Offerte riolering ok?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-07 10:19
Beste,

Na het plaatsen van onze dakkapel zijn wij begonnen met het renoveren van de badkamer. In overleg met onze badkamerverkoper hebben wij ervoor gekozen om de bouw hiervan in eigen handen te nemen.

Voor het zetten van de badkamer hebben wij al een "goede" vriend gevonden die bereid is deze te gaan zetten. Echter gaf deze goede vriend aan dat hij zijn handen niet wil branden aan de riolering omdat dit gewoon goed moet gebeuren. Hier zijn mijn partner en ik het overeen en zijn wij dus begonnen met het zoeken van een loodgieter.

Hetgeen wat er moet gebeuren is als volgt :
Op de plek van het nieuwe bad zal dus 1 compleet nieuwe afvoer gemaakt moeten worden en een nieuw koud/warm water punt. Op de plek de badkamer meubel wordt 1 koud/warm water punt, 2 koud/warm water punten, hier blijf de afvoer hetzelfde. Op de plek van het toilet komt de douche te staan en hier zal het koud/warm waterpunt van de bestaande bad/douche gebruikt voor kunnen worden. En op de plek waar nu het bad/douche staat komt het nieuwe toilet te staan en hier zal dus de afvoer voor het toilet gemaakt moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdU9jroC3ZkaMimRa6YJ2TYL1Pk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xyfslm9nW2sB9Fw61SVCJ7zy.png?f=user_large

De bestaande situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWMr92UvOlN9ufJzQEt5bqbKu-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rC2FDqfwjqZxLhHlJttY8foM.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk zijn wij bij een partij gekomen die onze klus in behandeling wilt nemen. Mijn vraag is eigenlijk als volgt. Is de gevraagde prijs voor het werk wat er verricht moet worden een beetje eerlijk of kan ik beter opzoek gaan naar een andere loodgieter?
Hieronder het kostenplaatje :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43iv3BXsm8G8BIQYBftBCDJbUgk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SzN6pE9yMa8x2p2u17e4YvzH.png?f=user_large

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Mvg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Moeten ze alle leidingen in beton infrezen/uithakken? Kunnen ze overal makkelijk bij?
Ik vind het best pittig.

Is de offrerende partij ter plaatse geweest of hebben ze dit vanaf tekeningen/foto's gecalculeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door LethalInnocence op 24-01-2025 10:22 ]

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
1 offerte is geen offerte. prijzen zijn per situatie door details verschillend en in basis dus slecht te vergelijken. Zo zijn loodgieters in bepaalde regio's gemiddeld duurder omdat ze schaarser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-07 10:19
De partij is ter plaatse geweest en heeft alles bekeken. Eigenlijk komt het erop neer dat voor het nieuwe bad leidingen in de vloer gefreesd/ uitgehakt moet worden. Voor de rest zit alles achter voorzet wandjes en dergelijke.
Het betreft in Noord-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 21:55
Ik vind de materiaalkosten ook wel vrij hoog. PVC voor riolering kost bijna niks. De materialen voor het leidingwerk is ook niet heel uitgebreid, wat flexibele leiding en perskoppelingen met aansluitingen. Eventueel wat cement om de boel te dichten na het openbreken, maar daar betaal je twee tientjes voor. Daar zit je op materiaal op max 400 euro als je zelf aanschaft incl BTW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 00:26
Beste is om meerdere offertes op te vragen.

Ik heb zelf een installatie bedrijf en als ik een offerte uit mag brengen ga ik 9 vd 10 keer bij de klant kjjken en de opdracht bespreken.
In het gesprek geef ik ook aan dat het beste is om meerdere offertes op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Is dit inclusief fatsoenlijke kranen? Dan vind ik de materiaalprijs nog niet zo gek, anders vindt ik hem erg hoog.

Uren vind ik altijd lastig, als ik het niet zelf kan zien. Aan de hand van de tekeningen zou ik denken dat het met iets minder uren kan, maar als een ander het kan in 28 uur drukt die alsnog 2 volle dagen op de bon want wat moeten ze anders die dag doen en werk vinden is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

Jrz

––––––––––––

mountaink schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:41:
Ik vind de materiaalkosten ook wel vrij hoog. PVC voor riolering kost bijna niks. De materialen voor het leidingwerk is ook niet heel uitgebreid, wat flexibele leiding en perskoppelingen met aansluitingen. Eventueel wat cement om de boel te dichten na het openbreken, maar daar betaal je twee tientjes voor. Daar zit je op materiaal op max 400 euro als je zelf aanschaft incl BTW.
Koppelingen tikken wel aan. En het moet ook nog gehaald gekocht/gehaald worden.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:30
De uren kun je checken, dat zal wel OK zijn
Als het een klus van 1 dag is dan kun je daar nog over in gesprek, aangezien ze geen totaalprijs geven maar echt de uren offreren.

De materiaalprijzen zijn erg hoog. Voor wat ovx,flex leiding,koppeling is een paar honderd euro.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor werk waar een ander zich niet aan wil branden en jij ook niet, vind ik dit echt een hele nette offerte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
De materiaalkosten zijn wellicht wat hoog, maar de uren zijn wel realistisch denk ik. Als dit een betrouwbare installateur is met goede ervaringen, zou ik hier wel voor tekenen. Of de installateur z'n verdiensten nu uit het materiaal haalt of de uren maakt weinig uit, ik denk dat je voor zo'n klus niemand gaat vinden die het écht véél goedkoper gaat doen. Wellicht kun je iemand vinden die het voor 3500 wil doen, maar ik zou momenteel wel oppassen met afdingen. Als je het goedkoper wilt, ga je ook iemand krijgen die er een haast klus van maakt. Dan liever iemand die er wat aan verdient en het ook goed doet.

Ik weet niet wat je allemaal qua werk verwacht, maar ik zou proberen er qua materiaal wat extra's uit te halen. Wellicht wil die voor die prijs ook het wc reservoir wel plaatsen en een standleiding vervangen bijvoorbeeld. Daar word een installateur gelukkiger van, dan op de prijs gaan zitten beknibbelen.

Voor onze eigen nieuwbouw hebben we het ook zo gedaan, de installateur verwees ons naar sanitair winkel. Schreeuwend duur. We hebben toen gezegd: reken maar wat extra uren, dan geven we wel door wat we van de bouwmarkt willen hebben. Hij blij want hij houd er uiteindelijk nog meer aan over, wij blij want we zijn voor een derde van de prijs klaar.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:09
Als je vriend niet aan de afvoer durft te beginnen zou ik de rest ook zeker niet aan hem over durven laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07:44
Als je de sleuven voor de leidingen alvast zelf (of de goede vriend) freest en de troep ook zelf afvoert kan je al een slok op een borrel uitsparen. Dan zou de klus door 2 man in 1 dag geklaard kunnen worden mijn inziens, dat scheelt uren en reiskosten.
Met de offerte is er niks mis volgens mij behoudens wat ruime materiaalkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:30
mountaink schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:41:
Dit. Materiaal kosten wordt flink aan verdiend. En dat mag, maar dit lijkt me erg royaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
Ben ik de enige die een uurtarief van € 58 ex.BTW / € 70 incl. BTW voor een loodgieter een idioot hoog tarief vind?
Is dat al normaal tegenwoordig? Niemand die hier van op kijkt, en we vinden het allemaal maar gewoon??

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:36
BrainCrash schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:32:
Ben ik de enige die een uurtarief van € 58 ex.BTW / € 70 incl. BTW voor een loodgieter een idioot hoog tarief vind?
Is dat al normaal tegenwoordig? Niemand die hier van op kijkt, en we vinden het allemaal maar gewoon??
Maar 200 ex voor een advocaat betaal je waarschijnlijk wel zonder dat je denkt dat dat duur is...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

FreakNL

Well do ya punk?

Dit is normaal tegenwoordig. Dank aan Corona en de lage rente. Ik had gehoopt dat er een correctie zou komen maar die komt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

163 euro per uur voor een Audimonteur is idioot, daarbij valt die 7 tientjes voor een loodgieter is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
70 euro inc btw voor zo'n relatief kleine klus is wel normaal. Als zzp'er in de IT is m'n uurtarief inmiddels 135 inc btw, dus dat een loodgieter daar de helft van vraagt vind ik best redelijk nog gezien wat die daar allemaal voor moet doen en hebben.

Stel dat de loodgieter die zulke klussen doet per week 30 uur daadwerkelijk kan factureren en 45 weken per jaar kan werken, dan heeft die ~€ 78.300 bruto. Daar moet nog z'n gereedschap, pensioen, verzekeringen en busje vanaf. Houd hij misschien 5.000 bruto per maand over. Lijkt me prima voor dit werk. Zelf zou ik meer rekenen als ik in dit werk zat.

[ Voor 40% gewijzigd door barbarbar op 26-01-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28
Past dit bedrag een beetje in je totaal budget? / Wat is het ontzorgen jou waard? (Je hebt dit toch echt nodig..)
Ik zou daar ook naar kijken.

En idd nog 2 of 3 offertes opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:24
Ja, dit is normaal. Ja, als je het uitrekent is het verklaarbaar.

Geen idee wat je zelf voor werk doet, ben je ZZP'er dan is dit zelfs aan de lage kant, heb je een vaste baan - kijk eens op je salarisstrook naar je uurloon vermenigvuldigd met werkuren/ (werkuren+vrije uren) en tel daar de werkgeverslasten van zo'n 30% bij op (meer als je een goed pensioen hebt). Wie betaalt je bus en je gereedschap, je opleidingen en eventuele certificeringen (gas, electra, F-gassen)?

Ga ervan uit dat de prijzen alleen nog maar hoger gaan worden want Nederlanders willen over t algemeen geen handwerk meer doen/gaan niet meer naar een VMBO/MBO?Ambachtschool/LTS/MTS. Iedereen wordt liever "consultant".

En nu weer On-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 10:03
De materiaalprijzen lijken hoog, maar een tijdje terug zag ik op een factuur 1 meter koper 15mm staan á €130,- .Dan valt deze nog mee denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:44
Je kan online heel makkelijk alles opzoeken wat je ongeveer nodig hebt. Ik denk dat je rond de 300 euro uitkomt aan materiaal. De profs halen natuurlijk “premium” spullen. Laten we zeggen 500 euro.
Ik heb bijna dezelfde werkzaamheden gedaan bij mijn badkamer. Materiaal(leidingen en pvc afvoer) en arbeid(1 persoon voor een dag) 600 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:58
32 manuren voor wat leidingen en afvoeren in een badkamer ?.

Sorry hoor maar dit is gewoon een eigenlijk hoef ik deze klus niet maar als de klant dit wil betalen ben ik gek om het niet te doen klus. Dat zie je ook terug in de prijs van de onderdelen.... Of ts moet iets niet hebben vermeld.

Gewoon meerdere offertes opvragen, en niet met de eerste de beste in zee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47

franssie

Save the albatross

Hier in de westelijke randstad mag je blij zijn als er sowieso iemand langs komt. Ook voor het dubbele.
Een loodgieter verdient inmiddels meer dan een IT consultant hier, serieus.

Over de afvoer, referenties vragen aan degene die de badkamer gaat aanleggen, die moet wel een netwerk hebben lijkt me, en anders op zoek naar een klusser die dat netwerk wel heeft?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 13:03
En ik als installateur denk net nog: "Jeetje wat een laag uurtarief voor particulier werk"

On topic, uren zitten wel goed, materiaal is wel aardig enthousiast, je kan ook vragen of het op regie kan, krijg je gewoon een overzicht aan gewerkte uren en materialen gespecificeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 19:55
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 00:26
Ik reken zelf ook 70 incl. 21% excl. Voorrijden.

Voor vakmensen moet gewoon betaald worden.
Zeker met al die extra kosten voor het keuren van ketels etc...
Pagina: 1