van de keuken willen doorbreken, maar dat betekent dat de keuken eruit moet. Koelkast, fornuis e.d zit aan de kopse kant van de keuken.

Dit zou ik allemaal moet laten doen door een bedrijf, want ben wel een vrouwtje met twee rechter handen, maar helaas hebben deze handen reuma dus dat gaat niet 😅

Dan is een deur vervangen een wat goedkopere oplossing 🫣 Ik zal Rollflex en Different Doors eens opzoeken. Dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
onkl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:20:
[...]

Dat was de mooiste oplossing geweest, maar dat gaat niet passen. Tenminste, voor zover ik gemeten heb :) Ik heb tot aan de vensterbank 43cm ruimte en direct onder de vensterbank begint de radiator. De diepte van mijn huidige meubel is al 40cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Dido schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Als je je TV aan dat wandje ophangt kun je dat TV-meubel op marktplaats zetten en blokkeer je geen keukendeur meer (of je TV moet breder zijn dan 173 cm :X )

Maar goed, als je de TV aan de muur hangt heb je sowieso geen probleem meer met de keukendeur *O*

Dit lijkt een X-Y-probleem. Er is sprake van een TV-meubel dat te breed is voor de gewenste positie, en in plaats van een ander (of geen!) TV-meubel (voor de hand liggende oplossingen) wordt er gezocht naar een manier om de rest van de muur aan te passen aan een kastje.
Een X-Y probleem klinkt wel als iets hoe ik zou kunnen denken 😂, maar dit keer had ik er echt heel goed over nagedacht. Ik heb maar 43 cm tot aan de vensterbank dus de diepte van een meubel is van belang.

Aan de wand ophangen is hier in huis gevaarlijk voor mijn portemonnee dan. Ik kan prima letten op openslaande deuren, maar mijn zoontje kan dit niet. Hij is door beperkingen hier niet toe in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Passie-m schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:28:
Kozijn omdraaien (deur in de keuken laten open gaan?) zou zelf ook geen meubel voor mijn deuropeningen zetten..

Of je haalt de deur weg. En maakt er een soort van scharnierende wand van. ;-) “verborgen deur”
De deur weghalen is ook in mijn gedachten geweest. Ik vind het alleen dan erg irritant dat ik vanaf de bank steeds op mijn aanrecht zit te kijken.
🫣
Komt ook bij dat de achterdeur in de keuken zit. Zoontje die vaak in- en uit loopt neemt dan kou (en hitte in de zomer) mee naar binnen. De tussendeur houdt dit toch ook iets of wat tegen?

Maar misschien is dat laatste een aanname van mij en dat dit niet klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Schuifdeur met nepwand zonder kast heeft geen 40 cm nodig, want je hebt die kast niet meer.

Veel gemakkelijker, of is de kast e en erfstuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
"klapdeuren" 2 smalle deurtjes (saloondeurtjes) die je open kunt duwen en automatisch weer dichtvallen. De deurtjes kunnen ook naar 2 kanten openen.

[ Voor 17% gewijzigd door vogelmans op 27-01-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:39
Je zou voor de openslaande deur een simpele deurstopper aan de achterkant kunnen monteren, of anders gebruik maken van iets als een deurdranger. Die kun je ook begrenzen op hoe ver de deur open mag.

Dan hoef je ook niet bang te zijn dat de deur tegen de tv openslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Nyarlathotep schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:11:
Dat is een piepklein huisje, en dan ontkom je er niet aan om óók je indeling hier op aan te passen.
Beste optie: TV aan de muur hangen en een kleiner tv meubel er onder (en desnoods ook aan de muur hangen).
Qua deur ga je gewoon geen mooie oplossing vinden voor deze ruimte, dus zul je concessies moeten doen.
Ik heb geen piepklein huisje hoor 😊 Wat je op de foto ziet is de huidige eethoek en waar het speelgoed van mijn zoontje staat.
De huidige zithoek staat niet op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
onkl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:13:
@ts: let er overigens op dat alle oplossingen om de deur aan te passen vermoedelijk vele malen meer kosten (in EUR of, als je het zelf wilt doen, in tijd) met zich mee brengen dan aanpassen/vervangen van het TVmeubel.

Er lijken dus wel oplossingen te zijn voor het probleem zoals jij het omschrijft, maar, zoals @Dido al aangeeft: het lijkt mij wel verstandig nog eens goed te overwegen waarom je dat specifieke tv meubel daar wilt hebben. Met een minder lange/ingekorte variant kan je de hele deur gewoon met rust laten.
De andere optie is om het meubel te plaatsen zoals op de andere foto, maar dan staat de kopse kant van de bank precies voor de opengaande deur. De deur kan nog wel open, maar het is onhandig.

Laat ik de deur openstaan, zoals nu vaak het geval is, dan kijk ik vanaf de zetel tegen mijn aanrecht aan en vind dat niet fijn. Word daar doorgaans erg onrustig van 😅

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Bank zoals in foto 2, en tv-meubel zoals in foto 1.
Tv niet op het meubel zetten, maar een een draaibare muurbeugel.

Door de draaibare beugel kan je de tv iets van de muur af trekken waardoor je vanaf de bank nog lekker tv kan kijken.

https://www.lcdwandbeugel...0-20-80-cm-tv-beugel.html

Zelf heb ik ook zoiets (ondanks dat ik er recht voor kan zitten)
Maar vanuit de lounge/hoek van de bank is het wel lekker om de tv net iets scheef te hebben.

Ook is het ideaal als je af en toe eens een kabeltje aansluit.

En een tv die aan de wand hangt, hangt vele malen veiliger dan een die op een meubel staat.
Een hangende tv kan namelijk niet omvallen.

Ik heb zelf ook kleine kinderen.
Maar die weten ook dat ze niet aan de TV en of speakers mogen komen.
(was met de jongste nogal een uitdaging om dat aangeleerd te krijgen)

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 27-01-2025 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ter inspiratie, heb deze in mijn huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJhBcXVyAwwq0x8jV_qNYpIvpbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yl0ijl89PXqanYKbWxxYwre5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLB2KvPoDaO9cCgBweqtaehRE-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqAIGqa05L4LSDQ1TLjQuYWD.jpg?f=fotoalbum_large

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
grasspriet_84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:31:
[...]

Een X-Y probleem klinkt wel als iets hoe ik zou kunnen denken 😂, maar dit keer had ik er echt heel goed over nagedacht. Ik heb maar 43 cm tot aan de vensterbank dus de diepte van een meubel is van belang.

Aan de wand ophangen is hier in huis gevaarlijk voor mijn portemonnee dan. Ik kan prima letten op openslaande deuren, maar mijn zoontje kan dit niet. Hij is door beperkingen hier niet toe in staat.
Daar heb je toch deurstoppers voor? Ik heb hier ook een paar plekken waar ik niet wil dat de deuren volledig open gaan omdat ze dan tegen dingen aankomen. Deurstoppers werken daar prima voor.

Ik mis trouwens nog steeds waarom een ander meubel geen oplossing zou zijn. Gezien de andere oplossingen die genoemd worden klinkt dat als de makkelijkste en goedkoopste optie.

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 27-01-2025 09:23 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
99ruud99 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:38:
Schuifdeur met nepwand zonder kast heeft geen 40 cm nodig, want je hebt die kast niet meer.

Veel gemakkelijker, of is de kast e en erfstuk?
Nee, het is een simpele maar zeer praktische IKEA kast :)

Ik ga eens kijken hoeveel dit zou kosten, want heb daar geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
vogelmans schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:39:
"klapdeuren" 2 smalle deurtjes (saloondeurtjes) die je open kunt duwen en automatisch weer dichtvallen. De deurtjes kunnen ook naar 2 kanten openen.
Bedoelt u van die deuren die je ook wel eens voor (wand)kasten ziet?

Qua formaat zou dit wel de beste oplossing zijn. Had zojuist gezocht naar Louvre deuren, omdat iemand dit ook noemde. Maar heb nog niet de juiste webwinkel gevonden. Dat wat ik vond, was voor mij niet erg overzichtelijk in elk geval. Ligt aan mij; ik weet het 😅

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
grasspriet_84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Nee, het is een simpele maar zeer praktische IKEA kast :)

Ik ga eens kijken hoeveel dit zou kosten, want heb daar geen idee van.
Zo'n schuifdeur noemen ze vaak een "pocket deur". Kosten bestaan uit:
-Railsysteem
-Gipswand + regels
-Wandafwerking (Stuc + sauzen).
Hier een willekeurig voorbeeld van zo'n railsysteem (Deze is relatief duur, geloof ik, maar het idee blijft bij goedkopere uitvoeringen hetzelfde).

Bij laten doen verwacht ik dat je het hebt over minimaal EUR 500, vermoedelijk eerder richting EUR 750-1000. De kosten zullen iig. duidelijk hoger zijn dan een nieuw TV meubel van de IKEA plus een deurstopper/deurdranger (min oude meubel op marktplaats), terwijl je met zo'n schuifdeur nog steeds zit met een TV meubel wat deels voor je deuropening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
grasspriet_84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Bedoelt u van die deuren die je ook wel eens voor (wand)kasten ziet?

Qua formaat zou dit wel de beste oplossing zijn. Had zojuist gezocht naar Louvre deuren, omdat iemand dit ook noemde. Maar heb nog niet de juiste webwinkel gevonden. Dat wat ik vond, was voor mij niet erg overzichtelijk in elk geval. Ligt aan mij; ik weet het 😅

Bedankt!
Deze bijvoorbeeld: https://www.hornbach.nl/p...YzYmD49HYCfxoCxPsQAvD_BwE
Er zijn van dit soort deurtjes met een ingebouwde veer die automatisch dichtvallen.
Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:08
https://danenbergshop.nl/...ta-kunstleren-vouwwanden/
Misschien is dit een optie, wel prijzig.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik zie meerdere opties.

1. foto 2 waarbij tv meubel en dressoir van plek wisselen.
2. foto 2, met dressoir op de plek van het tv meubel en de tv meubel in hoek van de bank, waarbij een deel uitsteekt. Ik neem aan dat die tv meubel een hoge, dichte kast is, waar je aan de achterkant wel een fotolijstje oid kunt ophangen. En doordat je die dressoir daar niet meer hebt staan, heb je nog voldoende ruimte om erlangs te lopen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Al heb je een schuifdeur, hoe denk je er doorheen te kunnen lopen zonder tegen het meubel aan te lopen?
Of de kinderen de punt in hun oog/hoofd/schouder krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door DJMaze op 27-01-2025 19:31 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

Theo

moederbord

Je vindt het niet erg om 500+ euro uit te geven aan een andere deur. Trek het daarom eens breder; je wil best 500 euro uitgeven om het probleem om te lossen, maar dit hoeft niet per sé in een roldeur te zijn...
Waarom haal je de deur gewoon niet weg? Je zal dan iets meer moeten stoken om het warm te houden in huis. Maar tegen de tijd dat je 500 euro aan extra stookkosten heb betaald hiervoor dan zijn wel zomaar 10+ jaren verder. En je hebt een vrije doorloop en warme(re) keuken als bonus. Je kan een klein hekje plaatsen om Junior uit de keuken te houden.

Je wil de TV kast niet vervangen omdat deze handig en praktisch is. Maar voor diezelfde 500 euro, is daar geen tv kast voor te vinden die hier wél goed past? Kijk eens bij Ikea of Marktplaats of/wat je daar voor 500 euro kan vinden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
Theo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:36:
...Je wil de TV kast niet vervangen omdat deze handig en praktisch is. Maar voor diezelfde 500 euro, is daar geen tv kast voor te vinden die hier wél goed past? Kijk eens bij Ikea of Marktplaats of/wat je daar voor 500 euro kan vinden.
Voor 500€ kan je die kast 10cm korter laten maken, zodat die exact tussen de openstaande deur en de muur past O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Theo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:36:
Je vindt het niet erg om 500+ euro uit te geven aan een andere deur. Trek het daarom eens breder; je wil best 500 euro uitgeven om het probleem om te lossen, maar dit hoeft niet per sé in een roldeur te zijn...
Waarom haal je de deur gewoon niet weg? Je zal dan iets meer moeten stoken om het warm te houden in huis. Maar tegen de tijd dat je 500 euro aan extra stookkosten heb betaald hiervoor dan zijn wel zomaar 10+ jaren verder. En je hebt een vrije doorloop en warme(re) keuken als bonus. Je kan een klein hekje plaatsen om Junior uit de keuken te houden.

Je wil de TV kast niet vervangen omdat deze handig en praktisch is. Maar voor diezelfde 500 euro, is daar geen tv kast voor te vinden die hier wél goed past? Kijk eens bij Ikea of Marktplaats of/wat je daar voor 500 euro kan vinden.
Als ik de deur volledig weglaat, dan kijk ik vanaf de zetel op het aanrecht en dat vind ik niet echt niet fijn. Sterker, word hier heel onrustig van.

Ik kan wel kijken of ik een ander tv-meubel kan vinden natuurlijk.
Het huidige meubel is zo’n IKEA kast. Lijkt erg op Kallax meubel. De tv hangt nu ín het meubel en gezien de plaats waar k het meubel eigenlijk wil hebben (met die openslaande deur) is dat wel het veiligst voor de tv (uhm, portemonnee 😅)

Ik zal de opties eens op een rijtje zetten. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Goedemorgen allen,

Enorm bedankt voor het meedenken! Als ik alle reacties lees en dit vergelijk met de haalbaarheid ervan, kom ik tot de volgende mogelijkheden:
- Pocket schuifdeursysteem.
- Louvredeuren
- ander tv meubel
- Tv aan muurbeugel maar hier is extra beveiliging nodig vanwege de openslaande deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
DJMaze schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:30:
Al heb je een schuifdeur, hoe denk je er doorheen te kunnen lopen zonder tegen het meubel aan te lopen?
Of de kinderen de punt in hun oog/hoofd/schouder krijgen?
Sorry snap niet goed wat u bedoelt. Waarom zou ik tegen het meubel lopen wanneer ik door de deuropening loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Wauw, dat ziet er heel gaaf uit. Zijn dit van die houten Louvre deuren?
Heeft u dit zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-06 21:27
Ik begrijp niet waarom je dat tv-meubel niet gewoon op de plek van foto 1 zet, tegen de lange muur.
Dan evt het kleinere dressoir op het plekje links.
De positie van de tv is dan ook veel beter tov de bank.
Of dit gewoon de eethoek houden en de zithoek op de oude plek. Is het noodzaak om dit te veranderen? Het is een vrij krappe ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
FRANQ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:03:
Bank zoals in foto 2, en tv-meubel zoals in foto 1.
Tv niet op het meubel zetten, maar een een draaibare muurbeugel.

Door de draaibare beugel kan je de tv iets van de muur af trekken waardoor je vanaf de bank nog lekker tv kan kijken.

https://www.lcdwandbeugel...0-20-80-cm-tv-beugel.html

Zelf heb ik ook zoiets (ondanks dat ik er recht voor kan zitten)
Maar vanuit de lounge/hoek van de bank is het wel lekker om de tv net iets scheef te hebben.

Ook is het ideaal als je af en toe eens een kabeltje aansluit.

En een tv die aan de wand hangt, hangt vele malen veiliger dan een die op een meubel staat.
Een hangende tv kan namelijk niet omvallen.

Ik heb zelf ook kleine kinderen.
Maar die weten ook dat ze niet aan de TV en of speakers mogen komen.
(was met de jongste nogal een uitdaging om dat aangeleerd te krijgen)
Ik zal eens kijken hoe groot de kijkafstand dan wordt vanaf zetel.

Nee, tv kan niet omvallen, maar het ging me om de openslaande deur. Iemand gaf als suggestie om de tv aan de wand te hangen waar ik graag het meubel zou willen. De deur zit er direct naast en de deur gaat ook open naar die kant. Een deurstopper houdt geen ‘openvliegende’ deur tegen.

Mijn zoon zit verder ook niet aan de tv, maar hij is door zijn verstandelijke beperking niet in staat om te overzien wat er gebeurd als hij op een drafje naar binnengaat, de deur opendoet en niet vasthoudt. En dan nog dit proces blijven onthouden.

Ik ga sowieso eens kijken wat de kijkafstand zou worden als ik de tv aan een muurbeugel doe op de plaats waar nu het dressoir staat. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
MikaX schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:21:
Ik begrijp niet waarom je dat tv-meubel niet gewoon op de plek van foto 1 zet, tegen de lange muur.
Dan evt het kleinere dressoir op het plekje links.
De positie van de tv is dan ook veel beter tov de bank.
Of dit gewoon de eethoek houden en de zithoek op de oude plek. Is het noodzaak om dit te veranderen? Het is een vrij krappe ruimte.
Omdat kijkhoek dan zo groot wordt dat mijn man vanaf de hoek van de bank het beeld niet meer kan zien. De tv staat namen ín het meubel.

Krap? Ik vond 14 vierkante meter netto-ruimte voor alleen een eettafel en wat stoelen best wel aan de forse kant.
Nee het is geen noodzaak, maar het is iets wat ik langer erg graag wil. Ik wil graag de zithoek achtertuin gericht. Momenteel is de zithoek aan de voorkant, maar de huidige zithoek staat niet op de tekening. Huidige zithoek is waar die schuine streepjes/hokjes zijn getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-06 08:35
Simpelste oplossing lijkt mij om afscheid te nemen van je huidige TV meubel. Onderzijde Kallax 4x2 vakken (147 cm breed x 77 cm hoog), dan de TV en optioneel boven de TV nog een Kallax 4x1 vakken (147 cm breed x 42 cm hoog). Onderste Kallax eventueel op pootjes en houten plank er op (als dat je smaak is). Naar keuze kun je links en rechts nog een verticale plank zetten om de TV in te sluiten. Als je tenminste ook boven de tv nog een Kallax plaatst voor 'storage'.

Overigens, als je zoon moeite heeft om deuren 'normaal' open te doen en niet open te gooien, dan zul je sowieso iets van een dranger of iets dergelijks moeten plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
grasspriet_84 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:35:
[...]
Omdat kijkhoek dan zo groot wordt dat mijn man vanaf de hoek van de bank het beeld niet meer kan zien. De tv staat namen ín het meubel.

Krap? Ik vond 14 vierkante meter netto-ruimte voor alleen een eettafel en wat stoelen best wel aan de forse kant.
Nee het is geen noodzaak, maar het is iets wat ik langer erg graag wil. Ik wil graag de zithoek achtertuin gericht. Momenteel is de zithoek aan de voorkant, maar de huidige zithoek staat niet op de tekening. Huidige zithoek is waar die schuine streepjes/hokjes zijn getekend.
Dan inderdaad de tv aan een beugel (vogel) aan die langste muur. Dan kan hij uitgetrokken en gedraaid worden. Hoeft niet eens heel ver te zijn, maar de kijkhoek aanpassen kan al fijn zijn.

Persoonlijk vind ik 14 m2 voor een zithoek echt heel klein. Voor een tafel met 6 stoelen kan dat nog wel. Maar ik begrijp ook dat je liever de zithoek aan de tuinkant hebt. Aan de andere kant kan het ook helpen om goede raambekleding te kiezen als je aan de voorkant het gevoel hebt in het zicht te zitten bijv. Top down-bottum up vouwgordijnen bijv helpen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
454SS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:20:
Simpelste oplossing lijkt mij om afscheid te nemen van je huidige TV meubel. Onderzijde Kallax 4x2 vakken (147 cm breed x 77 cm hoog), dan de TV en optioneel boven de TV nog een Kallax 4x1 vakken (147 cm breed x 42 cm hoog). Onderste Kallax eventueel op pootjes en houten plank er op (als dat je smaak is). Naar keuze kun je links en rechts nog een verticale plank zetten om de TV in te sluiten. Als je tenminste ook boven de tv nog een Kallax plaatst voor 'storage'.

Overigens, als je zoon moeite heeft om deuren 'normaal' open te doen en niet open te gooien, dan zul je sowieso iets van een dranger of iets dergelijks moeten plaatsen. ;)
Of met Besta iets maken, zodat de tv aan een beugel kan. Dan kun je eromheen bouwen met besta elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 454SS
MikaX schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Of met Besta iets maken, zodat de tv aan een beugel kan. Dan kun je eromheen bouwen met besta elementen.
Besta-elementen gaan per 60 cm breedte als ik het goed zie. Dat is in dit geval ongunstig, 180 cm gaat hier niet passen. De maximale breedte is 173 cm, dan zou je een en ander moeten gaan verzagen. Alles kan natuurlijk, maar dat is dan een niveautje hoger in moeilijkheidsgraad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
454SS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Besta-elementen gaan per 60 cm breedte als ik het goed zie. Dat is in dit geval ongunstig, 180 cm gaat hier niet passen. De maximale breedte is 173 cm, dan zou je een en ander moeten gaan verzagen. Alles kan natuurlijk, maar dat is dan een niveautje hoger in moeilijkheidsgraad. ;)
Ik zou de muur van 245 gebruiken ;) Dan is er m.i. ook geen probleem met de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 454SS
MikaX schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Ik zou de muur van 245 gebruiken ;) Dan is er m.i. ook geen probleem met de deur.
Dat zou ik ook doen maar dat is niet de voorkeur van de topicstarter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59

breinonline

Are you afraid to be known?

En een schuifdeur naar de keuken, die je laat verdwijnen in een voorzetwandje? Als je optie 2 doet dan kan je in de voorzetwand ook mooi alle bekabeling van de tv wegwerken en de tv ophangen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
grasspriet_84 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik zal eens kijken hoe groot de kijkafstand dan wordt vanaf zetel.

Nee, tv kan niet omvallen, maar het ging me om de openslaande deur. Iemand gaf als suggestie om de tv aan de wand te hangen waar ik graag het meubel zou willen. De deur zit er direct naast en de deur gaat ook open naar die kant. Een deurstopper houdt geen ‘openvliegende’ deur tegen.
Hoezo houdt ie die niet tegen? Lijkt me een kwestie van een goede deurstopper te pakken. Dat is net waarvoor die dingen bedoeld zijn. Ook als je daar een kast neerzet zul je die deur met iets moeten tegenhouden als die zo hard wordt opengegooid (en ook dan is een deurstopper heel praktisch ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 454SS
Ik weet niet of je de 'configuratie' van je hoekbank kunt veranderen, maar anders zou je voor zoiets kunnen kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVcmjWbtDbzeBQV3HGX2aZzAnoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z67To5JAroyEIHZROgxSFYeF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
grasspriet_84 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:07:
[...]

Wauw, dat ziet er heel gaaf uit. Zijn dit van die houten Louvre deuren?
Heeft u dit zelf gemaakt?
Dank je. Ze zijn niet zelfgemaakt en ook geen louvredeuren (louvredeuren hebben diagonale lamellen). Ze zijn wel op maat gemaakt. Ik heb ze gekocht op https://www.schuifdeur-to...-framed-midrail-door.html

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
MikaX schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Dan inderdaad de tv aan een beugel (vogel) aan die langste muur. Dan kan hij uitgetrokken en gedraaid worden. Hoeft niet eens heel ver te zijn, maar de kijkhoek aanpassen kan al fijn zijn.

Persoonlijk vind ik 14 m2 voor een zithoek echt heel klein. Voor een tafel met 6 stoelen kan dat nog wel. Maar ik begrijp ook dat je liever de zithoek aan de tuinkant hebt. Aan de andere kant kan het ook helpen om goede raambekleding te kiezen als je aan de voorkant het gevoel hebt in het zicht te zitten bijv. Top down-bottum up vouwgordijnen bijv helpen al.
Die 14m2 is in feite voor alleen een hoekbank, klein tafeltje en tvmeubel. Het dressoir hoeft er niet perse te staan. Ik vind de deur naar de keuken alleen op een heel ongelukkige plek zitten 😂

Een wandbeugel aan de lange wand zou de meest praktische en goedkoopste oplossing zijn en anders het tvmeubel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
454SS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:47:
Ik weet niet of je de 'configuratie' van je hoekbank kunt veranderen, maar anders zou je voor zoiets kunnen kiezen:

[Afbeelding]
Dat zou kunnen en ben destijds al aan het schuiven geweest met alle meubels. Vond het alleen niet zo mooi 🫣 nou ja, het keek zo onwijs raar. De hele wand is in feite het raam aan de achterkant. Zo’n enorme joekel, zeg maar. Mezelf kennende zal er qua smaak dan ook nieuwe raambekleding moeten komen.

Trouwens, hoe doe je dat met die foto?! 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 454SS
grasspriet_84 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:54:
[...]
Trouwens, hoe doe je dat met die foto?! 😳
Beetje Photosjoppen, digitaal knippen en plakken zeg maar. ;)

• grasspriet_84
454SS schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Beetje Photosjoppen, digitaal knippen en plakken zeg maar. ;)
Wat knap! Ik snap geen fluit van dat programma 😂

Anyway, bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1