iPad zwarte balk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert1972
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 09:28
Ineens heb ik er zwarte balk op het scherm van mijn iPad.
Hij ligt altijd binnen en er kan dus geen drukschade zijn. Het is een iPad Air 3 en is van september 2022. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb een tijdje geleden een software update gedaan nadat de balk verschenen is en de balk is daarna verdwenen. Gisteren bij bekijken van een YouTube video was hij ineens terug. Als ik een printscreen neem is de foto in orde, geen streep te zien. Opstarten helpt ook niet. Nu draait ie op iPadOS 18 public beta.
Af en toe is de streep smaller. Er heeft nooit een screenprotector op gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKfROhI_DSi5mbQNAp5ZxADBN7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSw3rfKqOAUBwvaDeJiOzCJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:09
Om zeker te weten wat het probleem is, zul je een aantal tests moeten uitvoeren.

De eerste stap zou wat mij betreft een volledige reset zijn naar de huidige versie van iPadOS, geen bèta-versie.

Blijft de zwarte streep zichtbaar na de reset? Dan lijkt het erop dat er sprake is van een defect aan het scherm. Voordat je dit echter kunt vaststellen, is het belangrijk om eventuele softwareproblemen eerst uit te sluiten.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 15:55
Scherm is defect. Dit is een technisch defect van het scherm en is uitsluitend geen schade.
Als je nog garantie hebt, valt dit er onder.

Geen garantie?
Heb je hem bij Apple gekocht? Dan kan je alsnog proberen garantie te claimen.
Niet bij Apple gekocht, dan moet je bij de verkoper aankloppen.

[ Voor 19% gewijzigd door Haruhi op 24-01-2025 11:34 ]