Scannen HP 4302fdw naar netwerkmap op Synolgy NAS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 11:07
Ik wil bij een HP 4302fdw printer naar een netwerkmap scannen op een Synolgy DS423+ NAS.
Op 1 of andere manier blijft de printer aangeven dat de scan niet lukt en het bestand komt natuurlijk ook niet in de shared map te staan.

Ik heb geen Domein, maar de computers zitten in een werkgroep.

Ik heb ook een 4102fdn netwerkprinter die wel goed werkt.
Bij het in te vullen veld Domein heb ik bij de 4102fdn de werkgroepnaam ingevuld en dit wordt gewoon geaccepteerd.

Op de NAS heb ik een gebruiker printer_bg aangemaakt die lees en schrijfrechten heeft op de gedeelde mappen. De NAS zelf heeft een hostname NAS-BG.

Bij de 4102fdn werkt het scannen naar netwerkmap wel. Hier moest ik als gebruiker in de printer NAS-BG\printer_verd invoeren en natuurlijk een bijbehorend wachtwoord.

Als ik bij de 4302fdw de gebruiker NAS-BG\printer_bg in wil voeren krijg ik de melding dat die naam ongeldig is. Deze printer accepteerd de \ niet in de gebruikersnaam.

Iemand ervaring met dit soort printers en wat evt. wel zou kunnen werken om naar netwerkmappen te scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De NAS heeft wel een gereserveerd IP adres en een DNS naam?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-07 08:55
Moet ook veel scannen voor mijn werk, met LaserJet Pro 100 MFP M175nw heb jaren gebruik vind brakke software de Adf ( meerdere documenten gelijk scannen) loopt eerder vast.

Was op laatst klaar mee en had idee dat beter moet kunnen.

Toen hier ( vraag en aanbod) een tweedehands scanner Epson WorkForce DS-530 gekocht en software gedownload.

Dit is geen antwoord op de vraag, maar als je synology map deelt in netwerk kun je die zo selecteren ook met hp of naar synology drive delen of kopieëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
NAS heeft een vast IP adres.
Servernaam is NAS-BG.

DNS naam is dat niet de servernaam? Zie nl. geen apart veld om deze aan te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0P--JJKB8qN5gAcvfARQBa8dYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rQ8eDZTahEMdjDDm6gBPW69S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-07 17:20
Ik lees iets over EWS dat in de printer draait en te configureren is.
Heeft de printer een ip adres in hetzelfde netwerk als de NAS?
En wat voor lees/schrijfrechten heeft de print-map op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
De printer zit in zelfde ip range.
Klopt. Via de ingebouwde ews is eea geconfigureerd.
Op de Nas heb ik een account aangemaakt voor de printer met lees en schrijf rechten.
In de ews van de printer deze gebruikersnaam gebruikt.

Vreemde is dat het wel werkt in de 4102fdn met de servernaam er voor Nas-bg\printer-bg als gebruiker. Maar de 4302 accepteert de \ niet in de gebruikersnaam. Zonder de servernaam er voor werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:19
Probeer het Windows format van die Nas share eens e.g.
//NAS-BG/printer_verd
Je kunt het ook eens proberen het ipadres van de Nas te gebruiken in plaats van NAS-BG
Ook kan het zijn dat het min teken in de naam niet geaccepteerd wordt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1